[nVidia HDA] Defect?

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 07:41
Goedmiddag Tweakers :)

Ik heb sinds vandaag geen geluid meer, helemaal niet meer, op mijn onboard geluidskaart, volgens Ubuntu een Analog Devices (SoundMAX dus) dingetje met een nVidia HD Audio mixer. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik gisteren mijn BIOS had gereset omdat ik mijn geheugentimings iets te strak had gezet, maar dat was het niet: de Onboard HD Audio controller staat aan.

Driverproblemen zijn ook uitgesloten, want ook op XP, die ik na lange tijd weer eens heb opgestart, heb ik het probleem.. Ik kwam er wel achter dat mijn front panel (dus van mijn behuizing) wel geluid geeft. Uiteraard staan in zowel Ubuntu als XP alle instellingen m.b.t output goed.

Dus wat nu? Zou mijn onboard kaart de geest hebben gegeven of omdat er wel door de front panel geluid wordt gegeven er iets anders aan de hand zijn? Ik moet wel zeggen dat ik mijn speakertjes van mijn helaas overleden versterker als tijdelijke oplossing direct op me geluidskaart heb gezet. Dat werkt best aardig en heeft het tot nu toe (3 maanden+) altijd goed gedaan. Uiteraard alleen twee kleine satelliet speakers en geen surround of een grote subwoofer.

Al geprobeerd:
- Onboard Audio aanzetten in BIOS: Geen resultaat, want het stond al aan
- Kijken of het op XP wel werkt: Nee, helaas.
- Zoeken: Onboard audio geen geluid is het dichtste wat er in de buurt komt, maar de TS heeft ook geen front panel output
- Front panel testen: Daar wel een redelijk audio signaal op

Groeten, Sebas

P.S: Het viel me wel op dat de storing die ik altijd had door het front panel, sinds het wegvallen van het geluid uit de achterkant van mijn moederbord, een stuk minder is geworden. Misschien heeft dat ermee te maken?

Systeemspecs:
ASUS M2N-SLI Deluxe moederbord
Chieftec Giga behuizing

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]