Toon posts:

SLI-vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren, eventueel dames,

Ik ben aan het overwegen om SLI te gaan gebruiken. Het lijkt mij een relatief goedkope manier om volop van Crysis te gaan genieten. Voor 90 euro's heb ik namelijk nog een videokaart weten te vinden.
Ik heb een:
Asus A8N-SLI moederbord
NVIDIA Geforce 8600GTS 265mb
Amd Athlon 3500+
en 2 gig aan DDR-1 geheugen.

Maar omdat ik nogal een klont ben op dit soort geavanceerde gebieden, eerst een paar vraagjes aan de tweak-koningen:

- Ik heb volgens mij een identieke videokaart gevonden. Hij is in ieder geval ook van NVIDIA, is 8600GTS en ook 265 mb. Kunnen er nog meer verschillen zijn?
- Heeft het met deze specs sowieso wel zin om er een extra videokaart bij te prikken? Gaat het er veel harder van?
- Wat zou dan zo ongeveer de toename in vermogen worden? Ik hoor allemaal wilde verhalen over verdubbeling van grafische kracht, maar dat lijkt mij een beetje overdreven.
- Is het vaak gekloot om SLI werkend te krijgen? Ik heb in ieder geval geen zin om eindeloos te lopen kutten met dingen waar ik over het algemeen niet veel van snap. Of is het gewoon een kwestie van inpluggen en draaien maar?
- Wat zijn jumpers in godsnaam?

Naja, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
- Ik heb volgens mij een identieke videokaart gevonden. Hij is in ieder geval ook van NVIDIA, is 8600GTS en ook 265 mb. Kunnen er nog meer verschillen zijn?
Merk bijvoorbeeld, en core/mem speeds. Ga eerst eens na of ALLE specs hetzelfde zijn. Sommige fabrikanten gebruiken gewoon het reference model, anderen bewerken het een beetje.
- Heeft het met deze specs sowieso wel zin om er een extra videokaart bij te prikken? Gaat het er veel harder van?
Ik denk niet dat je 3500+ alles helemaal bij kan houden, maar uiteindelijk komt het op grafische kracht aan. Met een C2D of een X2 heb je natuurlijk een estuk meer performance, maar ik zeg niet dat je niet kan gamen met een 3500+ en SLI, alleen dat je wellicht wat tekortkomt.
Ook is die 8600GT niet zo'n lekkere kaart, kun je beter een andere halen dan er nog één kopen.
- Wat zou dan zo ongeveer de toename in vermogen worden? Ik hoor allemaal wilde verhalen over verdubbeling van grafische kracht, maar dat lijkt mij een beetje overdreven.
Dat heb je juist en is overdreven. Met SLI haal je wel een grote performance winst, maar zeker geen 2x zoveel. 50% winst is een goede marge.
- Is het vaak gekloot om SLI werkend te krijgen? Ik heb in ieder geval geen zin om eindeloos te lopen kutten met dingen waar ik over het algemeen niet veel van snap. Of is het gewoon een kwestie van inpluggen en draaien maar?
Brugje ertussen zetten, drivers goed instellen en klaar is kees :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshw.it/guides/motherboard/20060227/images/cmos_jumper.jpg
Niet te verwarren met
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3063/jumpstylezv5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 20-11-2007 16:02 ]

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07 18:17
ik denk dat je hier weinig mee opschiet als je het mij vraag.
wil je alles op high gaan draaien in crysis dan kun je dit wel vergeten met dit systeem zelfs als je sli gaat draaien.
ik denk dat het niet veel uitmaakt omdat je geheugen en cpu ook beide een probleem zijn.
maar mischien volgende keer wat meer googlen dit soort dingen staan ook grotendeels wel op internet vermeld of speur het forum gewoon eens af

[ Voor 40% gewijzigd door Bluedevil op 20-11-2007 15:48 ]

Verwijderd

psycomania schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:45:
ik denk dat je hier weinig mee opschiet als je het mij vraag.
wil je alles op high gaan draaien in crysis dan kun je dit wel vergeten met dit systeem zelfs als je sli gaat draaien.
ik denk dat het niet veel uitmaakt omdat je geheugen en cpu ook beide een probleem zijn.
maar mischien volgende keer wat meer googlen dit soort dingen staan ook grotendeels wel op internet vermeld of speur het forum gewoon eens af
Hier sluit ik me bij aan. En daarbij, de videokaart is niet geschikt (lees als "onmogelijk") om de nieuwe generatie spellen te spelen. Ik heb de kaart zelf ook (zit in mijn htpc) en is alleen geschikt voor het normale (lees als "film kijken, internetten, simpele spelletjes"). Het plaatsen van een extra kaart in sli heeft weinig tot geen meerwaarde.

De 8600GT is een DX10 kaart maar je kan dat meer zien als een marketing truukje. De kaart draaid bijna niet in dx10 spellen.

Mijn advies. Verkoop je kaart en schaf een 8800Gt aan.

Verwijderd

Jullie lezen allemaal verkeerd, hij heeft een 8600gts :S

Als je crysis soepel wil gaan draaien moet je je hele systeem upgraden.

Opteron 175: 110,-
Ati Radeon HD3870: 190,-

Verkoop je huidige kaart voor 90,- en cpu voor 40,- heb je een mooie upgrade voor 170 euro. Overclock CPU een beetje en crysis zal redelijk draaien :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:34:
Jullie lezen allemaal verkeerd, hij heeft een 8600gts :S

Als je crysis soepel wil gaan draaien moet je je hele systeem upgraden.

Opteron 175: 110,-
Ati Radeon HD3870: 190,-

Verkoop je huidige kaart voor 90,- en cpu voor 40,- heb je een mooie upgrade voor 170 euro. Overclock CPU een beetje en crysis zal redelijk draaien :)
We lezen niet verkeerd. 8600GT(S) is en blijft een slechte game kaart...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:42:
[...]

We lezen niet verkeerd. 8600GT(S) is en blijft een slechte game kaart...
Tuurlijk lees je wel verkeerd als je beweert dat hij een 8600GT heeft.
En niet iedereen is er op uit om 1680x1050 met alles high crysis te draaien. Een 8600GTS kan crysis best aan op 1024x768 alles high... (neemt niet weg dat hij hem moet upgraden als hij nog betere settings wilt op crysis)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie 1001 artikelen over SLI voor info hierover
Kijk naar een willekeurige benchmark van Crysis. Zou vrij duidelijk moeten zijn.
- Wat zou dan zo ongeveer de toename in vermogen worden?
Vermogen? Exact het dubbele, p=W/t, dus als W 2x zo hoog is, dan is p dat ook.
Ik hoor allemaal wilde verhalen over verdubbeling van grafische kracht, maar dat lijkt mij een beetje overdreven.
Zie 1001 SLI reviews.
- Is het vaak gekloot om SLI werkend te krijgen?
Zie 1001 SLI reviews.
Ik heb in ieder geval geen zin om eindeloos te lopen kutten met dingen waar ik over het algemeen niet veel van snap. Of is het gewoon een kwestie van inpluggen en draaien maar?
Ook hier weer, lees SLI reviews/walkthroughs.
Ooit eraan gedacht om Wikipedia erop na te slaan voor je een vraag als dit stelt?

Dat je er niet veel van snapt lijkt vooral te komen doordat je weinig tot geen moeite lijkt te doen om zelf achter informatie te komen. Dat is iets wat we op GoT wel van een Tweaker verwachten. Dit topic voldoet dus niet aan het beleid mbt zelfwerkzaamheid en gaat dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.