[@home] Arris vs. Scientific Atlanta modem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213604

Topicstarter
ik heb kabel internet en telefonie van @home, en heb vandaag de modem vervangen. De oude modem (een Arris) deed het een tijdje terug bijzonder slecht (hij crashte bijna dagelijks), dus heb ik een nieuwe aangevraagd. De laatste tijd deed hij het weer beter, vooral nadat ik zijn adapter had vervangen, dus ik vermoed dat hier het probleem gewoon lag. De de nieuwe modem was echter al verstuurd dus die moest ik binnen 2 weken aansluiten.

Ik heb nu een 'Scientific Atlanta EPX 2203' gekregen. Deze modem werkt nu, maar ik heb het gevoel dat hij een stuk minder snel is. Met de vorige modem haalde ik altijd 1mb/s van bijv ftp.xs4all.nl, maar nu varieert dat tussen de 200 en 500kb/s. Kan dit kloppen? Hebben meer mensen ervaringen met deze modem? Is hij stabieler dan de Arris? Ik heb soms het gevoel dat @home zijn klanten met de goedkoopste modems opzadelt, aangezien erg veel mensen in mijn omgeving klagen over hun internet en telefonie bij @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:02
Gebruik zelf ook sindskort zo'n Scientific Atlanta modem en bij mij is geen verschil opgetreden met de snelheid; zowel voor als na die tijd dezelfde (goede) resultaten. Heb derhalve niet het idee dat deze modems per definitie slecht of niet-goed functionerend zouden kunnen zijn.

Overigens, hiervoor had ik een Arris en die heb ik ruim 1.5jr zonder enig probleem gebruikt. Nu met @home telefonie kreeg ik een Scientific.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 12:45
Dus het enige wat je merkt is dat downloaden van de ftp van xs4all nu trager is. En nu denk je dat het aan het modem ligt? Het zou kunnen, maar je kunt nog veel meer proberen om het zeker te weten he.

PSN: djmurcielago