Toon posts:

Wat moet er veranderd worden aan dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort een eigen systeem samenstellen en dat wordt dan samen met de 8800GT en de E8400 alleen zou ik graag willen weten wat de bottleneck wordt in dit systeem en wat er veranderd aan moet worden. Ook zou ik graag willen weten dat als ik mijn systeem in elkaar zet of dit ook gaat werken, dus de compatibiliteit. Mijn maximale budget is 950 euro dus pas aan wat je wilt binnen het budget.

GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail (zit ik nog sterk aan te twijfelen ik wil namelijk eentje die en goed presteert en die DDR2 en DDR3 ondersteuning heeft. SLI misschien ook nog maar dat zit er bij veel niet in) (suggesties voor betere moederborden?)

Intel Core 2 Duo,Boxed, E8400, Socket 775

EVGA GeForce 8800GT SSC,512MB, GDDR3, PCI Express x16

Adata DDR2 SDRAM, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x (of de goedkope Kingston versies)

Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Cooler Master Centurion 5, Zwart, zilver / Gigabyte Poseidon / Thermaltake Soprano / Aerocool
ExtremEngine (welke moet ik nemen van deze, of welke die jullie kennen?)

Cooler Master eXtreme Power, 650 Watt, Retail (OEM) / Chieftec GPS-550AB-A, 550W / Thermaltake PurePower TR2 W0093, 500W / Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W / Antec BP500U Basiq Power, 500W (welke moet ik nemen van deze, of welke die jullie kennen?)

Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands

NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM

Wat moet ik veranderen en heeft iemand aanmerkingen of suggesties? Compatibiliteit?

Bij voorbaad dank

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-12 20:43

Greyfox

MSX rulez

<offtopic onbegrijpelijk="true">voorbaad met een 'd'???</offtopic>
Onbegrijpelijk hoe moeilijk het is om een topic report te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Thandor op 20-11-2007 17:50 ]

MSX 2 rulez more

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-12 13:24
Waarom Vista Boxed? Neem gewoon OEM, kan je meer geld uitgeven aan je hardware ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Greyfox schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:58:
<offtopic onbegrijpelijk="true">voorbaad met een 'd'???</offtopic>

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:10
@greyfox als je niks zinnigs te melden heb zeg dan niks

moeie setup lijkt me.. maar zou het niet beter zijn om 2*1 Gyg ramm er in te doen?

heb je nog een monitor liggen of ben je die vergeten? net als muis/ toetsenbord

ik weet niet zeker, maar denk niet dat het echt compitabiliteits problemen gaat geven. misschien even wachten op een echte expert :Y) (bedoel dus iemand die er verstand van heeft op tweakers)

Verwijderd

Topicstarter
Die boxed is 93 euro, vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een V7 E17PS goed voor games? Ik heb zelf draadloos toetsenbord van Trust (overigens erg traag reageert offtopic, pijltje naar links werkt niet enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van voorbaad zie ik bij google veel twijfel over. Onduidelijk? True wat bedoel je daarmee

Verwijderd

Voeding: Corsair HX520 > stil, modulair, efficient, koel, kwaliteit, (duur)
Geheugen: Kingston VR nemen, levenslang garantie :P

• LeVortex
monitor lijkt me prima, misschien wel nieuw toetsenbord dan je hebt bij bijvoorbeeld de mediamarkt al exemplaren van20 euro :D

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:07:
[...]

Dat van voorbaad zie ik bij google veel twijfel over. Onduidelijk? True wat bedoel je daarmee
offtopic:
Die twijfel valt wel mee hoor: http://cgi.sfu.ca/~gpeter...2=voorbaat&key=&B1=Submit

[ Voor 3% gewijzigd door Jarod op 20-11-2007 17:11 ]

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12 10:45
nette setup als ik zo bekijken en kwa kast ja dat moet je gewoon zelf beslissen wat je zelf mooi vind.kwa voeding zou ik voor de antec heb ik hele goeie ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, ik twijfelde ook over die Kingston Valueram maar ik dacht de adata heeft 1x 2Gb en de Kingston 2x 1 gb. Over die Corsair HX520, hij staat niet in de pricewatch en is erg weinig te koop. Tenminste ik heb hem nog nergens gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad je hebt gelijk;)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-12 13:24
aaah k zie het al jij besteld zeker bij azerty, daar heet OEM BOX 8)7 . Het is in ieder geval hetzelfde

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Mijn twijfels liggen ook vooral bij voeding, kast en moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:11:
[...]

aaah k zie het al jij besteld zeker bij azerty, daar heet OEM BOX 8)7 . Het is in ieder geval hetzelfde
oohkej vandaar :P Zo verwarrrend daar bij Azerty, ik ga toch waarschijnlijk bestellen bij salland maar daar kon ik het totaalplaatje met E8400 nog niet bekijken

• LeVortex
voeding: ik denk dat ze allemaal wel goed zijn.

Kast: zolang je moederboard erin past en er genoeg ruimte is voor hd enz dan kun je gaan voor je eigen smaak

Moederboard: sorry geen verstand van

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-12 16:56
Persoonlijk zou ik minimum voor PC6400 Geheugen gaan
offtopic:
Sinds wanneer zijn, "wat moet ik kopen"-topics weer toegelaten?
:s

[ Voor 8% gewijzigd door eSCe op 20-11-2007 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
eSCe schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:24:
Persoonlijk zou ik minimum voor PC6400 Geheugen gaan
offtopic:
Sinds wanneer zijn, "wat moet ik kopen"-topics weer toegelaten?
:s
Dit topic was ook bedoeld voor de compatibiliteit, daar zijn weinig topics voor. En voor het controleren wat er aan veranderd moet worden. Want qua voedingen enzovoort en kasten en moederborden wordt ik ook niet wijzer.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog aanmerkingen op het moederbord? Van de kast en de voedingen weet ik dus dat ze allemaal goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
En wat ik vooral wil weten is of het allemaal past.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:40:
En wat ik vooral wil weten is of het allemaal past.
Dat wordt je allemaal geacht zelf uit te zoeken. Check de policy van het subforum, dit zijn gewoon zelfzoekvragen :) .

Dat is je toch al aangegeven in Thandor in "Mijn Game PC" en Twynn in "Nieuwe systeem samenstellen, budget: max..."?

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 20-11-2007 17:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 08:51
PC6400 is wel aan te raden jah. Je gaat immers voor een nieuwe CPU met een FSB van 1333Mhz of zelfs 1600 (??). Dan is sneller geheugen wel makkelijker.

Tja qua mobo zit je een beetje lastig. De P35 en X38 zijn zover ik weet de enige die native 1333Mhz ondersteunen. En helaas ook alleen maar Crossfire. Wil je dus SLI dan heb je weer niks aan de E8400 die je wilt gaan kopen.

DDR2 en DDR3 op 1 plank is niet slim. Het is duur, gaat ten koste van uitbreidingsmogelijkheid (je hebt immers maar 2 reepjes van elke soort max.). Enige voordeel is de upgradebaarheid. Ik zou persoonlijk een keuze tussen de 2 maken. Zoek ff naar benchmarks van de E8400 en kijk of ze daar vergelijkingen maken tussen DDR2 en DDR3. DDR3 is namelijk voor een cpu als de E6750 niet bijster veel sneller en de prijs is een stuk hoger. Als ik zou kiezen ga ik toch voor de DDR2. Investeer het verschil met DDR3 dan in een lagere CAS latency, hogere FSB en meer GB ;)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:43:
[...]

Dat wordt je allemaal geacht zelf uit te zoeken. Check de policy van het subforum, dit zijn gewoon zelfzoekvragen :)
Dit heb ik helemaal uitgezocht maar ik kan hiervan geen duidelijk beeld krijgen. Met aansluiten van voeding enzovoort en de kast. Of alles op het moederbord past en of alles een bottleneck vormt daar kan ik zelf niet achter komen.

Verwijderd

Topicstarter
Postman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:44:
PC6400 is wel aan te raden jah. Je gaat immers voor een nieuwe CPU met een FSB van 1333Mhz of zelfs 1600 (??). Dan is sneller geheugen wel makkelijker.

Tja qua mobo zit je een beetje lastig. De P35 en X38 zijn zover ik weet de enige die native 1333Mhz ondersteunen. En helaas ook alleen maar Crossfire. Wil je dus SLI dan heb je weer niks aan de E8400 die je wilt gaan kopen.

DDR2 en DDR3 op 1 plank is niet slim. Het is duur, gaat ten koste van uitbreidingsmogelijkheid (je hebt immers maar 2 reepjes van elke soort max.). Enige voordeel is de upgradebaarheid. Ik zou persoonlijk een keuze tussen de 2 maken. Zoek ff naar benchmarks van de E8400 en kijk of ze daar vergelijkingen maken tussen DDR2 en DDR3. DDR3 is namelijk voor een cpu als de E6750 niet bijster veel sneller en de prijs is een stuk hoger. Als ik zou kiezen ga ik toch voor de DDR2. Investeer het verschil met DDR3 dan in een lagere CAS latency, hogere FSB en meer GB ;)
PC6400 wordt het denk ik sowieso. SLI is niet een must voor mij. Maar de twijfels liggen inderdaad bij het moederbord. Dat switchen tussen DDR2 en DDR3 is wel handig, maar ik denk dat 2 reepjes per soort wel genoeg is. Dus je kan er niet of 4 DDR2 of 4 DDR3? het is dus 2 om 2? Maar als ik DDR3 koop dan koop ik ook in 1 keer genoeg.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn niet de bedoeling op GoT zoals in het verleden ook al 2x aangegeven is. Kwestie van goed zoeken en even kijken wat de specs zijn. Zie de CSL FAQ voor meer info :).

[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 20-11-2007 17:49 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.