Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Streaming flash] Goedkope oplossing streamen eigen server

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een bepaalde site willen we streaming video gaan aanbieden in de vorm van streaming flash video's. De inkomsten die uit de site komen zijn echter nog niet erg hoog en daarom mag het niet te veel kosten. We hebben een dedicated server voor deze website die nog voldoende capaciteit over heeft (meer dan dat zelfs). We zouden daarom graag flash streamen vanaf dezelfde server als waar de website nu al op draait.

Uiteraard moet er dan aan de server kant streaming software aanwezig zijn. Ik heb echter geen inzicht in de kosten hiervan. Ik heb verder iets gelezen over Red5 (open source project), maar kreeg niet het idee dat dit nou een techniek was die we kunnen gebruiken, omdat dit project nog niet af is (als ik het goed begrijp).

Mijn vraag is nu of er goedkope oplossingen bestaan die een webserver in staat stellen om flash files te streamen. De server vanaf waar we dit willen gaan doen is op linux gebaseerd.

bvd!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

lighttpd kan flash "streamen". Men kan de flv wel downloaden, maar men kan ook door de flv spoelen zonder dat het complete bestand binnen is gehaald.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dat zou dus een soort "compromis" oplossing zijn. Is zeker het overwegen waard, maar onze voorkeur gaat toch uit naar een oplossing uit waarbij de video niet gedownload kan worden. Is daar wellicht ook een gratis/goedkope oplossing voor ?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
flbos, De video zal altijd op de een of andere manier te downloaden zijn. De vraag is alleen hoe moeilijk.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Om uberhaupt iets weer te kunnen geven moet de client iets downloaden. In the end kan je altijd de video opslaan, alhoewel je het wel heel erg moeilijk kan maken.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:00
Waarom wil je perse streamen?
flv kan ook prima middels progressive download. Als je grote bestanden aan gaat bieden kan streamen handig zijn, en natuurlijk als je wil dat de gebruiker kan scrubben door de video.

Als je dan toch zoekt naar een low-budget streaming oplossing is Red5 wel the way to go. Het is opensource, maar niet zoals je stelt "nog niet af". Je kan er eigenlijk alles mee wat je met Adobe's eigen flash media server kan. En als het je alleen te doen is om het streamen van video heb je zeker genoeg aan Red5.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt. Wellicht dat we dan beginnen met progressive download en later overstappen op een wat geavanceerdere oplossing met Red 5 :)
Pagina: 1