Goedendag,
op school hebben we een HP9000 N4000 server gekregen om mee te spelen. (url geeft aantal plaatjes ervan)
We willen deze proberen in te richten met een aantal servers voor een lanparty.
Nu hebben we een aantal feiten verzameld:
We hebben nu Debian geinstalleerd, en in principe draait het naar ons gevoel wel goed, totdat we zagen dat hij maar 1 processor gebruikt. In ons systeem zitten 6x 360MHz processoren.
We hebben al verschillende bronnen geraadpleegd, Google, en andere draadjes uit GoT.
Ik denk dus, dat we een andere kernel nodig hebben. (Correct me if i'm wrong...)
We hebben vernomen dat het er een moet zijn met SMP ondersteuning.
Na wat gegoogle zijn we hier op gekomen: linux-image-2.6.18-4-parisc64-smp
Is dit nu de kernel?
Zoja, kan ik deze dan gewoon installeren? Of moet ik dat tijdens de installatie ook al doen.
We konden tijdens de installatie namelijk niet kiezen tussen kernels.
Wie kan ons even opweg helpen met deze toch wel aardig pittige zoektocht naar een goed werkend systeem?
Alvast super bedankt!
op school hebben we een HP9000 N4000 server gekregen om mee te spelen. (url geeft aantal plaatjes ervan)
We willen deze proberen in te richten met een aantal servers voor een lanparty.
Nu hebben we een aantal feiten verzameld:
- Het is een HPPA systeem.
- Een van de weinige OS'sen die de HPPA architectuur ondersteunden is Debian (en Gentoo)
- We hebben gekozen voor Debian.
We hebben nu Debian geinstalleerd, en in principe draait het naar ons gevoel wel goed, totdat we zagen dat hij maar 1 processor gebruikt. In ons systeem zitten 6x 360MHz processoren.
We hebben al verschillende bronnen geraadpleegd, Google, en andere draadjes uit GoT.
Ik denk dus, dat we een andere kernel nodig hebben. (Correct me if i'm wrong...)
We hebben vernomen dat het er een moet zijn met SMP ondersteuning.
Na wat gegoogle zijn we hier op gekomen: linux-image-2.6.18-4-parisc64-smp
Is dit nu de kernel?
Zoja, kan ik deze dan gewoon installeren? Of moet ik dat tijdens de installatie ook al doen.
We konden tijdens de installatie namelijk niet kiezen tussen kernels.
Wie kan ons even opweg helpen met deze toch wel aardig pittige zoektocht naar een goed werkend systeem?
Alvast super bedankt!
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑