Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:59

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Hoewel dit forum meer voor werknemers is hoop ik toch hier wat goede tips en ideeën te kunnen krijgen.

Ik heb dus een eigen bedrijf, gewoon eenmanszaak vanuit huis. Ik maak websites, bouw cms systemen en andere webdatabase toepassingen en doe ook hosting. Op zich gaat alles prima maar langzaam begint toch het idee te onstaan om te groeien. Ik zit eraan te denken om iemand te zoeken die wat php werk kan doen en kan helpen met onderhoud op de linux hosting servers. Die persoon zou dat werk ook vanuit zijn eigen huis kunnen doen.
Gelijk iemand een 40 urig contract aanbieden zit er echt niet in. Zit zelf te denken aan iemand voor 8 uur per week in dienst te nemen en af en toe 'overuren' te laten maken als het even wat drukker is.

Heeft iemand ervaring met dergelijke constructies? Of zijn er misschien websites waar mensen zich beschikbaar stellen voor zoiets? Misschien moet ik iets van een freelancer zoeken die een beetje vastigheid wil? Alle tips zijn welkom.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hang eens wat kaartjes op bij hogescholen? Lijkt me een ideale studentenbijbaan.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Als mede-ondernemer kan ik je ten strengste aanbevelen om niemand in vaste dienst te nemen, maar gewoon op uitzendbasis (pay-roll, zodat belastingen ed. direct afgedragen worden).
Dit met het oog op ziekteverzuim, wao ed...

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
gorgi_19 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:12:
Lijkt me een ideale studentenbijbaan.
Inderdaad. Heb in ieder geval een vacature op m'n site gezet. Even kijken wat daar voor reacties op komen.
MEN-O schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:14:
Als mede-ondernemer kan ik je ten strengste aanbevelen om niemand in vaste dienst te nemen, maar gewoon op uitzendbasis (pay-roll, zodat belastingen ed. direct afgedragen worden).
Dit met het oog op ziekteverzuim, wao ed...
Heb je er zelf ervaring mee? Of slechte ervaring met iemand in dienst nemen? Ziekteverzuim kan inderdaad wel tricky zijn. Misschien maar eens bij een studentenuitzendbureau aankloppen.

• MEN-O
Slechte ervaring : persoon heeft 1 dag gewerkt, komt niet meer opdagen > ontslag. Rechter oordeeld : 6 maand loon !!!.
Ook bij echte ziekte heb je een probleem : voor die persoon moet je weer iemand inhuren, dus je betaald dubbel. (En ja, ik weet dat je je daarvoor kunt verzekeren, maar da's niet goedkoop.)
Uitzendbureau is ideaal, als de persoon niet bevalt, laat je gewoon een nieuwe komen !

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

MEN-O schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:54:
Slechte ervaring : persoon heeft 1 dag gewerkt, komt niet meer opdagen > ontslag. Rechter oordeeld : 6 maand loon !!!.
Ook bij echte ziekte heb je een probleem : voor die persoon moet je weer iemand inhuren, dus je betaald dubbel. (En ja, ik weet dat je je daarvoor kunt verzekeren, maar da's niet goedkoop.)
Uitzendbureau is ideaal, als de persoon niet bevalt, laat je gewoon een nieuwe komen !
:? Geen proeftijd? En uitzendbureau betaal je ook indirect voor de verzekeringen :)

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

amphora schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:44:
Inderdaad. Heb in ieder geval een vacature op m'n site gezet. Even kijken wat daar voor reacties op komen.
Ik vermoed weinig. Enerzijds neig je naar een zware PHP'er, maar die biedt je alleen maar eigenlijk een bijbaantje aan. Noem het dan ook zo :)

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
gorgi_19 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:59:
[...]

Ik vermoed weinig. Enerzijds neig je naar een zware PHP'er, maar die biedt je alleen maar eigenlijk een bijbaantje aan. Noem het dan ook zo :)
Maar zware php-ers kunnen ook interesse hebben in een bijbaantje :)
Wat ik ook heb gehoord is dat veel freelancers soms een parttime dienstverband aangaan omdat dat handig is met verzekeringen enzo.
Maar wil ook niet het risico nemen nadat ik lees wat MEN-O is overkomen :(
Denk dat ik toch maar voor uitzendkracht ga dan ja. Weet iemand toevallig een goed(koop) (studenten)uitzendburo in Utrecht?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er zijn op het gebied van php 1001 mensen die wel wat freelance werk aannemen, vooral tussen studenten. Het is compleet nutteloos om hiervoor iemand in dienst te nemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

OGD "levert" studenten. Hebben volgens mij ook een vestiging in Utrecht.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001

vinnie1908

Appel != peer

Wat een onzin, als je 1 dag werkt, dan niet meer komt zal er geen rechter in de wereld zijn die op deze voorwaarden zomaar 6 maanden loon zal verplichten. Daarbij ben je zelf dan ook niet echt handig bezig i.v.m. proeftijd.

Joods spreekwoord: "Gun je vijand veel personeel"

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik 'werk' zelf voor een klein 1mans bedrijfje in amerika, hij doet ook wat hosting, cms en soort. Gewoon af en toe in wat vrije uren stuurt hij werk door met een datum erbij wanneer het af moet zijn, meestal gestripte paintshop ideeen in een werkende html site bouwen. Geef mijn uren op, hij betaald en klaar :) Goed, dat gaat niet helemaal 'wit', maar er zijn genoeg mensen die gewoon in hun vrije uurtjes wat betaald werk willen doen, desnoods iemand op oproep basis.

'vroeger' ook als oproepkracht gewerkt op mijn oude stage-plaats, meestal maar 4-8 uurtjes in de week om even bij te springen, kan je gewoon via loondienst doen.

btw, komt niet meer opdagen -> werkverzuim -> hij krijgt niets ;) Nog geen 2 maanden geleden meegemaakt :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 24-11-2007 01:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Hoezo stel je niet een 0 uren contractje op? Is er werk kan ie langskomen en anders jammers dan.

• MEN-O
vinnie1908 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:19:
[...]

Wat een onzin, als je 1 dag werkt, dan niet meer komt zal er geen rechter in de wereld zijn die op deze voorwaarden zomaar 6 maanden loon zal verplichten. Daarbij ben je zelf dan ook niet echt handig bezig i.v.m. proeftijd.

Joods spreekwoord: "Gun je vijand veel personeel"
Ehrm, wordt ik hier nu voor leugenaar uitgemaakt ?? heb geen zin om in details te treden (Al helemaal niet op zo'n manier..), maar ik kon het in eerste instantie ook niet geloven. Mijn geloof in de rechtsgang is (niet alleen door dit akkefietje) allang in rook opgegaan.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MEN-O schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:54:
[...]

Ehrm, wordt ik hier nu voor leugenaar uitgemaakt ?? heb geen zin om in details te treden (Al helemaal niet op zo'n manier..), maar ik kon het in eerste instantie ook niet geloven. Mijn geloof in de rechtsgang is (niet alleen door dit akkefietje) allang in rook opgegaan.
Gezien de verjouding werkdagen <--> loon zal er wel meer aan de hand zijn. Ik begrijp dat je daarover niet in details wilt treden. Het zal niet al te fraai zijn ;)

Verwijderd

Roenie schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:26:
[...]
Gezien de verjouding werkdagen <--> loon zal er wel meer aan de hand zijn. Ik begrijp dat je daarover niet in details wilt treden. Het zal niet al te fraai zijn ;)
Inderdaad. Ik vind een ontslagprocedure binnen proeftijd hoe dan ook "vreemd" (understatement). Dat is nou net het mooie van een proeftijd, je kunt van de persoon af zonder die ontslagprocedure. Komt dus niet eens een rechter of CWI aan te pas omdat er geen ontslagvergunning nodig is.

Dus zonder verdere onderbouwing, neem ik de betreffende uitspraak maar met een vaatje zout.

Verwijderd

amphora schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:03:
Hoewel dit forum meer voor werknemers is hoop ik toch hier wat goede tips en ideeën te kunnen krijgen.

Ik heb dus een eigen bedrijf, gewoon eenmanszaak vanuit huis. Ik maak websites, bouw cms systemen en andere webdatabase toepassingen en doe ook hosting. Op zich gaat alles prima maar langzaam begint toch het idee te onstaan om te groeien. Ik zit eraan te denken om iemand te zoeken die wat php werk kan doen en kan helpen met onderhoud op de linux hosting servers. Die persoon zou dat werk ook vanuit zijn eigen huis kunnen doen.
Gelijk iemand een 40 urig contract aanbieden zit er echt niet in. Zit zelf te denken aan iemand voor 8 uur per week in dienst te nemen en af en toe 'overuren' te laten maken als het even wat drukker is.

Heeft iemand ervaring met dergelijke constructies? Of zijn er misschien websites waar mensen zich beschikbaar stellen voor zoiets? Misschien moet ik iets van een freelancer zoeken die een beetje vastigheid wil? Alle tips zijn welkom.
Ja ik heb ook zo'n contract.
Ik vind het zelf wel erg fijn.
Ik heb zelf een contract voor 10 uur en als ik extra uren maak tellen deze als overuren en worden deze voor 150% uitbetaald.

Ik werk als partime administratief medewerker.
\
Ikz ou wel iemand doen die er een diploma al voor heeft. Ik heb zelf een administratieve bijbaan. dus voor 10 ik heb hier wel een diploma voor 2 zelfs. Maar ik studeer nu zelf totaal iets anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 11:18 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij horen wij hier niet het gehele verhaal, als dit alle feiten zijn klopt het natuurlijk van geen kant :)

Edit: spuit 11 :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Als je student bent mag je tot zoveel belastingvrij bijverdienen, in ieder geval als je 8 uur per week werkt kom je niet boven die limiet uit, dus ik denk dat je die persoon gewoon 8 uur p/w kunt laten werken zonder verder gedoe.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien vinden sommige mensen hier het verhaal van MEN-O ongeloofwaardig, maar lees zijn verhaal dan ietsje anders. Gewoon iemand die na zijn proeftijd maar 1 dag is komen werken en waar je toch nog een half jaar mee bezig bent. Ook een 0 uren contract is niet heilig. Er is regelgeving waarbij een 0 uren contract overruled wordt zodra je langere tijd regelmatig gewerkt hebt.

Nederland is plat gezegd gewoon een kut land wanneer je als startende ondernemen personeel aan wilt nemen. Wil je dit doen zonder het risico te lopen failliet te gaan dan ben je gedwongen om het de eerste tijd maar gewoon via het uitzend bureau of ZZP-ers te doen. Aangezien het huidige kabinet een beslissing over het ontslagrecht weer verder weg geschoven heeft zal daar in de eerste tijd ook geen verandering in komen...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

wat is er mis met uitzendbureau's als beginnend ondernemer? je bent net begonnen dus vastigheid is er niet.. een uitzendbureau doet alles voor je mbt belastingen en premies en als iemand je niet zint kan je zo een ander nemen. Ik zie het probleem echt niet waarom werkgevers werknemers sneller moeten kunnen ontslaan

blup

• SinergyX
  • Laatst online: 12:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Omdat de kostprijs van een uitzendkracht zo'n beetje 2x is dan wat een 'oproep'kracht in dienst kost?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Spotter
  • Laatst online: 20-11 20:34

Spotter

Lichtnicht

SinergyX schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:22:
Omdat de kostprijs van een uitzendkracht zo'n beetje 2x is dan wat een 'oproep'kracht in dienst kost?
en daar hebben ze payroll voor uitgevonden.....

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

eendje schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:40:
wat is er mis met uitzendbureau's als beginnend ondernemer? je bent net begonnen dus vastigheid is er niet.. een uitzendbureau doet alles voor je mbt belastingen en premies en als iemand je niet zint kan je zo een ander nemen. Ik zie het probleem echt niet waarom werkgevers werknemers sneller moeten kunnen ontslaan
Aan een uitzendkracht word door een complete branche verdient. Waar het op neer komt is dat een ondernemer de hoofdprijs betaald, de werkende kracht een hongerloontje krijgt, en het uitzendbureau flink geld aan het verdienen is.

Voor de benodigde flexibiliteit moet je flink betalen en door regelgeving wordt je wel gedwongen een dergelijke constructie te gebruiken. Uiteindelijk betaal je als ondernemer meer dan 30 euro/u voor iemand die daar zelf maar 7,50 euro/u van over houdt. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat er dan wel een redelijke kloof tussen verwachting en inspanning zit.

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Janoz schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:21:
[...]

Aan een uitzendkracht word door een complete branche verdient. Waar het op neer komt is dat een ondernemer de hoofdprijs betaald, de werkende kracht een hongerloontje krijgt, en het uitzendbureau flink geld aan het verdienen is.

Voor de benodigde flexibiliteit moet je flink betalen en door regelgeving wordt je wel gedwongen een dergelijke constructie te gebruiken. Uiteindelijk betaal je als ondernemer meer dan 30 euro/u voor iemand die daar zelf maar 7,50 euro/u van over houdt. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat er dan wel een redelijke kloof tussen verwachting en inspanning zit.
Ondanks dat het wel zo is dat via detacheering uiteraard het bureau zelf er ook geld op moet nahouden herinner ik me toch wel dat die marges niet zo gigantisch zijn. Bij mij was het toen 25 euro voor mij ongeveer 15 euro voor hun. En dat je als detacheerder een hongerloontje overhoud is toch wel een beetje je eigen keuze.
Als ondernemer heb je het voordeel van de flexibiliteit qua uren dat als het meezit je ´m kan aantrekken als het tegenzit ´m aan de kant kan laten zitten. Iets wat bij vast in loondienst dus geen optie is. Zeker voor beginnende bedrijven kan deze flexibiliteit wel practisch zijn. Omgekeerd is het natuurlijk wel zo dat je als ondernemer meer kwijt bent voor eenzelfde kracht. Vooral voor beginnende bedrijven is het imo dan ook practischer om bv een student aan te nemen. Die vereist namelijk ook flexibiliteit, zeker een TU'er heeft al de nodige kennis, en verwacht niet direct de volle mep.
Verder de kloof verwachting/inspanning, ook dit is kwestie van goed selecteren, als de detacheerder eentje stuurt die zich niet inspant is het ook snel gedaan imo met die persoon. Ook een bijkomend voordeel van detacheerders.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 20:52
Ik doe op dit moment programmeer werk voor Fontys Centrum IT en heb ook gewoon een 0 uren contract waar duidelijk in staat dat als er geen werk is ik ook niet betaald krijg. Kan ook vanuit thuis werken als ik maar de ong. de helft van de gewerkte tijd daar aanwezig ben. (ongeschreven regel)

Heb je geen advieseur welke je hierbij kan helpen? (opstellen van "waterdicht" contract.)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MEN-O schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:54:
[...]
Je zult mij niet horen zeggen dat je een leugenaar bent, maar je korte reactie kan gewoon geen juiste weergave zijn van het gebeurde waardoor deze een erg hoog onzingehalte krijgt.

Wil je geloofwaardig overkomen dan zul je alsnog het hele verhaal moeten posten want echt, je reactie is nu onzinnig.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2007 08:00 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Als ik jou as zou ik gewoon zelf een advertentie plaatsen in de krant. Want als jij een uitzendkracht inhuurt ben je duurder uit.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Het is dus de keuze tussen iemand een 0 uren contract geven of een uitzendkracht. Iemand een contract van meer dan 0 uur geven lijkt me iets te risico vol. Er zullen ongetwijfeld ook wat addertjes onder het gras zitten bij een 0 uren contract. Ik ga dat eens even uitzoeken. Uitzendkracht is dan waarschijnlijk wel duurder maar is wel lekker makkelijk en ook al is hij duurder hij moet dat geld toch makkelijk terugkunnen verdienen want anders zou persooneel ook niet nodig zijn.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Als je een arbeidscontract afsluit houd dan wel rekening met de grote hoeveelheid werk die in de personeelsadministratie gaat zitten, zoals UWV, arbeidsinspectie en salarissen. Daarnaast krijg je extra aansprakelijkheden, je krijgt bv. een boete als de werknemer arbeidsongeschikt raakt - het maakt daarbij niet uit of de reden van arbeidsongeschiktheid ook maar iets te maken heeft met het werk dat wordt verricht.
Overweeg om een freelancer te zoeken. Het principe is vergelijkbaar met een uitzendbureau - je krijgt een factuur en dat is het - alleen zit er niemand tussen die het merendeel van het geld opstrijkt.

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Free rider schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:06:
Als je een arbeidscontract afsluit houd dan wel rekening met de grote hoeveelheid werk die in de personeelsadministratie gaat zitten, zoals UWV, arbeidsinspectie en salarissen. Daarnaast krijg je extra aansprakelijkheden, je krijgt bv. een boete als de werknemer arbeidsongeschikt raakt - het maakt daarbij niet uit of de reden van arbeidsongeschiktheid ook maar iets te maken heeft met het werk dat wordt verricht.
Overweeg om een freelancer te zoeken. Het principe is vergelijkbaar met een uitzendbureau - je krijgt een factuur en dat is het - alleen zit er niemand tussen die het merendeel van het geld opstrijkt.
Of de gulden middenweg (zoals ik al eerder heb aangegeven), payroll (.nl). Zo heb je geen problemen met extra rompslomp en krijg je gewoon een factuur voor de geleverde diensten. Ze rekenen 6% provisie, maar dat is in mijn ogen geen onoverkomelijk probleem.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tegenwoordig heeft de belastingdienst hier een nieuw dienstverband voor in het leven geroepen Pseudo-werknemers.

Ga eens met je accountant praten over deze optie, hij weet er het nodige van af. De administratieve lasten zijn in de hand te houden.

Een uitzendbureau of alle varianten erop maakt het administratie, wervings en selectie proces een stuk eenvoudiger, maar daar betaal je ook voor. Als jij het netwerk hebt met daarin een geschikte student, dan heb je waarschijnlijk geen uitzendbureau nodig.

Jum, payroll.nl ziet er leuk uit. Maar zij moeten wel alles uit handen nemen, want zodra dit je nog een uur per maand kost, kun je het net zo goed zelf doen.

[ Voor 11% gewijzigd door -DarkShadow- op 03-12-2007 14:23 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

-DarkShadow- schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:19:
Jum, payroll.nl ziet er leuk uit. Maar zij moeten wel alles uit handen nemen, want zodra dit je nog een uur per maand kost, kun je het net zo goed zelf doen.
Ikzelf werk via Payroll, en voor de baas is het uitermate simpel. Werknemer vult uren, tarief etc in, baas krijgt een mailtje met daarin een PDF, deze checkt de ingevoerde data. Deze moet getekend worden en dan gefaxt of opgestuurd. Op de factuur betalen na is dat alles.
Pagina: 1