Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een nieuwe mp3 speler.
Ik heb een hele tijd een 40GB (was toen genoeg voor al m'n muziek) model van iriver gehad waar ik erg tevreden mee was maar helaas is deze ongeveer een jaartje geleden gestolen.

Na een flinke tijd geen portable muziek te hebben gehad wil ik nu toch wel graag wat nieuws.
Het probleem is dat ik niets kan vinden dat aan mijn wensen/eisen voldoet en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Eisen/wensen
- Opslag: 80GB+ als het kan.
- Formaat: Als het maar in de binnenzak van een jas past.
- Bestandsformaten: minimaal MP3 (CBR+VBR), WMA en WAV.
- Software: Absoluut niet heb een extreme hekel aan het geneuzel met 4 verschillende soorten tags en doordat ik een redelijke hoeveelheid muziek heb ga ik dit niet even aanpassen.
- Database structuur: folder-based, zodat ik door mijn eigen aangemaakte mappen kan bladeren. Dit omdat ik al mijn muziek in mappen op artiest en album heb geordend.
- Accutijd: Maakt niet uit
- Prijs: alles tot rond de €500

Ik heb zelf al redelijk wat afgezocht maar kan eigenlijk niets vinden met een naar mijn idee normale opslag cappaciteit en die als verwisselbare schijf werkt. Bestaat dit nou helemaal niet? Lijkt me toch sterk dat hier helemaal geen markt voor is.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de Creative Zen Vision M een lekker apparaat, gewoon je eigen mappen aanmaken en overzetten en te gebruiken als externe schijf :

http://nl.europe.creative...ategory=214&product=15986

En dan heb je ook nog de iPod classic, moet je van houden. Ik heb er niets mee vanwege iTunes :
http://www.apple.com/nl/ipodclassic/

Persoonlijk vind ik de software van Creative prettig werken, vrij gemakkelijk en vind het geluid beter dan welk merk ook, maar smaak verschilt. Qua ervaring met de iPod teveel crashes en slechte service.

Maar 60 gig vind ik ruim voldoende voor mijzelf, heb meer muziek, maar het is makkelijk verwijderen/toevoegen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:24:
Persoonlijk vind ik de Creative Zen Vision M een lekker apparaat, gewoon je eigen mappen aanmaken en overzetten en te gebruiken als externe schijf :

http://nl.europe.creative...ategory=214&product=15986

En dan heb je ook nog de iPod classic, moet je van houden. Ik heb er niets mee vanwege iTunes :
http://www.apple.com/nl/ipodclassic/

Persoonlijk vind ik de software van Creative prettig werken, vrij gemakkelijk en vind het geluid beter dan welk merk ook, maar smaak verschilt. Qua ervaring met de iPod teveel crashes en slechte service.

Maar 60 gig vind ik ruim voldoende voor mijzelf, heb meer muziek, maar het is makkelijk verwijderen/toevoegen.
Beide software, beide niet folderbased. Vallen dus af.

TS, ik zou eens naar Archos kijken. Vooral de combinatie folder + geen software is lastig te vinden tegenwoordig (helaas). Cowon heeft wel geschikte spelers, maar die hebben allemaal flash en komen dus lang niet aan de 80GB.
Archos maakt wel grote spelers, maar die moeten toch in de binnenkant van een jas passen. Nadeel is wellicht wel dat het "echte" videospelers zijn.

[HDD] Het Archos Generation 4 en 5 topic

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
tag-problemen zijn toch zo op te lossen met Tag & Rename ?

you had me at EHLO

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:28
Ja, maar als je enkele honderden gigabytes aan muziek hebt ben je nog best wel een tijdje bezig.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verder lost dat niet alles op. Folderbased browsen is niet alleen om het gebruik van tags te vermijden, maar sommige mensen vinden het gewoon handiger. En volgens mij is de TS daar een van.

* RoD is ook voorstander

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Heb inderdaad even naar de Archos spelers gekeken het nadeel hiervan vind ik dat ze toch wel iets aan de grote kant vind, zeker in vergelijking met een ipod met de zelfde capaciteit.

Jammer dat er verder niets te vinden is denk dat ik het nu toch nog maar even zonder muziek doe.
Vind het ook zonde om €500 neer te leggen en hem achteraf toch te groot te vinden.
master007 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:55:
Ja, maar als je enkele honderden gigabytes aan muziek hebt ben je nog best wel een tijdje bezig.
Klopt :)

Heb ongeveer 170GB aan muziek (30.000 nummers). Die allemaal geordend zijn in mappen maar waar de bestandsnamen nog al van verchillen. Heb wel even naar dat programmatje gekeken maar denk dat er toch nog wel redelijk wat tijd in gaat zitten om alles goed te krijgen.
RoD schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:57:
Verder lost dat niet alles op. Folderbased browsen is niet alleen om het gebruik van tags te vermijden, maar sommige mensen vinden het gewoon handiger. En volgens mij is de TS daar een van.

* RoD is ook voorstander
Ook dat klopt :+
Vind mappen veel makkelijker werken dan bijvoorbeeld het systeem van apple. Heb wel eens wat gespeeld met de ipod van m'n pa maar echt fijn vind ik dat toch niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt ook even in de Mediamarkt kijken of de grootte wat voor je is. Mocht je besluiten te wachten dan zou ik eens Cowon in de gaten houden. Wellicht dat er ooit nog eens een opvolger voor de inmiddels verouderde X5 komt.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:53
Of wellicht een iPod 5/5,5G met Rockbox. Die heeft dan 80 gig, geen software, en folderbased. Wel een beetje lastig om in gebruik te nemen, maar zeker niet onmogelijk.
Ik heb dit trouwens zelf.

Dan heb je ook nog de Archos spelers: Zijn eigenlijk PMP's, maar er zijn 80 gig versies beschikbar en ze kunnen heel veel meer dan alleen muziek afspelen. Ook MSC en folder-based.

http://www.mp3shop.nl/pro...rchos-605-wifi-80-gb.html

bijvoorbeeld.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:50
* GENETX ziet een mooi stukje software voor ogen

De TS zou wel niet heel handig zijn met programmeren, maar heb me al eens in de tags verdiept. Zou niet moeilijk zijn om een hele folder (met subfolders) om te zetten. Het is dat ik het meeste wel goed getagged heb (en alles wat nu binnenkomt al wordt gechecked) dus ik dat niet ga schrijven. Het zou me echter niets verbazen als het er al is.

Van iTunes weet ik dat het muziek zelf indeeld op je schijf, kan wellicht zijn dat jij dezelfde structuur hanteerd (of dat kan instellen) om zo mede met iTunes alles goed te kunnen taggen. Dan kom je ook een heel eind lijkt me. Iig wordt de keuze groter en Tags hebben imo voordeel, tenminste als ik mn Zen naast mn PSP leg :+

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:53
GENETX schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:09:
* GENETX ziet een mooi stukje software voor ogen

De TS zou wel niet heel handig zijn met programmeren, maar heb me al eens in de tags verdiept. Zou niet moeilijk zijn om een hele folder (met subfolders) om te zetten. Het is dat ik het meeste wel goed getagged heb (en alles wat nu binnenkomt al wordt gechecked) dus ik dat niet ga schrijven. Het zou me echter niets verbazen als het er al is.

Van iTunes weet ik dat het muziek zelf indeeld op je schijf, kan wellicht zijn dat jij dezelfde structuur hanteerd (of dat kan instellen) om zo mede met iTunes alles goed te kunnen taggen. Dan kom je ook een heel eind lijkt me. Iig wordt de keuze groter en Tags hebben imo voordeel, tenminste als ik mn Zen naast mn PSP leg :+
Eensch. Er gaat niets boven een goed-opgebouwde tag library. Als je zeventien albums van Bon Jovi hebt, dan kan je ze allemaal in shuffle gooien, door gewoon artist Bon Jovi te spelen.

Dat vind ik er zo mooi aan. En Rockbox ondersteunt ook Same as Current Artist/Album/Genre, dus als ik toevallig Natasha Beddingfield uit mijn lijst van alle nummers (Dat is trouwens ook cool) tegenkom, druk ik gewoon op Same as Current Artist en krijg ik alle twee haar albums.

Ik denk dat Foobar dit kan, trouwens.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Met 80Gb of meer en zonder software als eisen houd je volgens mij alleen Archos over. Als het ook 60Gb mag zijn, zou ik eens naar de Cowon A3 kijken.

• RoD
  • Niet online

RoD

De A3 is alleen nog maar te koop in Korea en zit bovendien in hetzelfde groottesegment als de Archosspelers. En die vond de TS eigenlijk wat te groot.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:35:
En die vond de TS eigenlijk wat te groot.
Ga morgen even bij de mm kijken of het mischien toch wat is ;).

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:30:
[...]

Beide software, beide niet folderbased. Vallen dus af.
Voor zover ik weet sleept mijn dochter gewoon folders naar de Zen en worden dan zo weergegeven in de Zen :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat slepen kan alleen als je de beschikking hebt over MTP (WMP 10/11). Verder zal de weergave wel komen doordat de boel goed getagged is.

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB komt heel voorzichtig met de Zune 2.0.. Moet normaal met aparte software..
Maar misschien komt er wel 'n software-hack, zodat je er ook gewoon muziek op kunt slepen..?
(Ik weet niet meer zeker of dat bij de Zune 1.0 nou ook gewoon kon, of dat je dan alleen HD-functie had)

Maarja even elke avond 100 albums taggen zal ook geen jaren duren :)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 23-11-2007 00:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar het blijft geen folderbased :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik was ook heel voorzichtig.. :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

is een ipod met linux geen optie?
je hebt dan alles: batterijduur, formaat, bediening, capaciteit.
ik heb zelf een hekel aan apple, maar ze maken mooie muziekspelers! (heb overigens een macbook een zeer tevreden :))

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben eigenlijk naar het zelfde opzoek als de TS.
Ik had een iRiver H340 en zoek een MP3speler met soortgelijke specs.
En zou het ook leuk zijn als de speler ook geluidopnames kan maken.
Dus ik hou dit topic nauwlettend in de gaten :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Pagina: 1