Tsja, dat is wel het makkelijkste ja.
Wil ik toch nog een ding toevoegen; routers hoef je niet opnieuw op te starten als je het goed doet. Je kan in de bios 'power on after power failure' instellen, mits het natuurlijk een atx is. En de instellingen staan of op flop, hdd of usb, hoeft ook niet opnieuw. Zo dat was mn demopraatje voor die routers weer

Mar2zz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:58:
Sommige mensen zitten op hun werk vriend en mogen niet naar alle websites klikken. Zo ook ik. Anyway, nu ben ik dus wel thuis, en monowall ziet er goed uit moet ik zeggen. Een pc puur hiervoor hoeft idd niet veel te kosten qua verbruik en dergelijke en kan een mooie oplossing zijn, wat ik dus ook aangaf, een hele mooie oplossing zelfs aangezien die pc meer kan doen dan alleen trafficshapen (ik ben me sinds kort een beetje aan het verdiepen hierin omdat ik een nas wil die ook usenetdownloads enzo voor zijn rekening neemt). Maar ik vraag me af wat de TS wil, heb JelledeVries nog niet weer gezien met wat updates. Is ook een beetje een luie starttopic imho, weinig info erbij.
Ik ben het dus helemaal met je eens, een aparte pc tussen het internet en de router in het netwerk gooien is prachtig en veelzijdig en de oplossing voor Jelle (en goedkoop als hij nog een ouwe bak heeft staan).
Zo goed?
offtopic: dat van die ping geef ik alleen aan voor het geval jelle een pietlut is. Hij wil wel netwerk delen maar niet alles. dus vandaar dat ik aangeef dat er allerlei invloeden zijn die dat negatief kunnen beinvloeden. Ik ben pingparanoia, als ik Cod of UT speel dan wil ik bij de lage pings horen, anders ga ik slechter spelen. en dat zit waarschijnlijk grotendeels in mijn hoofd. noem het digiparanoia, ik heb het ook op het gebied van FPS, geheugengebruik, processorverbruik e.d. alles moet light, laag, snel, lite, klein, weinig, minimaal etc... (daarom ben ik een tweaker geworden
)
Over 't bekijken van die websites heb je een punt, ik redeneerde even over jou als zijnde een erg lui iemand, omdat ik het al 'kant en klaar' had neergezet. Maar daarin zat ik dus fout, excuus daarvoor
Ping klopt trouwens wel een beetje denk ik, die zal iets omhoog gaat t.o.v. helemaal niet delen. Maar over dat monowall ben ik echt goed te spreken. Ik deel hier orange20mbit met 3 huisgenoten, dankzij de trafficshaper heb ik echt nooit last van ze bij gamen (css, tf2, cod)
En dat alles kleiner, sneller, beter moet ben ik roerend met je eens, daarom zit ik hier ook