Toon posts:

Applicatie Virtualiseren en aanbieden over het web*

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal gedreven in het virtualiseren van servers ed.

Nu is het zo dat ik applicaties virtualiseer in SoftGrid.
Mijn vraag is of het mogelijk is om applicatie te virtualiseren en deze dan aan te bieden op de website van het bedrijf?

Zodat gebruikers thuis op deze applicatie kunnen klikken en deze applicatie kunnen gebruiken zonder dat er een client geinstalleerd hoeft te worden op de pc`s van de gebruikers.

CItrix is geen oplossing want daar heeft het bedrijf geen geld niet voor!

Is dit mogelijk in softgrid? dat de server/client op de server gedraaid wordt of zoiets dergelijks?

Of heeft iemand een ander super idee.....

Groet

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

Glewellyn

is er ook weer.

Hoewel ik SoftGrid niet ken, lijkt het mij makkelijker om een VPN aan te bieden. Vie het VPN kan je dan gewoon weer je SoftGrid applicaties aanbieden.

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
VPN lost hierbij niets op want de gebruikers moeten dan alsnog een
desktop client installeren.

Dit wil ik graag voorkomen en wel om deze reden.
Zodra wij als bedrijf clients gaan installeren op prive computers dan zijn wij ook verantwoordelijk voor deze pc`s.
Dus als een prive pc in 1 keer instabiel wordt dan bellen ze ons op en geven dan aan dat het sinds de client installatie is gebeurd.

Misschien iemand een andere mogelijkheid?

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Op het moment dat je gaat virtualiseren en op deze manier wilt aanbieden zou je toch via citrix of Windows terminal server moeten gaan werken. Je hebt anders toch gewoon een client nodig. Kortom, volgens mij kan het op dit moment (nog) niet. Virtualisatie staat pas in de kinderschoenen, het zal wel gaan komen.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

Glewellyn

is er ook weer.

Als je het minder risicovol vindt zou je kunnen overwegen een VMWare Player image uit te leveren, dat scheelt eventueel een hoop supportgezeur. Alleen daarvoor moet je wel Windows licenties betalen....

*zucht*

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Als gebruikers een laptop van de zaak hebben kan je ook besluiten softgrid applicaties met "caching" naar de laptop te streamen. Dan kan er offline mee gewekt worden. Let dan wel op de time-out instellingen, anders werkt de applicaties ineens niet meer op de client.

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Voor zover ik weet kun je wel apps uit softgrid via een webpagina serveren aan clients, maar of je dan de softgrid client nodig hebt dat weet ik niet. Lijkt me overigens wel, omdat je anders geen invloed meer hebt op eventuele rechten die je per app hebt ingesteld en de app kan dan ook niet meer gevirtualiseerd worden zonder client.

Dus het aanbieden via webpagina gaat, maar zonder client virtualiseren niet.

Who Needs Windows...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PC moet in het domein zitten voor Softgrid. Error message in the SoftGrid Client Management when you update a Desktop Configuration Server: "Error code xxxxxx-xxxxxx07-000DF003"
Weet overigens niet of dat met de beta van MAV 4.5 ook nog zo is....

Over welk os hebben we het?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dafjedavid schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:05:
Lijkt me overigens wel, omdat je anders geen invloed meer hebt op eventuele rechten die je per app hebt ingesteld en de app kan dan ook niet meer gevirtualiseerd worden zonder client.
Hierover kan ik zeggen dat dit vanuit een website gaat waarbij eerst ingelogd moet worden.
Dus globaal kunnen de mensen er niet bij.
De Site dat gebruikt wordt is Xoops
Windows 2003 server

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:10:
PC moet in het domein zitten voor Softgrid. Error message in the SoftGrid Client Management when you update a Desktop Configuration Server: "Error code xxxxxx-xxxxxx07-000DF003"
Weet overigens niet of dat met de beta van MAV 4.5 ook nog zo is....

Over welk os hebben we het?
client kan ook in workgroup zitten...hoe weet ik dat :?

dat heb ik net even snel voor je getest ;) met versie 4.5 beta

in het kort:

osd file op webserver mikken. softgrid client op de pc laten zetten (hier ontkom je gewoon niet aan, je moet altijd een client installeren. hetzij of een browser of een activeX control. clients heb je gewoon nodig...

hieronder: extern bureaublad.... citrix was al te duur voor deze klant. laat staan dat er geld is voor

-windows cals
-terminalserver cals
-plenty of hardware om pak em beet 200 users te ondersteunen....

nee dan wil je liever softgrid gebruiken, zit je tenminste met je lokale resources te werken en niet in een TS omgeving

[ Voor 33% gewijzigd door Zwelgje op 20-11-2007 18:44 ]

A wise man's life is based around fuck you

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 10:32
Windows Extern Bureaublad een idee?
Was voorheen zelfs mogelijk om dit binnen een browser te starten.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 13:02
Wordt erg lastig om een applicatie aan te bieden aan een stand alone werkstation.

Tijdens het werken met de applicatie wordt de code/bestanden gestreamed vanaf de SoftGrid server. Op de softgrid server staan applicaties gekoppeld aan groepen.

Zonder verbinding met je domein of server kan je applicatie niet gebruiken. Tenzij de applicatie offline wordt gezet. Echter dan is de computer wel lid van het domein en kan de applicatie na af koppelen van de laptop van het domein gebruikt worden.

Kortom, je hebt een authorisatie en authenticatie methode nodig. Dit kan via een VPN.

BTW, je zegt dat je nogal gedreven met in virtualisatie. Dan zou je de technische aspecten van deze zaken ook moeten kennen. Die kan je gewoon uit de documentatie van SoftGrid halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mickman op 20-11-2007 21:03 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 11:45

Cis

Je zou eventueel met Softgrid kunnen werken. Je kan sequences lokaal runnen door de OSD aan te passen en naar een file te laten verwijzen. De client heb je echter altijd nodig... en de sequence moet natuurlijk in zijn geheel worden overgenomen. Alles in FB1 zetten...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1