Toon posts:

extended desktop & mirroring hoe zit het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Macbook en een 23" ACD. Deze heb ik met een mini DVI adapter aan elkaar gehangen. Nu zou ik de macbook van tijd tot tijd eens aan de stroom willen hangen met de klep dicht en gewoon 1920x1200 full res op de ACD willen draaien.

Dit lijkt echter niet mogelijk.
Het is of de displays spiegelen en dan zie je op allebei de volledige OS omgeving maar dan draait de ACD op de max res van de macbook. (1280x800)
of
de ACD op extended desktop zetten en dan draait ie wel 1920x1200 maar dan weer niet met de volledige omgeving (windows openen standaard op de macbook display)

Zit er niet meer in dan dit? Ik kom zelf van windows af en daar had je iets in het kader van bureaublad uitbreiden. Iig kon je het ene scherm alles laten overnemen. Dat is wat ik hier ook graag zou willen...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan wel hoor, klep dicht, tobo eraan en op een knop drukken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Als je je ACD als extended hebt staan, heb je dan ook je menubalk op die display staan? (je kan deze bij systeemvoorkeuren gewoon slepen naar je ACD-display).

Zo heb ik het gedaan met mijn tv: Extended desktop en menubalk op de tv. Hierdoor openen alle programma's op de tv wanneer ik die heb aangesloten, of mijn MBP nu dicht is of niet.

Trouwens, heb het nog niet getest maar volgens mij onthouden programma's op welk scherm ze worden gezet. Zet je Firefox bvb op je ACD, dan zal hij daar de volgende keer ook openen. Dat denk ik toch, maar kan iemand misschien bevestigen/ontkennen.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je primaire scherm kies je volgens mij gewoon door je menubalk te slepen bij de 'voorkeuren'. Standaard openen programma's etc op je primaire scherm...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:55
Dit is juist naar mijn mening een van de punten waar Mac OS X echt superieur is t.o.v. Windows. Het meeste advies is al gegeven. Een handig tip is ook. Als de Macbook slaapt (klep dicht), dan kun je hem ook met de Apple Remote wakker maken, gewoon op een willekeurig knop drukken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys. Het slepen met de balk wist ik niet, achteraf makkelijk eigenlijk :)

@CyBeR
Zo'n vermoeden had ik al, laat ik nou die ene op de weet-ik-veel-hoeveel zijn die een kapot toetsenbord heeft ondanks hij 1,5 week geleden is aangeschaft =/

Verwijderd

Weet iemand ook hoe dit in zijn werk gaat met full-screen applicaties? Zou je bijvoorbeeld op twee schermen twee verschillende full-screen keynote presentaties kunnen draaien?
Pagina: 1