Toon posts:

Dual boot Windows Vista (64-bit) en XP (32-bit)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag had ik een dual boot Vista (64-bit) XP (32-bit) gemaakt. Hiervoor moet je natuurlijk beide OS'en op een aparte partitie hebben:

bv c:\XP en d:\VISTA

Maar nu is mijn vraag: mag je geen aparte partitie maken voor Program Files, waar je dan alle programma's voor beide OS'en in installeert?

Waardoor je partitie indeling er als volgt uitziet:

C:\XP
D:\VISTA
E:\PROGRAM FILES (Programma's zowel voor Vista als voor XP)
F:\DATA

En kan je eigenlijk een dualboot maken met een 64-bit Vista en een 32-bit XP

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dat kan inderdaad allebei; dual boot is geen probleem en alle programma's samen op één partitie gaat ook prima..

• IceOnFire
  • Niet online
NB: 32 en 64bits programma's wel in aparte mappen installeren natuurlijk..

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou niet weten waarom het niet kan eigenlijk, maar het word wel onoverzichtelijk. Zeker als je bedenkt dat uninstallers niet altijd de map van het programma weghalen. Dit vind ik persoonlijk een nadeel. Ik heb zelf ook Vista64 en XP32 naast elkaar draaien, met ook elk hun eigen extra partitie.

En vergeet niet dat wanneer je een bepaald programma onder beide OS´en wilt installeren, de mappen elkaar overschrijven! Tezij je de installatie map handmatig wijzigd natuurlijk. maar wat als je dit vergeet??

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Ik denk dat je bij veel programma's problemen zult krijgen. Zodra je een programma installeert, nestelt dit programma ook een aantal dingen in je register.

Als jij hem hebt geinstalleerd in xp, en jij probeert het in vista te openen, dan kan hij dat gedeelte in het register niet vinden, waardoor ie crasht.

Verwijderd

Topicstarter
Moet je trouwens bij die dualboot dan beide partities waar de OS'en opstaan dan aanmaken als primaire partities of maakt dit niet uit?

Dus kan misschien voor XP 25 GB gebruiken met program files op dezelde partitie en dan voor Vista het opzet volgen met de Program Files op een aparte partitie.

Waardoor ik op een later tijdstip wanneer ik geen dualboot meer zou willen, makkelijker XP en al zijn programma's kan verwijderen, gewoon door die partitie te verwijderen.

• IceOnFire
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:21:
Moet je trouwens bij die dualboot dan beide partities waar de OS'en opstaan dan aanmaken als primaire partities of maakt dit niet uit?
maakt niet uit

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gamepie56 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:13:
Ik denk dat je bij veel programma's problemen zult krijgen. Zodra je een programma installeert, nestelt dit programma ook een aantal dingen in je register.

Als jij hem hebt geinstalleerd in xp, en jij probeert het in vista te openen, dan kan hij dat gedeelte in het register niet vinden, waardoor ie crasht.
Ik ga er vanuit dat hij niet onder XP geinstalleerde programma´s gaat openen in Vista, en andersom ;)
Ikzelf heb Vista op de primaire partitie, en XP later geinstalleerd op de E partitie. Ik raad jou echter aan om eerst XP te installeren, anders moet je Vistabootpro of een ander tooltje gebruiken om beide besturingssystemen bootable te maken. Dit staat uitgelegd in de FAQ.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1