Upgrade(s) nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214243

Topicstarter
Beste mensen

Ik vraag jullie om advies en hulp.Het gaat om een ernstige situatie dat al maanden aan de gang is . Ik hoop dat jullie me echt maar dan ook echt kunnen helpen. En dat jullie het serious willen bekijken ( bij voorbaatdank ). Het begon allemaal ongeveer 4 a 5 jaar geleden. Ik kreeg een toen een nieuwe pc, namelijk: een Medion Titanium MD 8080 XL. http://users.telenet.be/mdevos/

Hij deed het de laatste jaren heel erg goed, was er zeer tevreden om. Maar de laatste paar maanden gaat het DRAMATISCH slecht. Ik kreeg zo veel errors, ik heb vaak gescant op virussus.Pc sloot telkens zelf af en vervolgens gaf hij steeds een (blauwe) foutmelding scherm. Ik heb dus maar besloten ( na er lang over nagedacht te hebben) om een herinstallatie van Windows uit tevoeren. In het begin ging het wel goed, maar naar een aantal weken ging het weer mis. Pc start zichzelf opnieuw op en daarbij hoor ik ook af en toe een keiharde PIEP PIEP PIEP, heel erg vreemd. Ook zijn er blauwe strepen om mijn scherm ontstaan die ik gewoon niet weg kan krijgen. Als ik dan bijv. een spel wil opstarten krijg ik dit te zien:

http://i240.photobucket.c...5/Wehab/criticalerror.jpg Dus dat mijn Direct3D niet werkt nou vreemd !

Dus ik ga dan naar start-uitvoeren-vul in: dxdiag, ga naar beeldscherm en ik zie:

http://i240.photobucket.com/albums/ff265/Wehab/diag.jpg

Ik heb stof verwijdert, drivers van mijn vidokaart verwijderd en opnieuw ( de nieuwste ) geinstalleerd.

Verder heb ik NOG NOOIT iets extra voor mijn pc gekocht. Dus heb ik hem nog nooit ge-upgrade. Volgens mij is het daar nu tijd voor ? Hopelijk geeft die eerste link jullie informatie. met name of die onderdelen in mijn pc en of die ge-upgraad moeten worden. Ik kan nu eigenlijk niks met mijn pc, ook al start hij op sluit hij zich weer na 15 min met een blauwe scherm zoals: "Windows is afgesloten, om schade te voorkomen"Met als foutmelding: win32k.sys en ja hoor na die foutmelding van: win32k.sys " en "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL "EN NOG VEEL MEER FOUTMELDINGEN.

Hopelijk kunnen jullie me helpen naar het vinden van een oplossing en zo nodig een aantal onderdelen kopen ( is het daar tijd voor? ).

Alvast heel erg bedankt ik reken op jullie :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zie nergens staan dat je directx 9.0c hebt geinstalleerd. Heb je dat (nogmaals) gedaan? Kan geen kwaad het gewoon nog eens te doen.

Verder zou ik bij het soort streep- en piepproblemen als jij noemt denken aan rot geheugen in je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:28

Kwastie

Awesomeness

heb je de Windows XP en 2000 BSOD guide al gezien?

Er kunnen dingen zijn of je videokaart is kapot of je moederbord (bij medion pc's willen de moederborden nog wel eens kapot gaan, heb er namelijk zelf ervaring mee) heb je al eens een andere video kaart geprobeerd?

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 15:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dit komt mij allemaal heel bekend voor :X ....Heb zelf ook een 8080XL met ongeveer dezelfde problemen. Ik heb hem nu redelijk stabiel weer gekregen. Door wat precies weet ik niet maar ik heb o.a. de drivers geupdate, de voeding losgekoppeld en uitgeblazen en alle stekkers aangedrukt. En verder de rest ontstoft.
Die blauwe strepen zijn waarschijnlijk een oververhitte videokaart (zie je de strepen altijd, ook in bios?). Deze zal je dan moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214243

Topicstarter
Ja ik heb direct x 9.0c meerdere malen opnieuw geinstalleerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Anoniem: 214243 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:13:
Ja ik heb direct x 9.0c meerdere malen opnieuw geinstalleerd !
Memtest86+ al geprobeerd? Hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgelopen? GoT search gedaan naar DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (zijn een hoop topics over)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:01

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL :o. Eer je gaat upgraden is het verstandig om het probleem te verhelpen, zie de Windows XP en 2000 BSOD guide en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die daarbij van belang kunnen zijn :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.