Hallo,
Laatst heb ik mijn pc aan een maat van me verkocht, maar hij heeft er allemaal problemen mee.
Ik heb er vroeger zelf nooit problemen mee gehad.
Eerst de specs:
Pentium D805@3.4GHz
2GB ram
Asus p5ld2-vm mobo
WD 80GB sata 2 schijf.
Het probleem:
Ik heb de pc aan hem verkocht met een pata schijf van 40 gb.
Ik heb er zelf nog vista opgezet zonder problemen.
Een dag later heeft hij zelf een 80GB sata2 schijf gekocht.
Hij probeerde hier vista op te zetten, maar het lukte hem niet, allemaal foutmeldingen, maar wat precies kon hij niet aangeven.
Ik ben er even langsgeweest en zag dat hij allemaal in de bios heeft zitten kloten, ik kreeg zelfs de melding cpu microcode update error, hij had ook settings van de cpu veranderd enzo.
Ik heb de bios gereset, en alles weer goed ingesteld.
Windows vista aan het installeren, maar hij geeft steeds de melding dat hij bestanden niet kan vinden op de dvd.
Eens geprobeerd met een andere dvd, precies hetzelfde.
Ook eens geprobeerd met een andere dvd speler, ook nog hetzelfde, het lijkt of de ide controller er na een tijdje mee stopt.
Nu is hij hem vandaag komen brengen, maar wat ik nu zie verbaast mij toch.
Het beeld van de on board videokaart zitten allemaal strepen door, en alles staat op een andere plaats.
Ik heb er even een pci-e videokaart ingezet en bij deze heb ik gewoon goed beeld.
Windows installeren heb ik nog steeds dezelfde problemen.
Wat heb ik allemaal gedaan?
Memtest, alles was goed.
Hardeschijf test, ook alles goed.
bios weer eens gereset en alles goed gezet maar nog steeds werkt het niet.
Overklok weggedaan maar werkt ook niet.
Diverse dvd drives geprobeerd met zowel xp en vista, maar het mag allemaal niet baten.
Drives op secondary ide kanaal aangesloten maar maakt geen verschil
Zou het kunnen dat iets van de chipset oververhit geraakt is dat die video on board zo raar doet?
Wie o wie kan mij helpen?
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en het topic open blijft.
Ook heb ik de trouble shooter al doorgelezen.
Laatst heb ik mijn pc aan een maat van me verkocht, maar hij heeft er allemaal problemen mee.
Ik heb er vroeger zelf nooit problemen mee gehad.
Eerst de specs:
Pentium D805@3.4GHz
2GB ram
Asus p5ld2-vm mobo
WD 80GB sata 2 schijf.
Het probleem:
Ik heb de pc aan hem verkocht met een pata schijf van 40 gb.
Ik heb er zelf nog vista opgezet zonder problemen.
Een dag later heeft hij zelf een 80GB sata2 schijf gekocht.
Hij probeerde hier vista op te zetten, maar het lukte hem niet, allemaal foutmeldingen, maar wat precies kon hij niet aangeven.
Ik ben er even langsgeweest en zag dat hij allemaal in de bios heeft zitten kloten, ik kreeg zelfs de melding cpu microcode update error, hij had ook settings van de cpu veranderd enzo.
Ik heb de bios gereset, en alles weer goed ingesteld.
Windows vista aan het installeren, maar hij geeft steeds de melding dat hij bestanden niet kan vinden op de dvd.
Eens geprobeerd met een andere dvd, precies hetzelfde.
Ook eens geprobeerd met een andere dvd speler, ook nog hetzelfde, het lijkt of de ide controller er na een tijdje mee stopt.
Nu is hij hem vandaag komen brengen, maar wat ik nu zie verbaast mij toch.
Het beeld van de on board videokaart zitten allemaal strepen door, en alles staat op een andere plaats.
Ik heb er even een pci-e videokaart ingezet en bij deze heb ik gewoon goed beeld.
Windows installeren heb ik nog steeds dezelfde problemen.
Wat heb ik allemaal gedaan?
Memtest, alles was goed.
Hardeschijf test, ook alles goed.
bios weer eens gereset en alles goed gezet maar nog steeds werkt het niet.
Overklok weggedaan maar werkt ook niet.
Diverse dvd drives geprobeerd met zowel xp en vista, maar het mag allemaal niet baten.
Drives op secondary ide kanaal aangesloten maar maakt geen verschil
Zou het kunnen dat iets van de chipset oververhit geraakt is dat die video on board zo raar doet?
Wie o wie kan mij helpen?
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en het topic open blijft.
Ook heb ik de trouble shooter al doorgelezen.