Ik ben vandaag aan het stoeien geweest om een linux distro op mijn thinclient te zetten. Ik heb gekozen voor endian firewall omdat ik mijn thinclient uit heb gerust met 2 netwerkkaarten en hem wil gebruiken als router.
Op het appaarraat zit 1 IDE aansluiting waarop rechtstreeks een CF2IDE adapter zit en hierin zit een 2 GB cf kaartje. Door deze config is het niet mogelijk om er een CD-ROM speler aan te hangen. Dat maakte de uitdaging al iets groter...
Wat heb ik nu gedaan? Op mijn windows server draait endian firewall al geruime tijd in een VMware oplossing. Ik heb van deze VM een image gedraait met Acronis. Vervolgens heb ik die image weer gerestored naar de cf kaart (gewoon via een kaartlezer eraan gehangen). Als ik nu die cf kaart weer in de thinclient stop zie ik na de POST links boven de text "GRUB" met daarnaast een flikkerende cursor.
Ik kan vervolgens niets typen of wat dan ook.
Kennerlijk vind grub het niet zo leuk om op een andere HD gezet te worden ofzo.
Ik kan de thinclient gelukkig wel booten met een usb stik waar damn small linux op staat dus ik kan wel de grub configuratie editen.
De partitionering van de cf kaart ziet er als volgt uit:
hda1 boot primary ext3 16 MB
hda2 primary swap 271 MB
hda3 primary ext3 584
hda4 primary ext3 1167
de inhoud van hda1/boot/grub.conf:
Maar volgens mij gaat het al voor de grub.conf fout want anders zou ik toch al het keuze menu moeten zien?
Mijn zoektocht op internet naar een oplossing bracht mij veel naar het idee om grub opnieuw te installeren. Hiervoor moest ik eerst booten van cd (ik pak mijn stik), de hda1 mounten, "chroot /mnt/hda1" uitvoeren en daarna "grub-install /dev/hda".
Bij mijn DSL krijg ik na de chroot poging de volgende melding:
chroot: /bin/bash: no such file or directory
De commando's chroot en grub-install heb ik wel tot mijn beschikking in dsl.
Wie kan mij de goede richting op helpen om mijn mbr weer te fixen?
Op het appaarraat zit 1 IDE aansluiting waarop rechtstreeks een CF2IDE adapter zit en hierin zit een 2 GB cf kaartje. Door deze config is het niet mogelijk om er een CD-ROM speler aan te hangen. Dat maakte de uitdaging al iets groter...
Wat heb ik nu gedaan? Op mijn windows server draait endian firewall al geruime tijd in een VMware oplossing. Ik heb van deze VM een image gedraait met Acronis. Vervolgens heb ik die image weer gerestored naar de cf kaart (gewoon via een kaartlezer eraan gehangen). Als ik nu die cf kaart weer in de thinclient stop zie ik na de POST links boven de text "GRUB" met daarnaast een flikkerende cursor.
Ik kan vervolgens niets typen of wat dan ook.
Kennerlijk vind grub het niet zo leuk om op een andere HD gezet te worden ofzo.
Ik kan de thinclient gelukkig wel booten met een usb stik waar damn small linux op staat dus ik kan wel de grub configuratie editen.
De partitionering van de cf kaart ziet er als volgt uit:
hda1 boot primary ext3 16 MB
hda2 primary swap 271 MB
hda3 primary ext3 584
hda4 primary ext3 1167
de inhoud van hda1/boot/grub.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| timeout 3 foreground = 16064 background = ffffff splashimage (hd0,0)/grub/endian.xpm.gz title Endian Firewall (2.6.9-55.0.6.EL.endian22) root (hd0,0) kernel ..... |
Maar volgens mij gaat het al voor de grub.conf fout want anders zou ik toch al het keuze menu moeten zien?
Mijn zoektocht op internet naar een oplossing bracht mij veel naar het idee om grub opnieuw te installeren. Hiervoor moest ik eerst booten van cd (ik pak mijn stik), de hda1 mounten, "chroot /mnt/hda1" uitvoeren en daarna "grub-install /dev/hda".
Bij mijn DSL krijg ik na de chroot poging de volgende melding:
chroot: /bin/bash: no such file or directory
De commando's chroot en grub-install heb ik wel tot mijn beschikking in dsl.
Wie kan mij de goede richting op helpen om mijn mbr weer te fixen?
...