Toon posts:

Laptop s-video geeft alleen zwart/wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Ik ben in het bezit van een “PackardBell EASYONE SILVER 2101 DVD” Iets aan de oude kan maar verder prima. Nu wil ik deze (t zou toch heel eenvoudig moeten zijn) aansluiten op de tv.Beetje Perfect als livestream pc. Dit heb ik al veel vaker gedaan met andere laptops en nog nooit problemen mee gehad.
Maar dit keer gaat het er niet eenvoudig aan toe. Het beeld is er maar de kleur is niet te vinden. De volgende handelingen heb ik al geprobeerd:

• Nieuwe s-video kabel gekocht
• Modulator gekocht (een extra kanaal plaatsen op de coax-signaal)
• Scartblok met s-video direct op tv
• S-video naar Tulp convertblokje (deze via de modulator/scart/tv geprobeerd)
• Nieuwe drivers op de laptop
• In de bios van PAL naar NTSC gewijzigd
• Nog via een dvd speler geprobeerd.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit probleem of nog een idee dat ik kan uitproberen?

Bij voorbaat dank,
Pim Spanjers

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:53

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

De grote tv-out FAQ al doorgelezen? (linkje stuurt je naar de zwart/wit-problemen afdeling)

specs

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat voor tv heb je? Heb het ook wel eens geprobeerd en het bleek dat op oudere tv-modellen geen kleur meekomt op een of andere manier.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Wat voor videokaart heb je? Ik weet van mn Go 7600 dat ik in Vista in het NV control panel de uitvoer op Composite moet zetten om er kleur uit te krijgen, ook wanneer ik een S-Video kabel er in hang. Verder moet je hem op PAL hebben, maar dat wist je zelf wss ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'grundig tv-max e55-700' Toch wel een redelijk moderne tv 2 scarts/onscreen menu/Tulpingangen. Heb vandaag een andere laptop gecheckt maar die werkt net zo min.. dus zal wel iets met de tv te maken hebben helaas

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik zei videokaart, niet TV :+. Probeer te zoeken of je uitgang via Composiet kan forceren. Zoals gezegd, dat werkte met mijn eigen GeForce altijd. Zelfde probleem vroeger ook gehad op een GF 2MX en dat dan ook nog eens op 2 verschillende TV's.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

2 Mogelijkheden. Óf je TV accepteerd geen S-Video input maar doet alleen iets met het luminance signaal (het zwart wit gedeelte) en verder niks met de kleurinformatie. Een andere TV zou dan de beste (let wel, niet handigste :P) oplossing zijn. Je kan ook een S-Video --> Composiet plugje pakken, dat zou moeten werken.

Je kabel en/of composiet --- S-video plug is gaar.. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1