Toon posts:

decoder geen reciever voor surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem! Ik wil mijn Actieve PA installatie graag aansluiten op mijn dvd speler. Da is natrrulijk geen probleem maar bestaat en een decoder waarmee ik het stereosignaal van de DVD speler om kan zetten naar 4.1 of 5.1? ik zou er een reciever tussen kunnen zetten maar dan krijg ik vermogen op mijn actieve set en dat is net niet de bedoeling. Er zijn wel geluidskaarten te koop voor pc's maar ik zoek iets wat ik standalone kan gebruiken bij mijn dvd spelers als decoder.

Wie kan mij helpen?? bedankt!!!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
dvd geeft of stereo of surround signaal (stereo is rood wit, surround is optisch of coaxiaal) een beetje receiver kan je gebruiken als voorvesterker voor je pa. Maar wat handiger is, is een lossen decoder. In het topic over teufel speakers of op hun site vind je wel wat.

edit @voodooless grappig: we zeggen hetzelfde maar denken iets anders..... teufel decoder kost geloof ik 100 euro?

[ Voor 17% gewijzigd door philippevk op 20-11-2007 21:31 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

De meeste receivers hebben gewoon pre-outs waar je een willekeurige versterker achter kan hangen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een DVD-speler met 5.1 output kopen, maar dan zit je natuurlijk met je volume regeling.

Er zijn ook losse 5.1 decoders (creative of teufel hebben ze), maar die zijn relatief duur.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoe ziet die PA installatie er uit? 5 tweaters en een subwoofer ofzo? Je bent dus eigenlijk op zoek naar een externe decoder die je op de optische of coax aansluiting van je DVD speler aan sluit. Dan heb je echt 5.1 Dolby Digital. Wat je ook kunt proberen is het stereo geluid op front en rear aan te sluiten en een mix van die twee op de subwoofer input. Of alleen links of rechts aan de subwoofer input. Meestal komt het laag toch wel over beide kanalen.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb trouwens nog zo'n ding liggen, mail me even op mijn MSN adres.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb twee van dergelijke apparaten liggen. Eentje van Technics (de SH-AC 500, met DD en DTS) en een van Harman Kardon (de ADP 303, alleen Dolby Digital). Voor de eerste moet ik EUR 150,- hebben, voor de tweede EUR 100,-. Beiden in prima staat en uitstekend geluid. Intussen een surroundvoorversterker van Lexicon in gebruik, dus ik ben wat over compleet. Ik doe ze niet weg omdat ik ontevreden over over de kwaliteit zou zijn.

Stuur me een "direct message" als je belangstelling mocht hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door arsimo op 20-11-2007 22:26 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 11:53

The Zep Man

🏴‍☠️

Je kan kijken of je ergens een tweedehands Creative DDTS-100 kan vinden. Deze geven het analoge signaal niet-versterkt door en wordt normaals gebruikt om PC speakersets (5.1/6.1/7.1) met een eigen versterker te voorzien van Dolby Digital en DTS decoding (DDTS-100 heeft 3 optical SPDIF inputs, een coax SPDIF input en 3 analoge stereo inputs). Ze werden bij een aantal dure Creative speakersets geleverd maar ook los verkocht. Toen ik hem los nieuw kocht (zo'n vier jaar geleden) kostte hij € 110. Er komt zeer goed geluid uit tegen een 'redelijke' prijs. Ze worden helaas niet meer gemaakt. Eén van de vele domme beslissingen van Creative. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 20-11-2007 22:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
Technattic schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:31:
Hoe ziet die PA installatie er uit? 5 tweaters en een subwoofer ofzo? Je bent dus eigenlijk op zoek naar een externe decoder die je op de optische of coax aansluiting van je DVD speler aan sluit. Dan heb je echt 5.1 Dolby Digital. Wat je ook kunt proberen is het stereo geluid op front en rear aan te sluiten en een mix van die twee op de subwoofer input. Of alleen links of rechts aan de subwoofer input. Meestal komt het laag toch wel over beide kanalen.
Ik heb twee actieve subwoofers met beide 3 versterker. 1 voor de bass 1 voor de monitoren (midden/laag) voor, en een voor de rear full range of ook alleen midden/hoog, dat kan ik instellen. Voor de center gebruik ik een jbl EON, ook een actieve full range monitor.
Pagina: 1