Toon posts:

Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me een aantal dingen af over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van beelschermen, ik heb al het een en ander gelezen over tft, lcd etc.. maar wat tot nu toe mijn grootste probleem is met de TFT die ik nu hebt, is dat als ik een game op lagere resolutie speel (bijvoorbeeld cs1.6) het beeld neigd minder scherp te worden, en op sommige plaatsen je niet meer door de textuur heen kan kijken. Ik meen mij te herinneren dat dit met de oudere CRT's niet zo was? Anyway weet iemand of dit probleem al degelijk opgelost is met de nieuwere TFT's LCD's weetikveelwat?

Alvast bedankt!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

op een TFT moet je altijd op de Native resolutie spelen, als je lager gaat word het onscherper omdat een TFT in tegenstelling tot een CRT de pixels maar op 1 grootte kan weergeven, bij een lagere resolutie moet hij dus op bijv. 1.5 pixels 1 pixel weergeven, en dat is als trombone spelen in een telefooncel:
dat gaat niet!

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
whahaa heerlijke vergelijking _/-\o_ ,, maaruh als ik 1.6 op men TFT resolutie speel, valt een deel van het beeld weg (denk foutje in het verjaarde spelletje :P) en iedereen die ik ken, speeld op 800x600 of iets dergelijks, not sure waarom maar heeft te maken met beter schieten en dergelijke.

Mijn vraag is dan nog steeds, is dit verhaal van 1,5 pixel op 1 pixel nog steeds zo'n issue op de nieuwere TFT's (of ander soort beeldscherm)?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

Er zijn TFT's die een andere (lagere) resolutie wel wat beter weer kunnen geven, maar ga er maar vanuit dat je nooit een heel erg goed beeld krijgt. Dat is en blijft een nadeel van de gebruikte techniek.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 20-11-2007 20:03 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ten eerste: Welkom op GoT :w
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:55:
Mijn vraag is dan nog steeds, is dit verhaal van 1,5 pixel op 1 pixel nog steeds zo'n issue op de nieuwere TFT's (of ander soort beeldscherm)?
Ja want TFT = TFT.
Aan die techniek is niets veranderd. Je hebt nog steeds native resolutie omdat het paneel gewoon opgebouwd is uit een bepaald aantal beeldpunten.
Even een copy-paste uit een andere post van mij:
Dat het beeld van Philips monitor op 1024x768 er nogal wollig uitziet komt omdat er geschaald wordt. Je paneel is immers voorzien van 1280x1024 beeldpunten waar jij vervolgens 1024x768 pixel op weer wilt geven, dat kan prima maar dan gaan er dus wel beeldpunten gecombineerd worden wat die onscherpe uitwerking geeft.
Je kunt waarschijnlijk in het driverpanel van je videokaart de scale methode aangeven. Als je daar ervoor kiest om niet de schalen kun je wel 1024x768 scherp op je scherm krijgen met wat zwart er omheen. Niet een echte oplossing voor je probleem, maar het stelt je wel in staat om scherp op die reso te gamen.
In dit geval gaat het over 1024x768, maar het is net zo van toepassing op 800x600 natuurlijk.
Om toch scherp beeld te krijgen zul je 1:1 moeten schalen, je krijgt dan alleen wel warte randen langs je game ;)

Een vraag als deze is echter al wel vaker langsgekomen en met wat zelf zoeken ook prima zelf te beantwoorden. Voordat je een draadje opent zien we hier graag dat er eerst zelf een zoektocht ondernomen wordt, ik krijg hier alleen niet een zodanige indruk.
Vandaar dat ik hem dus dichtmaak.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.