Ik zoek Speakerstands!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ok, het Forum zal hier wel niet helemaal voor bedoelt zijn, maar ik zoek iemand die speakerstands voor me heeft. Misschien is nieuw ook een optie maar dat ligt eraan.

Mijn speakers zijn 45cm breed, 55cm diep, 88cm hoog en gemaakt van 22mm MDF. Ik heb ze nooit gewogen, maar ze zullen ongetwijveld niet de lichtsten zijn.
Een stand-hoogte (misschien variabel?) van 75cm lijkt me geschikt genoeg voor in mijn kamer.

Kleur het lieft gewoon zwart.

Je weet maar nooit wat iemand op zolder in het stof heeft staan :)

Verwijderd

het lijkt me dat speakers van 88 cm bedoelt zijn om op de grond te zetten. ik zou er hooguit een laag sokkeltje onder zetten.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 21:22

ALH

hooguit zou ik er spikes onder zetten, en anders idd gewoon op de grond... en als je dat niet vind klinken heb je de verkeerde speakers gekocht :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:04
Ik heb voor mijn Labtec 2514 rear speakers
twee oude muziekstandaarden gebruikt.
Ik heb het onderstel gebruikt en kan hem nu in diverse hoogte verstellen en de pootjes etc.
Ik zit toevallig bij een muziekvereniging en we hadden nog van die afgedankte standaarden over :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ehmm, ik heb ze zelf gemaakt :)

Ze zijn niet zo zeer hoog, maar gewoon vrij groot. Op de grond klinken ze ook wel, maar niet erg optimaal, de 15" woofer zit laag gemonteerd en blaast een helehoop volume die ten eerste tegen me houten vloer stuitert maar ook nog es 'voor je oren' niet optimaal presteert omdat het niet op hoofd/borst hoogste zit. Ik weet ook wat de gevolgen zijn voor de bas als je ze hogerop zet, maar dat hoef ik allemaal niet te weten. Heb namelijk zelf al es tijdelijk getest op die hoogte. Je weet niet wat je meemaakt :)
vooral live concerten van CD klinken ineens TE bruut.
Uiteindelijk zullen de stands wel worden vervangen door subs, maar dat zal allemaal nog een tijd sparen worden, ontwerpen en noem maar op...

MAW, als iemand heeft waar ik om vraag ben ik reuze blij!, of dat nou een slim id is of niet, ik denk dat ik dat zelf wel uit kan maken :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 19:49 schreef Mad_Manic het volgende:
Ik heb voor mijn Labtec 2514 rear speakers
twee oude muziekstandaarden gebruikt.
Ik heb het onderstel gebruikt en kan hem nu in diverse hoogte verstellen en de pootjes etc.
Ik zit toevallig bij een muziekvereniging en we hadden nog van die afgedankte standaarden over :)
Bedoel je hier stands voor PA speakers? die zullen inderdaad ook best wel geschikt kunnen zijn, zijn ook makkelijk te verplaatsen en in hoogste verstelbaar voor als ik alles in de zomer weer es naar buiten breng. Ik zal alleen de onderkant van me speakers ff moeten aanpassen. Weet je waar ik van die dingen kan halen voor niet al te veel? Ik vraag me wel es af hoe duur zoiets nou is (nieuw), vast weer erg duur ookal kan ik de prijs nergens in terug vinden...

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:04
Mijn speakers zijn 45cm breed, 55cm diep, 88cm hoog en gemaakt van 22mm MDF. Ik heb ze nooit gewogen, maar ze zullen ongetwijveld niet de lichtsten zijn.
Een stand-hoogte (misschien variabel?) van 75cm lijkt me geschikt genoeg voor in mijn kamer.

Sorry maar dit is toch echt teveel voor een bladmuziekstandaardje.
Een bladmuziekstandaardje is meer bedoeld voor sattelitespeakertjes zoals mijn rear speakers van Labtec 2514

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 16:50
Eej'
Als je speakers kan bouwen, dan kan je toch ook wel een stel stands maken?

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 20:36 schreef Solosmots het volgende:
Eej'
Als je speakers kan bouwen, dan kan je toch ook wel een stel stands maken?
Das een sterke :)

je hebt gelijk, kan ze ook zelf maken, maar wegens omstandigheden heb ik de garage en alle gereedschappen niet meer die ik een jaar geleden nog wel had :(

Betekent dat ook voor me nieuwe project ik es heel goed om me heen moet kijken waar ik ze kan bouwen.

Daarom zou ik die stands ff liever op deze manier zien te regelen dan om gelijk zo veel moeite te doen.

Waarom kan nou niemand ff iets zeggen waar ik wel wat aan heb :) noujah, ik wacht geduldig af.

• Jag
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik zou een stand als volgt maken (tis maar een idee): plank als onderkant van zeg 50x50cm. Dan twee balken omhoog, die verbonden zijn met de plank waarop je speakers staan, met dezelfde afmetingen als je speakers.

Jag

Verwijderd

Beetje lullige opmerking natuurlijk...maar wel waar:

speakers van 88cm zijn gewoon vloerstaanders, geen mens die ze op een standaard zou zetten. Bij de meeste vloerstaanders zit de woofer niet helemaal onderin, om teveel bas te vermijden. Beetje een dooddoener, maar daar had je gewoon in het ontwerp rekening mee moeten houden...

maar goed, anders moet je van die Conrad-spikes van 55 piek per 4 proberen. Die kun je ook nog een behoorlijk stukje omhoog schroeven namelijk.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Tip: in het 2dehands gedeelte van hifi.nl worden heel vaak speakerstands aangeboden. Soms hele absurde (met diamantzandgevulde titanium rubberopgehangen antivibratiestands van 3000 piek per stuk vijf jaar oud) Maar soms ook wel nuttige, neem eens een kijkje.

www.hifi.nl

Ik heb ook de link naar de hifi 2dehands stands gecopieerd, ik weet niet of die wel gaat werken:
link

Mod break: denk ff om de opmaak.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 21:31 schreef nare man het volgende:
..anders moet je van die Conrad-spikes van 55 piek per 4 proberen. Die kun je ook nog een behoorlijk stukje omhoog schroeven namelijk.
Kan ik die ook gebruiken voor kleine pioneer-speakertjes?? (+/- 25cm hoog) En waar ligt conrad?

Oh ja en hoe hoog moeten die dingen ongeveer hangen dan?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
Hé Jag: Kan je me ff een quickcourse html-links fatsoeneren geven? Of staat het een en ander al ergens op GoT uitgelegd?

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 23:10 schreef Lampje het volgende:
Of staat het een en ander al ergens op GoT uitgelegd?
Yep....Hier

edit:

helemaal vergeten ontopic te reageren...

Ga ff met een lullig schetsje naar een machinefabriek, dan lassen ze vast wel voor weinig wat in elkaar voor je...

succes

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
Bij feedback hebben ze normale (PA) speakerstands, maar die zijn geloof ik 100 of 150 piek het stuk. Wel zwaar, in hoogte verstelbaar, mooi zwart afgelakt etc.

Verwijderd

Conrad ligt nergens, dat is een postorder bedrijf..

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
http://www.aldenkamp.com/index1.html

spectral series (sectie accessoires), heb ze zelf ook, de C-LS580

Verwijderd

van de ikea, 2 stuks voor f 15,- ik heb dan ook niet van die belachelijke grote boxen

• Jag
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Op dinsdag 13 februari 2001 23:10 schreef Lampje het volgende:
Hé Jag: Kan je me ff een quickcourse html-links fatsoeneren geven? Of staat het een en ander al ergens op GoT uitgelegd?
Een link kan je op twee manieren maken (het is geen html btw, en de spaties moeten weg):
[url =http://www.altavista.com[ /url]
[url =http://www.altavista.com]zoekmachine[/ url]

Waarbij je bij de tweede "zoekmachine" zult zien staan, die linkt naar altavista.com. Snap je?
Je kan ook de code bekijken door op edit te drukken boven iemands post.

Jag
Pagina: 1