Sweex wireless router werkt niet met Speedtouch modemrouter

Pagina: 1
Acties:

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Ik heb bij mijn Speedlinq abonnement een Speedtouch 516/546 ethernet modemrouter gekregen. Nu ik die verbinding ook graag draadloos wil gebruiken, geeft mijn Sweex LC000070 helaas niet thuis.

Hiervoor had ik alleen een modem en handelde de Sweex al het netwerkverkeer af. Nu lijken ze elkaar te bijten.

Ik heb mijn PC rechtstreeks in de Speedtouch hangen en dat werkt natuurlijk. Als ik de laptop laat zoeken naar draadloze netwerken ziet hij de Sweex natuurlijk wel, maar die heeft geen verbinding met de Speedtouch en dus kan ik niet internetten over de laptop. In de configuratie van de Sweex kan ik nergens opgeven dat hij bijvoorbeeld alleen Accespoint moet zijn.

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen om de Sweex met de Speedtouch te laten praten en de verbinding draadloos ter beschikking te stellen aan mijn laptop?

Mijn Library Thing catalogus

Verwijderd

DHCP op de Sweex uitzetten, en dan de Speedtouch op een LAN poort op de Sweex aansluiten zou het probleem moeten oplossen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als de Sweex ook een router functie heeft moet je die niet gebruiken. Zoals gezegd DHCP op de Sweex uitschakelen en een kabel vanaf de Speedtouch (switch) in de LAN (switch) poort van de Sweex steken. Zo gebruik je de Sweex uitsluitent als acces point.

Een paar jaar geleden zat ik met hetzelfde, ik had een speedTouch 510i modem (bij abonnement) (zoals de KPN het nogaltijd noemt, de s*kk*ls) en een Linksys WRT54G gekocht. Ik dacht dus een modem en een router + acces point gekocht te hebben, jammer dan, mooi dat het niet ging werken zoals het had moeten zijn.

De Linksys heeft nu eigenlijk nooit als router gefunctioneerd, toen der tijd had ik goedkoper uitgeweest met een normaal acces point. (hartelijk dank KPN en de le*gho*fden van de Primafone).

Gelukkig weet ik nu beter. ;) (vertrouw nooit een verkoper van KPN)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden dat ik DHCP uit moest zetten, maar ik had de Speedtouch daarna aangesloten op de WAN poort van de Sweex. Ik ga het vanavond proberen en dan laat ik hier even weten wat de resultaten zijn. :)

Bedankt!

Mijn Library Thing catalogus