Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTA] checkboxen

Pagina: 1
Acties:

• peter007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08-2023
Hallo,

Ik wil vanuit een HTA software installeren.

Ik wil dat doen met checkboxen. Het is de bedoeling dat iedere checkbox die is aangevinkt een .cmd file laat runnen.

Is dit mogelijk en hoe kan ik dit doen. Ik heb gezocht op internet, en heb geprobeerd, om in de value van de checkbox het .cmd file te zetten. Dit lukt echter niet.

Verwijderd

...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 17:03 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Deze code
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<html>

<head><title>Install</title></head>

<script language="vbScript">

sub run

for each objCheckBox in document.getElementsByName ( "app" )

if objCheckBox.checked then createObject ( "wScript.shell" ).run( objCheckBox.value )

next 'objCheckBox

end sub

</script>

<body>

<input type="checkbox" name="app" value="c:\scripts\instapp1.cmd"> Applicatie EEN <br>
        <input type="checkbox" name="app" value="c:\scripts\instapp2.cmd"> Applicatie TWEE <br>
        <input type="checkbox" name="app" value="c:\scripts\instapp3.cmd"> Applicatie DRIE <br>
        <input type="button" value="Install" onclick="run">

</body>

</html>
zou het moeten doen. Maar ja, "dit lukt echer niet" is niet zo'n duidelijke omschrijving

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• peter007
Met dit script kijg ik een de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden in het script op deze pagina.

Regel 67
Teken 1
Fout: Deze eigenschap of methode word niet ondersteund door dit object.
Code: 0

Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina? ja/nee

Zowel ja als nee, het script wordt niet uitgevoerd. de regel wijst naar de regel: <input type="button" value="Install" onclick="run"

ook na het plaatsen van > acher de quote krijg ik dezelfde foutmelding.

Werkt wscript standaard op elk windows systeem, of moet ik hiervoor iets installeren?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

peter007 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:27:
Met dit script kijg ik een de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden in het script op deze pagina.

Regel 67
Teken 1
Fout: Deze eigenschap of methode word niet ondersteund door dit object.
Code: 0

Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina? ja/nee

Zowel ja als nee, het script wordt niet uitgevoerd. de regel wijst naar de regel: <input type="button" value="Install" onclick="run"
Hmmz, weet je dat zeker? In principe zou de foutmelding moeten verwijzen naar een regel tussen de <script> tags en niet naar de html
En euh, hoe kom je aan 67 regels? ik heb er maar 28 ingetikt...
ook na het plaatsen van > acher de quote krijg ik dezelfde foutmelding.
Ja, sorry, die was weggevallen
Werkt wscript standaard op elk windows systeem, of moet ik hiervoor iets installeren?
Werkt standaard op de 32bits versies (NT4, 2000, XP, 2003, Vista en 2008) en de 64bits versies. Op de 16 bits versies ('95, '98 en ME) moet je de script host installeren.

Tja, ik heb het alleen even getest op m'n eigen Vista x64, maar ik zie niet waarom het niet op oudere Windowsen zou kunnen draaien.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• peter007
Ik had het script in een eigen pagina gezet. maar het werkt, alleen heb ik nog 1 vraag.

Kan het ook dat de script niet tegelijkertijd worden aangeroepen, maar dat de script 1 voor 1 worden geexecuteerd?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

peter007 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:28:
Kan het ook dat de script niet tegelijkertijd worden aangeroepen, maar dat de script 1 voor 1 worden geexecuteerd?
Het kan, maar het is errug moeilijk.
Hier http://www.microsoft.com/.../qanda/may07/hey0531.mspx vind je hoe je het in z'n algemeenheid kan oplossen, maar het vergt nogal wat extra puzzelwerk, omdat je .cmd één of meerdere processen start en die processen kunnen ook weer nieuwe processen starten. Die moet je allemaal detecteren en dan gaan wachten totdat ze zijn afgelopen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:08:
volgens mij is het NIET mogelijk met alleen html en javascript (veiligheids overwegingen).
Maar als je active X componenten gebruikt moet het wel te doen zijn.
Een HTA draait met locale rechten.

iOS developer

Pagina: 1