wifi netwerk 200 m

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een router gekocht van dlink, een DIR 635 (linkje!), en ik heb grootouders wonen zo'n 200 m van ons. (via de weg is het 180m, dus in vogelvlucht een stukje korter.)

er staan een 5 muren tussen, en voor de rest staat er enkel 1 boom in de weg. hoe kan ik er makkelijk en goedkoop voor zorgen dat ik er geraak? ik heb een acer laptop met ingebouwde wifi-mogelijkheden. de router heeft 3 antennes.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik ga zaterdag naar de mediamarkt, en dan kan ik dat meebrengen :)

alvast bedankt,

Bram

ps. ja, mijn netwerk is beveiligd, en dit is de afstand: http://www3.mappy.com/sid...t=1.25&idev=euro&ireimb=0

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mediamarkt, supermarkt bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://binarywolf.com/249/images/bwpringlescantenna.gif

Pringlesrichtantennes, [google=pringles, wifi] goedkoop en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik bedoel mediamarkt, die winkelketen.. met allemaal multimedia.. maar bij nader inzien kan ik beter naar de colruyt gaan :):)

en hoever gaat die pringlesdoos? :p

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee supermarkt.

ik weet eigenlijk niet of een pringels buis direct gaat werken op een mimo router ....
het is altijd het proberen waard

maar gezien het karakter van zo'n mimi ding weet ik niet of het net zo goed zou werken als een met een enkele antenne

de chips kun je opeten, en de buis gebruik je als onderdeel voor je richtantenne

edit,
zo'n pringels doos doe ik ongeveer een half uurtje mee en dan is die op

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 20-11-2007 20:50 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
150 - 200 meter is op zich geen probleem mits je een vrij zicht hebt.

Als er 5 muren en een boom tussen staan dan kan je daar in ieder geval niet dwars doorheen met een pringles blikje! Je moet er dus ziezo voor zorgen dat je boven die muren uit komt zodat je een line of sight krijgt, die boom moet eventueel wel kunnen. Mogelijk heb je dus ook een extra accespoint nodig wat je op zolder kan zetten als je daar je router niet neer kan zetten,

Een antenne in een laptop heeft een lage ontvangsgevoeligheiden dus voor een stabiele (en werkende) verbinding zul je aan beide kanten een richtantenne moeten zetten en dus ook bij je grootouders een nog accespoint moeten plaatsen wat je bridged naar je eigen router. Daarachter kun je dan eventueel met nog een accespoint/router de zaak weer draadloos maken.

Al met al zul je dit niet zomaar met weinig kosten voor elkaar kunnen krijgen. Ben je bereid er meer geld aan uit te geven dan zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zo slim was ik ook wel.. eerst de chips opeten, en een colruyt is een supermarkt (zoals gb, carrefour, etc in belgië).

edit: ok :)

edit: :'( en als ik nu een range extender zet aan onze tuin? dan zou het nog een 150 meter zijn, met enkel een boom en 2 gyproc muren..

dan zou ik misschien wel een range extender kunnen zetten? of niet? of zou ik beter eerst met een doos pringles, of een blikken schotel proberen?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:52:
ja zo slim was ik ook wel.. eerst de chips opeten, en een colruyt is een supermarkt (zoals gb, carrefour, etc in belgië).

edit: ok :)

edit: :'( en als ik nu een range extender zet aan onze tuin? dan zou het nog een 150 meter zijn, met enkel een boom en 2 gyproc muren..

dan zou ik misschien wel een range extender kunnen zetten? of niet? of zou ik beter eerst met een doos pringles, of een blikken schotel proberen?
Proberen kun je het natuurlijk altijd, maar ik geef je zoiezo weinig kans als je het signaal aan de kant van je grootouders niet ook opvangt met een richtantenne en vandaar uit weer verder doorstuurt, laptops zijn gewoon niet gevoelig genoeg daarvoor.

Een range extender lijkt me zeker geen goede oplossig omdat daar een antenne opzit die het signaal alle kanten opstrooit en die dus nooit door die muren heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

muren , bomen en lange afstand gaan niet samen

er is maar een manier om het zeker te weten .. eet die pringels op en bouw zo'n ding

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:08:
muren , bomen en lange afstand gaan niet samen

er is maar een manier om het zeker te weten .. eet die pringels op en bouw zo'n ding
Met een pringles antenne en aan de andere kan een normale laptop is de kans denk ik ongeveer 5 tot 10% dat het werkt door de muren en bomen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij moet die antenne wel buiten zetten ..... maar bomen zijn dan vervelend
helemaal omdat je ook meer dan vrij zicht moet hebben
je hebt een soort elips vormig vrij zicht hebben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar voor die range extender, het moet dus niet noodzakelijk door stenen muren heen.. het kan door een boom gaan, die in de winter trouwens kaal staat, dus geen probleem kan veroorzaken. dan is er nog het huis, maar dat is 1 gyproc muur en 1 glazen wand.. zou het dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webraiderweb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:42
Nja heb de Hawking HWU8DD Wireless-G USB Dish Adapter gehad en deze werkte wel vlotjes.
Je geraakt hier wat verder mee dan je ingebouwde adapter van je laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/hawk02Large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en hoe ver ging die halve satellietschotel, en waar kan ik die vinden, hoeveel kost die?

edit: ok 70 euro is wel veel.. voor eventjes draadloos internet.. kan ik beter een kabel laten hangen van hun huis naar het onze.. dat kost 15 euro + 3 ondersteuningen = 45 euro :-)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:13:
maar voor die range extender, het moet dus niet noodzakelijk door stenen muren heen.. het kan door een boom gaan, die in de winter trouwens kaal staat, dus geen probleem kan veroorzaken. dan is er nog het huis, maar dat is 1 gyproc muur en 1 glazen wand.. zou het dan werken?
Ik ben bang van niet over die afstand, zeker omdat de antenne op een range extender het signaal niet gericht stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:32
Zonder richtantennes en line-of-sight geef ik je met apparatuur die zonder licentie gebruikt kan worden weinig kans :/

Omnidirectionele buitenantennes (senao 100mW) die we op mijn werk gebruiken hebben al de grootste moeite met 70m in line of sight in de standaard config. Die apparaten werken op die afstand alleen goed bij handmatig beperkte datarates.
(http://www.wifishop.nl/pr...lient-bridge-ap-9-dbi.htm)

[ Voor 86% gewijzigd door JasperE op 20-11-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JasperE schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:16:
Zonder richtantennes en line-of-sight geef ik je met apparatuur die zonder licentie gebruikt kan worden weinig kans :/

Omnidirectionele buitenantennes (senao 100mW) die we op mijn werk gebruiken hebben al de grootste moeite met 70m in line of sight in de standaard config. Die apparaten werken op die afstand alleen goed bij handmatig beperkte datarates.
Dat probeer ik dus ook al de hele tijd duidelijk te maken ;) Deze verbinding is zeker niet onmogelijk, maar je zult moeten inversteren in goed apparatuur

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 20-11-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar: ik heb van in diest tot bij ons thuis constant een draadloos netwerk ontvangen, met beveiliging, en dat is zeker 30 kilometer, hoe flikt siemens dat dan? (naam was SIEMENS NV.) :):)

30 kilometer is veel.. dus dan moet 0,18 kilometer ook wel werken :) niet dan?

ik had op google zoiets opgevangen als een antenne van ongeveer 5 km bereik.. zou dat echt bestaan?

of zoiets: http://www.usbwifi.orcon.net.nz/?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:21:
maar: ik heb van in diest tot bij ons thuis constant een draadloos netwerk ontvangen, met beveiliging, en dat is zeker 30 kilometer, hoe flikt siemens dat dan? (naam was SIEMENS NV.) :):)

ik had op google zoiets opgevangen als een antenne van ongeveer 5 km bereik.. zou dat echt bestaan?
Dit soort afstanden zijn enkel mogelijk met line of sight en speciale (experimentele?) richtantennes.
Lijkt me vrijwel onmogelijk dus.
Bovendien zou je met je laptop nooit een signaal terug kunnen sturen over zo'n afstand (tenzij je over dezelfde apparatuur beschikt).

[ Voor 9% gewijzigd door JasperE op 20-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:21:

Antennes die 5 km doen zonder line of sight en een even sterke ontvanger aan de andere kant bestaan niet ;)

Je kunt je het beste eerste eens meer inlezen want je weet volgens mij niet helemaal wat er komt kijken bij een dergelijke verbinding

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 20-11-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was er toch hoor, jasper :p heb het met eigen ogen gezien.. maarja, siemens dan ook.. een computerbedrijf.. EN GSMBEDRIJF.. dus? :) zij zullen dan waarschijnlijk wel de technologie van gsm-masten hebben die ze voor internet kunnen gebruiken..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
ik222 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:24:
[...]

Antennes die 5 km doen zonder line of sight en een even sterke ontvanger aan de andere kant bestaan niet ;)
Voor thuisgebruikers niet nee
http://www.news.com/8301-10784_3-9730708-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zelfs bij die link hebben ze een even sterke ontvanger aan de andere kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok jasper, we gaan niet heel belgië willen overbruggen, want dan zit ik zo door mijn datalimiet heen, door die onnozele ventjes van telenet die overal rondrijden en zomaar internet van iedereen pikken.. :)

maar dus als intel 382 kilometer kan, en siemens meer dan 30 kilometer, dan moet 180 meter met simpele apparatuur toch wel gaan? ik zou eventueel de router aan een raam kunnen zetten, met direct zicht op mijn grootouders hun huis.. net opgemeten: 154 meter. en ik kan in de veranda gaan zitten, die voor 3/4 uit glas bestaat.. dus dan is er een directe, zichtbare straal naar de plaats waar het moet komen..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je kan kijken naar in NL illigaal te tweaken acces points zoals Buffalo WHR-HP-G54 die kan je tot 250mW overclocken boven de 100mW word wel extra koeling aangeraden.

origineel staan ze op de wettelijke 10mW maar je kan ze natuurlijk zelf verder helpen waarbij ze in nederland teveel vermogen krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door DECOY88 op 20-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in NL illegaal betekent niet in BE illegaal :) ik zal eens wat opzoeken over die buffalo :) (ja ik ken dat merk)

edit: deze? http://www.buffalo-techno...-router-and-access-point/

maar er staan (weeral) geen testresultaat-bereiken bij, en ik ben nog een nieuwkomer in de wifiwereld, dus.. ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:24:
het was er toch hoor, jasper :p heb het met eigen ogen gezien.. maarja, siemens dan ook.. een computerbedrijf.. EN GSMBEDRIJF.. dus? :) zij zullen dan waarschijnlijk wel de technologie van gsm-masten hebben die ze voor internet kunnen gebruiken..
Het lijkt mij waarschijnlijker dat je een signaal van de siemens telefoonset van de buren hebt opgepikt. Als je GSM signalen op je laptop wifi adapter kan ontvangen eet ik mijn schoen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar siemens maakt laptops en gsms, dus waarschijnlijk zal siemens hun gsm-masten voor internetsignalen gebruiken..

en ja, ik kan gsm signalen met mijn laptop oppikken.. ik heb zelfs mijn simkaart van mijn gsm in mijn laptop zitten om te bellen, met speciale software die ik ooit van iemand uit amerika heb gekregen, die die van een duitser had..

maar nu terug ontopic:hoever gaat die http://www.buffalo-techno...-router-and-access-point/ buffalo-rommel?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:41 . Reden: nieuwe commentaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

JasperE schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:33:
[...]
Als je GSM signalen op je laptop wifi adapter kan ontvangen eet ik mijn schoen op.
offtopic:
Pas op met wat je zegt... Ik ga een sok opeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

franssie

Save the albatross

Die pringles bussen zijn niet heel erg efectief omdat ze niet van metaal zijn (zet er maar eens eentjeom je antenne(s) heen). Je wilt een blik (plaatstaal dus!) dat liefst iets langer is dan een pringles bus - breedte zoiets als de pringles bus. Als je deze op je antenne zet moet je ontvangst redelijk wegvallen.

Dan moet je daar een antenne inbouwen (op 1 bankpas afstand van de achterkant, bij bredere of echt afwijkender blikken moet je even op internet zeoken naar de formule om de plek te berekenen) dat kan met solderen maar je kan er ook een USB wifi stick insteken met een USB verlengkabel :+ echt geloof me daarmee haal ik netwerken tot zo'n 250m mee (rete traag maar soit, dubbele richt antenne kan dat weer oplossen).
Als je nog een wifi stickje hebt liggen dan is dit de meest werkbare en goedkoopste oplossing.

Mijn volgende projectje wordt trouwens usb sticks icm oude sat schotels :D

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 21-11-2007 15:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog wel een paar wifistikjes voor usb.. dat kan wel helpen, en anders een grote, zilverpapierschaal? werkt dat ook niet? (het werkt voor gsmverkeer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn dubbele Linksys WRT54GL ongeveer 550 meter gehaald. Eerste WRT54GL staat op mijn balkon. Met hieraan een zelfgebouwde 8dBi omni antenne. Aan de andere kant heb ik een WRT54GL met standaard antennes. Deze staat op ongeveer 350 meter van mijn huis (in de polder). Als ik dan op 550 meter (einde weiland) sta, dan heb ik nog perfecte verbinding.

Dus 200 meter met 2x WRT54GL en standaard antennes "lijkt" me ook wel te lukken. Installeer hierbij de Tomato firmware op je router (veel stabieler, werkt geweldig).

Als ik 550 meter zonder probleem haal (ik haal nog 400kB/s op deze afstand) met een enkele tussenhop, en een laptop zonder speciale antenne (standaard ingebouwd). Tja, de 180 meter is in een LOS situatie dan geen probleem (verwacht ik). Bij een boom gaat het misschien wat lastiger worden, maar anders kan je achteraf nog extra stevige antennes monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over die tomaat, dat zal denk ik niet werken op een Dlink. ik heb namelijk ook geen WRT54GL, maar een Dlink van 100 euro. (zat in een pakketje, DKT410). enuh, die 8dBi omni antenne, hoe heb je die gemaakt, zou ik die in geval van die 180 meter ook kunnen gebruiken?

ps: wat is PHPMyServer? :)

Verwijderd

Ik zit hier met een gelijkaardig probleem. Onlangs via de ingebouwde wifi (Broadcom) van mijn laptop gemerkt dat er in de buurt een gratis wireless internetdienst beschikbaar is. Volgens Google Earth zo'n 350m hier vandaan, verschillende straten verder dus.

Helaas, zeer slechte verbinding en dikwijls is het netwerk niet zichtbaar. Langs de andere kant ben ik er wel ingeslaagd om via NewsLeecher even te downloaden @ 20KB/s. Dus het lijkt mij toch te doen..

Ik heb toen die WokFi website gevonden en zelf eens een USB stick (ASUS WL-167g) + wokpan gekocht (ja een échte! :p ), helaas zéér slechte ontvangst. Geen enkele AP op te merken met de ASUS, terwijl ik met de Broadcom wel af en toe wat zie opduiken. De wokpan boost het signaal wel degelijk, maar de stick is te zwak volgens mij.

Nu ben ik eens aan het rondkijken of er toch nog iets aan gedaan kan worden. Die WokFi website raadt een Senao USB toestel aan. Zou deze beter werken dan mijn ingebouwde Broadcom of kan ik beter geen moeite meer doen?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42

JdM

Humbled

Mag ik even wijzen op de mogelijkheid dat er ook een marktplaats op GoT is?
*kuch* zie mijn onderschrift *kuch*

Voor de prijs mail je me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt dat ik mij van locatie vergist heb, de antenne is slechts 170m ver. Daarnet eens mijn USB stick boven het dak gehouden richting de antenne, geen connectie. Gewoon te zwak dus. Ik denk dat ik mij zo'n Senao ding ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:24:
Blijkt dat ik mij van locatie vergist heb, de antenne is slechts 170m ver. Daarnet eens mijn USB stick boven het dak gehouden richting de antenne, geen connectie. Gewoon te zwak dus. Ik denk dat ik mij zo'n Senao ding ga aanschaffen.
Senao is inderdaad een prima merk daarmee zul je in ieder geval een betere ontvangst hebben, je moet wel in de gaten houden dat de zender geen senao is waarschijnlijk dus super ontvangst zal je nooit krijgen op deze manier ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:00:
Ik zit hier met een gelijkaardig probleem. <snip>
Ik heb toen die WokFi website gevonden en zelf eens een USB stick (ASUS WL-167g) + wokpan gekocht (ja een échte! :p ), helaas zéér slechte ontvangst.
Niet elke wok is echt een beetje parabolisch - een veredelde hapjespan met een steel is natuurlijk niet echt een wok ;) Ook verschilt het brandpunt afstand per pan of can.
//
zoals ik het doe :
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2303/2060500658_62592caf75_m.jpg

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:29:Senao is inderdaad een prima merk daarmee zul je in ieder geval een betere ontvangst hebben, je moet wel in de gaten houden dat de zender geen senao is waarschijnlijk dus super ontvangst zal je nooit krijgen op deze manier ben ik bang....
Geen idee of de zender van Senao is, het zou best kunnen aangezien de website van de wirelessdienst dit merk wel vermeldt. Ik zou al blij zijn met 11Mbps/s.
franssie schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:37:Niet elke wok is echt een beetje parabolisch - een veredelde hapjespan met een steel is natuurlijk niet echt een wok ;) Ook verschilt het brandpunt afstand per pan of can.
Weet ik. Maar ik heb gewoon zo'n pan gekocht als op de "officiële" WokFi-website van Stan Swan en de instructies opgevolgd. :)
Pagina: 1