6 Verschillende films op 6 beeldschermen op 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mg-02
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik zit met het volgende probleem.

Ik wil een pc bestellen met 3 video-cards met elke 2 video-outs, omdat ik tegelijkertijd 5 verschillende video´s wil kunnen afspelen.

De pc is het probleem niet, maar hoe en met welk programma speel ik 5 verschillende video´s af met 1 pc.

als iemand wat info heeft hoor ik het graag.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 20:47

JdM

Humbled

Installeer je toch gewoon 5 verschillende players?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

JdM schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:00:
Winamp -> Allow multiple instances

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

dat hoeft toch niet persé met één en hetzelfde programma?

je kan veel mediaplayers (bijv. VLC) gewoon 5 keer naast elkaar draaien. kan je gewoon naar de goede monitor slepen en maximaliseren. geluid wordt wat ingewikkelder :P

//wat meneer snake dus zegt eigenlijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 22:01 ]

Verwijderd

volgens mij kan elke mediaspeler dit :?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 17:15
misschien windows media player classic, weet het niet zeker, maar daar geef ik je een goede kans mee :)

edit: wow, 5 posts in een keer :/

[ Voor 19% gewijzigd door sjongenelen op 20-11-2007 22:02 ]

you had me at EHLO

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik neem aan dat je Windows gaat gebruiken? En Windows gaat dat niet trekken. De video-overlay kan maar op 1 monitor, en wel de primairy. Daarbij ligt het ook aan het soort video formaat.

Als het bijvoorbeeld een Flash Video is, kan het wel, maar als je dat full-screen wil hebben, gaat je PC dat denk ik niet trekken, maar we weten je specs niet..

Ey!! Macarena \o/

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 20:47

JdM

Humbled

Snake schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:01:
[...]

Winamp -> Allow multiple instances
Tadaaa! nog beter ;)

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 21:51
JdM schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:00:
MPlayer (ook beschikbaar in Windows-variant) klaart het klusje simpel. Alle films worden in verschillende schermen afgespeeld, simultaan afspelen is (mits de hardware toereikend is) dus geen probleem :) .

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RaZ schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:01:
Ik neem aan dat je Windows gaat gebruiken? En Windows gaat dat niet trekken. De video-overlay kan maar op 1 monitor, en wel de primairy. Daarbij ligt het ook aan het soort video formaat.
Wat is dat nu weer voor zever? Hebt ge ooit getest? Ik heb vaak genoeg 2 filmpjes op m'n dual mon. afgespeeld!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Snake schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:03:
[...]
Wat is dat nu weer voor zever? Hebt ge ooit getest? Ik heb vaak genoeg 2 filmpjes op m'n dual mon. afgespeeld!
ligt eraan welke kaart je hebt; mijn 6800 ultra en 7950gtx destijds deden het niet op 2 monitors (1tje was dan zwart beeld), maar mijn 8800ultra deed het wel op 2 verschillende monitors.

Ik weet dus niet of je gestrict wordt in aantal monitors......en hoe het met ati zit weet ik al helemaal niet.

T60P Widescreen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Snake schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:03:
[...]
Ik krijg hier met een Dual-Monitor setup voor geen mogelijkheid Video op het 2de scherm. Als ik het sleep van de primairy naar de secondairy (en dan 50%-50%) heb ik maar 50% beeld.

Dit heb ik overigens met diverse veschillend videokaarten gehad..

Tot dusver mijn ervaring daarmee.

Edit: Zelfde effect trouwens als de 2de monitor (op de secondairy poort) op clone staat, video-overlay wil hier enkel maar over de primariy heen.

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 20-11-2007 22:10 ]

Ey!! Macarena \o/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd, en anders gebruik je gewoon geen overlay. Heb net even getest op mn dual monitor met windows media player en winamp en het werkt prima met 2 films fullscreen. Dus 6 films moet ook wel lukken en met 1 programma ook vast wel.

[edit] was een reactie ter aanvulling op snake.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 20-11-2007 22:10 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Seesar schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:07:
[...]

ligt eraan welke kaart je hebt; mijn 6800 ultra en 7950gtx destijds deden het niet op 2 monitors (1tje was dan zwart beeld), maar mijn 8800ultra deed het wel op 2 verschillende monitors.

Ik weet dus niet of je gestrict wordt in aantal monitors......en hoe het met ati zit weet ik al helemaal niet.
Strop me d'r niet op vast, maar volgens mij heeft het niet met het aantal fysieke monitoren te maken (logisch, want die krijgen gewoon van de GPU prik over twee lijntjes ipv één), maar met de videokaarten. Wanneer windows de layer wil geven aan kaartje 1 om die video's te spelen, maar dat ook met kaartje 2 moet, gaat het mis. Twee kaarten zit nog weer iets dieper dan twee monitoren...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

wat voor filmpjes wil je gaan doen? 5x hd gaat niet willen natuurlijk...

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 21:37

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Als je problemen hebt met overlay/film beeld op maar 1 scherm van de 2. Selecteer in Media Player Classic VMR bij directshow video (options|playback|output).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:11:
wat voor filmpjes wil je gaan doen? 5x hd gaat niet willen natuurlijk...
misschien heeft ie wel een overgeklokte dual quadcore ;)

• Mg-02
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2023
Dank jullie voor de nuttige reacties.

@Catch22: nee het worden geen hd filmpjes. het worden sildeshows van foto's allemaal zonder geluid.

Als mijn pc'tje binnenkomt ga ik het wel testen.
Pagina: 1