Toon posts:

Onmogelijk om Vista Ultimate 64 te installeren op mijn nieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ben nieuw op deze forum.
Zoals de titel hierboven zegt krijg ik mijn Vista Ultimate 64 Oem niet geinstalleeerd op mijn nieuw systeem.
Deze blijft namelijk hangen bij het begin van de installatie. Geen foutmelding of dergelijke te bespeuren.
Heb er al 2GB uit genomen. Stond op de site van Asus enb Microsoft. Maar dit zonder resultaat.

Dit is mijn Config. :

Asus P5K-E Wifi-AP
Intel Core2 Quad Q6600
2X Kingston 2GB(2x1GB) 1066 MHz -KHX8500D2K2/2GN
Asus GeForce 7900 GS 256MB DDR3
Samsung 500 GB Serial ATA II
Samsung combo drive

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dank bij voorbaat

Een gefrustreerde eigenaar van een nieuw systeem. :-o

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ondersteunt je processor wel 64-bit?

Edit: shoot; ja. Al gevonden :(

[ Voor 32% gewijzigd door Bastiaan op 20-11-2007 17:28 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een vriend van mij had problemen met de installatie omdat zijn geheugen verkeerd of te hoog geclocked was. Probeer je bios instellingen eens op (factory) default te zetten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is er geen mogelijkheid om via de cd de installatie om een andere manier te doen, met een foutenconsole of w/e ? Ben niet zo bekend met de Vista installatie verder maar dit lijkt mij de enige manier om erachter te komen wat er gebeurt. Eventueel een installatielog bekijken op de HD vanaf een andere PC zou ook nog kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de bios op default gezet zonder succes.
Alvast bedankt aan jullie voor deze snelle reacties.
Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist geprobeerd xp te installeren en zelfde probleem.
Zou het aan de HD of de vga kunnen liggen.
Heb ook alles uitgeshakeld in de bios ivm met audio lan enz.
Maar blijft steeds hetzelfde.

:-(

• Mathijs1
  • Niet online
offtopic:
Tip: gebruik de edit-knop in plaats van meerdere berichten achter elkaar te posten

Het zou overal aan kunnen liggen, dat kunnen wij ook niet raden. Troubleshooten is de enige manier om erachter te komen. Dingen vervangen, etc. Lees even de FAQ's door als je er niet uit komt, of gebruik Google.

En welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mathijs1 op 20-11-2007 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Mathijs1

Heb zojuist een andere vga kaart ingestoken ook een PCI expres maar met een ATI chipset.
Ik ben al een klein stukje verder.
Nu krijg ik een STOP: 0X0000001E error op blauw scherm.

• Mathijs1
  • Niet online
Zie voor BSOD's de Windows XP en 2000 BSOD guide

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-04 14:33
Probeer hem eerst is te installeren met 2x1gb inplaats van 4x1gb ik kreeg ook telkens gezeik met ultimate 64bit met 4gb. Nadata ik 2gb eruit had gehaalt en vista geinstalleerd had heb ik later weer die andere 2gb erbij geprikt. Nu werkt hij al 2 maanden zonder enige problemen :).

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rafler,

ik heb er momenteel 2GB inzitten. Probleem idem.
Heb ook geprobeerd door op F8 te klikken en dan kiezen voor een log aan te maken.
Als ik op dat moment op enter druk krijg ik onmiddelijk een zwart beeld en pc hangt. HD eruit gehaald en op andere pc gekoppeld maar geen log file te bespeuren.
Zal een lange nacht worden vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Mathijs1 voor de link

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat nog geen Windows op, dan moet je het in hardware instellingen zoeken.

Ik verplaats je topic naar Processors, Mobo's & Geheugen .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:42

Sebazzz

3dp

Ik denk dit een kwestie memtest is. Waarschijnlijk is je geheugen rot. Draai memtest eens een paar uurtjes (6 uur minimaal). Memtest86+ staat op de Ubuntu Live CD en de Ultimate Boot CD.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 20-11-2007 20:47 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt aan allen voor de info's.
Heb 4 latten geheugen en heb er nu 2 inzitten. Heb ze ook 1 voor 1 vervangen.
Ik hoop dat ze niet rot zijn. Zijn splinternieuwe.
Maar het kan inderdaad geen kwaad om memtest te laten draaien.
Ga ik dadelijk doen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een vermoeden dat je geen SATA drivers hebt geladen (F6) tijdens de installatie.

offtopic:
Aan bedanken en groeten doen we hier op GoT niet. We groeten elkaar telepatisch. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 20-11-2007 21:06 ]

ARME AOW’er

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-04 18:21
Guardian Angel schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:04:
Ik heb een vermoeden dat je geen SATA drivers hebt geladen (F6) tijdens de installatie.

offtopic:
Aan bedanken en groeten doen we hier op GoT niet. We groeten elkaar telepatisch. :)
Dacht dat Vista die niet apart nodig had? Heb ze hier er niet in hoeven steken iig.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Meestal wel. Serial ATA FAQ. Daarnaast heb je dan de nieuwste drivers en niet die standaard in Vista zitten.

Tip:
Als je ooit RAID wilt gaan draaien moet je dit nu al opgeven (al doe je het nu niet) want achteraf is het een probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 20-11-2007 21:11 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb F6 ingedrukt bij opstarten installatie en daar heb ik 2 opties:
"windows(ems enabled)" en " memory check".
Als ik 1 van deze selecteer en op enter druk herstart mijn pc.
Ik heb op F8 gedrukt en veilige modus geselecteerd(alhoewel vista nog steeds niet geinstalleerd is) en dan gaat ie door tot hij aan .....drivers/hpcisss.sys komt en dan hangt hij.
Bij alle andere opties onder F8 loopt hij onmidelijk vast nadat ik op enter druk.
Ga effe googlen om te zien wat die driver eigenlijk is.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

wat zijn de temps van je pc ?

wat heeft memtest je verteld ? als je deze nog niet hebt gedraaid, draai deze dan voor minimaal 8 - 14 uur ofzo, als hij dan nog niks heeft gevonden dan is het niet je mem of je bus.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Temp proc. +/- 49° en mb +/-39°.
Aarrff vanaf het moment dat ik op enter druk voor de mem test blijft de pc hangen

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:46:
Ik denk dit een kwestie memtest is. Waarschijnlijk is je geheugen rot. Draai memtest eens een paar uurtjes (6 uur minimaal). Memtest86+ staat op de Ubuntu Live CD en de Ultimate Boot CD.
Ubuntu LiveCD laten doorstarten kan IMO ook geen kwaad, dan weet de TS iig dat het niet aan de combinatie hardware ligt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 07:39:
Temp proc. +/- 49° en mb +/-39°.
Aarrff vanaf het moment dat ik op enter druk voor de mem test blijft de pc hangen
Je moet niet de memtest van de Vista cd hebben maar deze. Is de schijf hagelnieuw, heeft nog geen ander OS op gestaan ?

Verwijderd

Topicstarter
de shijf is hagelnieuw.
Dan ga ik deze eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest86 ver1.70 opgestart en hangt meteen bij het openen. Enkel blauw sherm met links boven
Memtest86 ver1.70 te zien. Verder doet hij niets.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30

Arethusa

Niet die server

Wat voor voeding gebruik je?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 22:25

Yor

Yor1313#2571

Ik heb hetzelfde geheugen maar dan twee setjes. Na wat geklooi kwam ik erachter dat ik de trotse eigenaar was van 3 goede en 1 rotte dimm. Zie mijn sig voor de volledige specs.

Uiteindelijk dus geboot op 1 setje van 2 gb en alles was in orde en het andere setje RMA gestuurd.

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
500W voeding. Zal nog eens googelen met met 4 latjes

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

nou als je pc al hangt met memtest dan zit er iets goed fout, mijn devies, stoppen met kloten, ding helemaal kaal trekken en op een tafel 1 voor 1 de onderdelen erin prikken en proberen te booten

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

Standeman

Prutser 1e klasse

met ^^
Tenzij het een compleet nieuw systeem is (geen zelfbouw), dan zou ik 'm gewoon terug brengen en garantie claimen!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Standeman schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:37:
met ^^
Tenzij het een compleet nieuw systeem is (geen zelfbouw), dan zou ik 'm gewoon terug brengen en garantie claimen!
met ^^ hierboven, als het idd om een prefab system gaat

Verwijderd

Topicstarter
Volledig nieuw zelfbouw systeem. test met geheugen heeft niets opgebracht. zal eens bij mijn vrienden gaan zien of die geheugen latjes kunnen lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb juist een IDE Hd gestoken met win XP op geinstalleerd en deze hangt bij opstarten zelf in veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ik geen te snelle conclusie trek maar dan zal het inderdaad aan het geheugen liggen of het MB. Afwachten wat het gaat geven met ander geheugen in te steken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:13
Je hebt toch meerdere latjes? Gewoon 1 voor 1 een latje er bij steken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Dus vrees ik toch het Mb.....
Lang geleden dat ik nog zo gekl....heb met een pc.
Maar ja ga voor de zekerheid ga ik toch eerst testen met DDR2 geheugen met een lager MHz.

Verwijderd

Als ik dit lijstje zo eens bekijk staat je geheugen er niet tussen, maw wordt dit niet gesupport. Ik zou je geheugen maar eens omruilen en het nog een keertje proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga ik inderdaad doen, zal wel voor de late namiddag pas het geheugen hebben. In de handleiding van ASUS staat nogtans mijn geheugen er wel bij..... tja....afwachten wat die andere geheugen gaat doen

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nu de kl..... heb in Bios bij mem.config. ipv "auto"=>default en "1066MHz" het nu op 800 gezet en nu blijkt hij wel Vista te installeren

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

kwestie dus van rtfm in dit geval

Verwijderd

Topicstarter
De 4 latjes zitten erin en hij staat nu op 60prcnt bij uitpakken bestanden

Verwijderd

Topicstarter
Hou jullie op de hoogt hoe het verder verloopt. Eens die vista geinstalleerd is en ik een degelijke test van het syteem uitvoergevoerd heb.

Verwijderd

Topicstarter
In manual van MB Asus staat dat als je 1066 MHz insteekt dat je deze zo ook moet instellen in Bios. Wat ik gedaan heb. Zonder resultaat. Nu heb ik deze op 800 gezet en doet ie het wel :-o......

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

dan is er iets mis met of je proc of je mobo, want moeten underclocken om te kunnen draaien is nie goe :P

tevens bestaat er een EDIT knop,
als modjes dit zien zullen ze niet erg blij zijn :P

btw heb je het dan over mem ? jah dat kan idd, maar dat wilt niet per definitie zeggen dat je de FSB zo hoog moet instellen, waarschijnlijk heb jij dat wel gedaan
lijkt mij dat jij maar eens eerst de faqs moet door lezen

[ Voor 37% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-11-2007 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
:-) installatie voltooien zeg hij nu :-)
Bedankt voor jullie steun en na ik een goede test uitgevoerd heb vertel ik het jullie
Oepsi, mijn schuld. Zal ik niet meer doen. En ja denk ook aan MB of proc. die niet deugd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 10:28 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif al gezien? Je hoeft niet voor elk klein dingetje een nieuwe reply te plaatsen...

* GENETX moet op cursus, gewoon 2 minuten te laat :+ ^^

Maar iig klopt er iets niet helemaal. Of het het mobo is betwijvel ik, wie weet is het geheugen niet helemaal fris op die snelheden.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 21-11-2007 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:25:
dan is er iets mis met of je proc of je mobo, want moeten underclocken om te kunnen draaien is nie goe :P

btw heb je het dan over mem ? jah dat kan idd, maar dat wilt niet per definitie zeggen dat je de FSB zo hoog moet instellen, waarschijnlijk heb jij dat wel gedaan
lijkt mij dat jij maar eens eerst de faqs moet door lezen
Ben enkel aan de DRAM Frequency geweest. FSB staat "op auto"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cyberdude13, heb je een plaat voor je hoofd :?
offtopic:
Tip: gebruik de edit-knop in plaats van meerdere berichten achter elkaar te posten
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif al gezien? Je hoeft niet voor elk klein dingetje een nieuwe reply te plaatsen...
En toch stug ermee doorgaan :Z

Verder valt dit gewoon onder Hangen & Opstarten waar we niet voor niets een troubleshooter voor hebben. GoT is geen heldpesk waar we je aan het handje meevoeren, we verwachten dat je zelf redelijk inzet toont voordat je hier topics opent. Dat is hier duidelijk niet gebeurd, en na het openen toon je nog minder inzet. Dicht dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.