Toon posts:

Nvidia Geforce 8800 GTS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een nieuw spel gekocht. Call of Duty Modern Warfare, ik speelde dit spel met mijn oude video kaart : Nvidia Geforce 6600GT. Het spel draaide wel alleen met heel lage fps ( 10-15 fps). Ik ben daarna naar de winkel gegaan en heb een nieuwe Club3D Geforce 8800 GTS ( 640 MB, 320 Bit)gekocht. Nu speel ik Call of duty Modern warfare met een goede fps ( 100-150 fps), maar na een half uurtje (online en single player)spelen krijg ik schokkerig beeld en fps drops van onder de 10 fps. Als ik dan nog even doorspeel krijg ik allemaal rare blokken in mijn beeld, de tekst worden ook allemaal blokken en ook als ik in het menu zit blijft dit doorgaan. Pas als ik terug ben in het hoofdmennu is het voorbij. Maar als ik dan weer een server inga is het binnen 5 minuten weer mis.

Mijn pc :
Asus A8N-SLI moederbord met Nforce 4 chipset
1 GB DDR2 geheugen
Geforce 8800 GTS 640 MB 320 Bit
AOpen 450 Watt voeding

Nu ben ik weer naar de winkel geweest, en daar de pc aangesloten maar geen probleem te vinden. Ik heb verder alles correct aangesloten op de kaart zelf (en de rest natuurlijk). Ze zeiden daar dat het aan de voeding kan liggen maar omdat wij daar geen problemen konden vinden heb ik mijn pc maar weer meegenomen. Nu wil ik graag weten of dit door de voeding kan komen of dat de TFT monitor (een LG 15 inch, redelijk oud, vga aangesloten) er ook mee te maken kan hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

MvG HrH

Verwijderd

Voeding zal wel niet (AOpen is een goed merk en 450W is genoeg voor zon systeem), ik denk temp probleem.
Wat voor kast, koeling, cpu heb jij? En heb je misschien hardwaremonitoring gedaan? (hoeveel fanspeed, welke temps etc.)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Blokken in u scherm is ZEER duidelijk temperatuur, bench eens met ATItool, of met 3DMark.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
De tft monitor kan ik in ieder geval al uitsluiten, deze kan de performance nooit beinvloeden. Ik denk dat je te maken hebt met een warmteprobleem. Na een tijdje COD4 gespeeld te hebben zal je kaart warm worden. Als de heatsink bijvoorbeeld geen goed contact maakt met de gpu zal deze gaan throttlen wanneer hij te heet wordt, dit zou de afname in performance kunnen verklaren.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Klinkt inderdaad als een temperatuurprobleem, hou je kast anders eens open en zet er een ventilator op. Grote kans dat de problemen dan niet optreden.

en Welkom op GoT :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mathijs1 op 20-11-2007 18:21 ]

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Je scherm zal gewoon goed zijn. Ik denk dat het je videokaart zelf is. Die wordt waarschijnlijk te heet en dan kapt hij dermee.. Het is ook raar dat je in de winkel geen problemen had. Misschien dat de pc die ze daar hadden een betere airflow had? Je moet de temperatuur van je GPU eens controleren bij het spelen van een zware spel.

offtopic:
Zoveel mensen waren mij voor.. volgende keer sneller typen :P

[ Voor 11% gewijzigd door BlackWolf666 op 20-11-2007 18:22 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de snelle reactie. Als het een temperatuur probleem is zal ik dat eens nakijken. Heeft iemand mischien een goede prog om dit te controleren tijdens het spelen? en de het was mijn eigen pc waarmee we hebben getest bij de winkel :s.

Als ik het probleem heb gevonden en hopelijk op kan lossen dan horen jullie het zeker :D.

MvG HrH

Verwijderd

Hangt er geen kabeltje van iets in de fan van de videokaart? Ik had dat eerst ook per ongeluk (kabeltje van mn front USB aansluitingen bolde naar boven op en stopte de fan van mn GTX). Ik had echter na 30 seconden al artifacts.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:03:
Bedankt allemaal voor de snelle reactie. Als het een temperatuur probleem is zal ik dat eens nakijken. Heeft iemand mischien een goede prog om dit te controleren tijdens het spelen? en de het was mijn eigen pc waarmee we hebben getest bij de winkel :s.

Als ik het probleem heb gevonden en hopelijk op kan lossen dan horen jullie het zeker :D.

MvG HrH
Een goed tooltje is Rivatuner. Hiermee kun je de temperatuur loggen tijdens het spelen, en ook zien of de kaart eventueel throttled tijdens het gamen.

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 09:57

Mesjefskie

If it works, it's true!

Ook iets om naar te kijken: staat je PC soms naast een lekkere warme radiator of weggestopt in een of ander PC meubel/kast of iets dergelijks? Is er misschien iets anders dat de toestroom van verse (koele) lucht kan verhinderen? Zoals hierboven ook al is aangegeven is dit waarschijnlijk een warmteprobleem...
Pagina: 1