Toon posts:

64-bit systeem, 8gb ram icm met s775 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.018 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje over 8gb ram op een s775 moederbord.

Gaat dit wel goed werken? Ik lees namelijk hier en daar dat ondanks het feit dat P965 en P35 mobo's maximaal 8gb ondersteunen er soms problemen zijn en dat het zaakje niet goed loopt.

Iig, ik heb een 64-bit cpu, een ga-p35-ds3 en 64-bit applicaties. Ik ben nu van plan om 8gb ram aan te schaffen en Windows XP 64-bit. Gaat dit wel goed werken? Of is Vista 64-bit beter?

In theorie zou het goed moeten werken, immers ik heb dan alles wat nodig is voor een 64-bit systeem. Ik wil echter wel het maximum uitpersen uit een s775 moederbord, 8gb ram dus.

Groet.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
Zijn hier meerdere mensen die 8Gb gebruiken op een 775 socket, dus werkt het ja waarschijnlijk wel. Enne Vista is nieuwer maar of het in jouw geval beter is dan XP, ligt aan je eisen. Maar die zet je niet neer...

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 20-11-2007 16:28 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zelf heb ik sterke voorkeur voor XP, aangezien de software die ik er op wil draaien getest is met XP. Of het met Vista goed draait weet ik niet, maar het ging mij vooral om die 8GB RAM icm een consumentendesktop. Ook al staat er in de specs van het moederbord dat het max 8GB RAM ondersteunt, heb ik een paar keer mensen gehoord over problemen; die 8GB zou niet volledig benut kunnen worden of zo, of het systeem zou veel trager lopen of iets van die aard.

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-01 14:23
Volgens de handleiding van je mobo zou deze max. 8GByte aan geheugen ondersteunen.
Uiteraard heb je dan een 64Bit OS nodig.

zie:
http://europe.giga-byte.c...manual_ga-p35-(d)s3_e.pdf

Lijkt me dat je dat zelf ook wel op had kunnen zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Wop op 20-11-2007 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Wop,

Ik kan inderdaad het een ander zelf opzoeken maar het gaat me met name om de ervaringen van andere gebruikers, als die er zijn tenminste, want 8gb geheugen in je systeem is meer uitzondering dan regel.

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Hoi,

Ik draain op mijn desktop Vista 64-bit met 8GB op een ASUS P5K-E. Nog geen enkel probleem mee gehad. Geheugen is volledig bruikbaar zover ik kan nagaan. Maximale belasting die ik geproduceerd heb was 6,7 GB in gebruik, (VMWare houdt er wel van). Heb XP niet geprobeerd.

Suc6!

Veni vidi volavi!!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

Dit heeft eigenlijk niets met CSL te maken maar meer met Processors, Mobo's & Geheugen, immers gaat het hier over moederborden en geheugen :). Echter, als je zorgt dat je hardware koopt dat zich aan de specificaties houdt zal het allemaal prima moeten werken. Het is dus eigenlijk een kwestie van specs nalezen en gaan met die banaan :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.