Drie organisaties gaan zich vormen tot één facilitair bedrijf.
Organisatie A en B draaien beide op een Novell omgeving met Novell Netware 6.5. Daarnaast beschikken ze over een IBM AS400 server en enkele Windows 2003 servers. Deze twee organisaties zijn al redelijk op elkaar afgestemd wat betreft de ICT-infrastructuur. Ze zijn reeds met elkaar verbonden met behulp van een straalverbinding en maken al gebruik van flexplekken.
De derde organisatie (C) draait op een Windows omgeving met Windows 2000 en 2003 servers.
Nu is mij gevraagd (als afstudeeropdracht) om een advies te schrijven hoe deze omgevingen zo effcient mogelijk op elkaar afgestemd kan worden. Ik ben opzoek naar tips en aandachtspunten waarop ik moet letten bij het migreren van deze twee omgevingen.
Organisatie A beschikt over 140 werkplekken en 2 automatiseringsmedewerkers.
Organisatie B beschikt over 100 werkplekken en 2 automatiseringsmedewerkers.
Organisatie C beschikt over 100 werkplekken en 3 automatiseringsmedewerkers.
Er zijn dus zo'n 240 werkplekken die op een Novell omgeving (Windows XP met Novell Client) werken en 100 op een Windows omgeving.
In mijn advies moet ik uiteraard een aantal dingen opnemen zoals:
Organisatie A en B draaien beide op een Novell omgeving met Novell Netware 6.5. Daarnaast beschikken ze over een IBM AS400 server en enkele Windows 2003 servers. Deze twee organisaties zijn al redelijk op elkaar afgestemd wat betreft de ICT-infrastructuur. Ze zijn reeds met elkaar verbonden met behulp van een straalverbinding en maken al gebruik van flexplekken.
De derde organisatie (C) draait op een Windows omgeving met Windows 2000 en 2003 servers.
Nu is mij gevraagd (als afstudeeropdracht) om een advies te schrijven hoe deze omgevingen zo effcient mogelijk op elkaar afgestemd kan worden. Ik ben opzoek naar tips en aandachtspunten waarop ik moet letten bij het migreren van deze twee omgevingen.
Organisatie A beschikt over 140 werkplekken en 2 automatiseringsmedewerkers.
Organisatie B beschikt over 100 werkplekken en 2 automatiseringsmedewerkers.
Organisatie C beschikt over 100 werkplekken en 3 automatiseringsmedewerkers.
Er zijn dus zo'n 240 werkplekken die op een Novell omgeving (Windows XP met Novell Client) werken en 100 op een Windows omgeving.
In mijn advies moet ik uiteraard een aantal dingen opnemen zoals:
- Voor-en nadelen van het gebruik van Microsoft/Novell (Is naar mijn mening wat betreft het beheer en functionaliteit bijna gelijk)
- Afhankelijkheden van leveranciers
- Kosten omscholing van automatiseringspersoneel
- Kosten omscholing van werknemers
- ?