[XP] Vista downgrade naar XP, nu werken niet alle devices*

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:35
Het is eindelijk gelukt! Inderdaad een slipstream cd maken van XP met de drivers erop.
Nu zijn we bij het punt aangekomen dat we de drivers aan het installeren zijn. Alles werkt tot nu toe goed behalve het geluid. en die krijg ik ook niet geinstalleerd ook niet!

Install error: Het HD Audio-busstuurprogramma is verreist en niet aangetroffen. Ik ga de installer nog eens extracten en kijken of ik hem handmatig kan instellen. Ook kan ik nergens het stuurprogramma vinden van de SD-Card Reader. Anyone?

Het laatste probleem is dat ik nu wel lekker over het WLAN kan internetten alleen toen ik net de gewone kabel probeerde ging de laptop ineens heel veel hangen en bleef hij raar doen (netwerk adres blijven proberen te krijgen, zelfs als ik het statisch maak).

Dusss... Bijna van alle Vista nachtmerries ontdaan! Op deze dingetjes na, jullie kunnen vast wel wat nuttige info verschaffen voor deze hongerige tweaker :Y) !

[EDIT] Het is trouwens een HP Compaq 6720S. Exacte specs ben ik nu zelf even aan het uitzoeken. Net de sounddriver proberen handmatig te installeren maar het geeft de melding: Code 10, Apparaat start niet op.

Running out of ideas here!

[EDIT2] Geluid werkt! Lag aan een foutje in XP, er is een oplossing voor een windows update die ervoor zorgt dat de HD Audio Bus herkend werd ipv het te zien als een standaard PCI Device. (Voor de mensen die misschien hetzelfde probleem hebben het was de KB888111 fix.)

De modem wil nog niet installeren als lijkt mij dat dat wel zou moeten aangezien die dezelfde driver zou gebruiken als de geluidskaart. En natuurlijk het netwerk probleem nog, bekend probleem?

Ohja, en de driver van het SD-Card Reader slot zou handig zijn!

[ Voor 29% gewijzigd door chaoscontrol op 20-11-2007 22:43 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• YannickV
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Misschien heb je hier wel al gekeken maar dat was niet duidelijk in je post. Drivers te vinden op website van HP: http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=2094

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

YannickV, misschien handiger voor de TS om het goede OS te geven, hij heeft nogal weinig aan de drivers voor Vista als hij Xp wil gebruiken.

TS, hierbij de link direct naar Xp drivers:
http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=1093
Het heeft helaas niet de driver voor je cardreader. Google ervoor zou ik zeggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pas ik je topic titel nog even aan zodat wat duidelijker is waar het over gaat.

Verder - normaal gesproken heeft HP op zijn site alle drivers staan - ook die voor je netwerk en dergelijke? :)

• chaoscontrol
Bedankt voor de reacties!
Alleen ik heb alle drivers idd van de HP site. Alleen sommige staan er niet op (zoals cardreader) en sommige werken gewoonweg niet zonder het een en ander eerst aan te passen (net als de geluidsdriver nodig had).

Eigenlijk nu alleen nog de driver voor de Modem (zodat ik dat vervelende gele tekentje niet meer bij apparaatbeheer heb staan :P) en cardreader.

*zoekt*

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom niet het modem uitzetten in je BIOS? Moet dat uiteraard nog wel kunnen. Ik heb op mijn laptop ook het modem niet geïnstalleerd. Staat dan ook uitgeschakeld in apparaatbeheer en vraagt nergens meer om.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• YannickV
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Hero Of Time schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:12:
YannickV, misschien handiger voor de TS om het goede OS te geven, hij heeft nogal weinig aan de drivers voor Vista als hij Xp wil gebruiken.

TS, hierbij de link direct naar Xp drivers:
http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=1093
Het heeft helaas niet de driver voor je cardreader. Google ervoor zou ik zeggen.
*oeps* foutje... Alvast men excuses :)

• chaoscontrol
Hero Of Time schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:08:
Waarom niet het modem uitzetten in je BIOS? Moet dat uiteraard nog wel kunnen. Ik heb op mijn laptop ook het modem niet geïnstalleerd. Staat dan ook uitgeschakeld in apparaatbeheer en vraagt nergens meer om.
Het BIOS is té beperkt, kan er echt geen spreekwoordelijke drol in doen! Uitzetten is ook wat ik gedaan had. Wel wil ik de SD slot driver en de netwerkkaart fixxen.

Pagina: 1