Toon posts:

[VISTA] Onbekend netwoord / apparaat.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat iedereen zijn antwoord al klaar heeft gelieve het onderstaande even door te lezen. Bij voorbaat dank.

Ik heb 2 Windows versies draaien. 1x Windows XP x64 en 1x Windows Vista Home Premium x64.
Ik gebruikte tot dusver de NVIDIA onboard LAN (nforce4) om connectie te maken met mijn D-Link DIR-655 Router. Tot dusver altijd zonder problemen, alleen is de connectie om de één of andere reden altijd vastgesteld op 100 Full Duplex. Ik heb geen optie in apparatenbeheer om hier 1000FD van te maken. Hetzelfde geldt voor Vista. Alles werkt perfect, maar gelimiteerd op 100 FD.

Dit vormt uiteraard geen probleem voor het internetten en het overzetten van kleine bestanden via LAN, echter wanneer men grote bestanden over gaat zetten, begint dit behoorlijk irritant te worden. Duurt allemaal veel te lang, dit tot grote ergenis.

Nu had ik nog een Intel Pro / MT 1000 PCI kaartje liggen. En ik heb deze vervolgens in mijn moederbord geplaatst. In Windows XP x64 werkt dit allemaal perfect, geen gezeik en 1000FD! Toppie dus! _/-\o_

Echter in Vista werkt dit allemaal niet zo soepel (wat een verrassing)... Ik kan met geen mogelijkheid het internet meer op. Daarnaast geeft die (waar voorheen de Router DIR-655 aan was gegeven in Netwerkcentrum) onbekend apparaat aan of onbekend netwerk. Ik heb nu al verschillende dingen geprobeerd (andere drivers, opnieuw instellen, diagnose, etc. etc. etc.), maar allemaal zonder resultaat. :(

Dus kort samengevat:

- Nvidia onboard LAN: werkt zowel in Vista x64 als in XP x64, maar op 100FD.
- Intel Pro / MT 1000 PCI: werkt wel in XP x64 en op 1000FD, maar doet helemaal niks in Vista x64.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, of is er iemand met de oplossing? Mijn dank zou groot zijn. Want terug gaan op de Nvidia (en daarmee slechts op 100FD werken) is niet echt een optie voor mij. :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:04:
Voordat iedereen zijn antwoord al klaar heeft gelieve het onderstaande even door te lezen.

- Nvidia onboard LAN: werkt zowel in Vista x64 als in XP x64, maar op 100FD.
- Intel Pro / MT 1000 PCI: werkt wel in XP x64 en op 1000FD, maar doet helemaal niks in Vista x64.
Geen antwoord, maar wel "The Obvious Question" : heb je ook bij Intel gekeken voor de Vista 64bits drivers van die 1000MT? :)

http://support.intel.com/support/network/sb/cs-006120.htm

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 20-11-2007 15:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Yup... Heb ook zelfs geprobeerd om de drivers van Windows XP x64 te installeren, maar dat deed die toch mooi niet. Maar heb de laatste versie van Vista x64 drivers geinstalleerd staan, maar helaas het eerder genoemde probleem blijft. :(

• YannickV
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Kijk ook eens na in de device manager of er op de netwerk kaart geen opties in te stellen zijn (Advanced tab). Heb dit 1 maal voorgehad dat de kaarten niet naar Full duplex geraakten. Mss dat hij daar in 100 vast gezet is?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het ook niet. En zeker niet in Vista, want daar krijg ik het bovenstaande probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb nog een aantal dingen geprobeerd, maar wil niet lukken.

Wanneer ik in Vista x64 de router aansluit op de nvidia onboard LAN, dan herkent die mijn router, alleen draait die dan 100FD.

Zodra ik Intel 1000 PRO / MT kaart aansluit, herkent die mijn router niet meer en dus ook geen internet e.d. Terwijl deze combinatie feiloos werkt in XP x64 zelfs op 1000 FD!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij hierbij kan helpen?
Zit met mijn handen in het haar en zou dit graag oplossen. :(

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 20:16
Is het wel oplosbaar, dat wil zeggen: zou het moeten werken? Het moet ondersteund worden.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel...

Toelichting:

1. Intel PRO/1000 MT is Vista compatible.
2. Onder XP x64 werkt de netwerkkaart prima en op volle snelheid.

Inmiddels nog een aantal dingen geprobeerd:

1. Computer een andere naam gegeven.
2. IPv6 volledig uitgeschakeld (o.a. in het register / apparatenbeheer).
3. Standaard MS drivers gebruikt.
4. Handmatig IP / DNS / Gateway ingesteld.

En nog wil dat vervloekte Vista x64 niet die router zien... Ik weet echt niet waar het aan ligt?
Met de nvidia onboard LAN zagt die de router wel in Vista maar connecteerde "slechts" op 100 Mbps. :'(

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 23:57 ]

Pagina: 1