Toon posts:

Geen geluid bij dvd's en wel bij de rest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al ik weet niet hoe lang kan ik p[ m'n Acer Aspire 5020 geen dvd's bekijken. Nou ja, bekijken lukt wel, maar ik hoor niets! Het geluid doet het verder prima: systeem geluiden, mp3, games, alles heeft geluid, maar bij dvd's is het doodstil... Ik heb het geprobeerd met WMP en met een of andere InterActualPlayer en met VLC, maar allemaal geven ze geen geluid bij dvd. Ik heb ook de laatste Realtek AC97 audio drivers geinstalleerd.

Ik baal hiervan want het is een leuke laptop om films op te kijken... Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen...?

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 11:35
Ik heb toevallig hetzelfde probleem gehad met mijn HP Pavilion, toen bleek dat in mijn geluidsregeling er per toepassing een volumeregeling was. Dit kon ik benaderen door met mijn rechtermuisknop op het speakertje te drukken rechtsonderin de taakbalk. Misschien heb je ook zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar zitten de gebruikelijke instellingen: geen geluidsregeling per toepassing...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig onderhand nog een idee...?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Toevallig ook de AC3 codec geïnstalleerd? (dus niet de AC`97 driver van je kaart)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Aha! We komen in de buurt! Dank je! Ik heb bij diverse dvd's weer geluid! Yes!!! Maar nog niet overal... Zo wil ik graag de Anthology van The Beatles bekijken: ik hoor wel het geluid van het menu, maar zodra de film start, is het doodstil. Ik denk dat ik maar eens een hele lading codecs moet gaan downloaden... ;)

EDIT:
Yep, ik heb K-Lite full gedownload en alles doet het weer! Bedankt voor het wijzen in de juiste richting! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 18:09 ]

Pagina: 1