Toon posts:

Xeon Dual Core of Xeon Quad Core?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb 2 matched pair Xeons liggen:
Dual Core Xeon 5080 3,7GHz, 4MB L2 (2x2), 1066FSB
en
Quad Core Xeon 5320 1,86GHz, 8MB L2 (2x4), 1066FSB.

De rest van de configuratie:
Asus DSGC-DW Workstation Dual LGA771, 4Gb (2x2) 667MHz FB-Dimm, Zalman Reserator watercooling (2x processor, 1x Chipset, 1x GPU, 1x VGA-memory), XFX 8600GTS (OEM OC-720MHz) 256MB DDR, Raptor 10K rpm 150GB SATA, Hitachi 500GB SATA, Maxtor 250GB SATA, LG DVD+RW SATA.

Gebruik: Algemeen huis en zakelijk gebruik, gaming, IIS, News, Internet, Photoshop, MediaCenter...

De vraag is welke processor-set ik het beste kan gaan gebruiken?
Dual vs. Quad
2x3,7GHz vs. 4x1,86GHz
4Mb L2 vs. 8MB L2

Alvast bedankt voor de reacties!

Grt,
Ron

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je ze hebt liggen kan je ze toch allebei proberen en benchmarks draaien om te achterhalen welke je het beste kan gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door AtleX op 20-11-2007 12:28 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, maar daar wordt je niet helemaal vrolijk van met waterkoeling.. pasta etc..
vandaar eerst even mijn dilemma hier neerleggen voordat ik overga tot de optie van uitwisselen.
:-)
Grt,
Ron

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eigen ervaring is de beste ervaring. En wat betreft de waterkoeling: je bent Tweaker of niet? :) Gewoon een paar dagen op de ene config spelen en daarna een paar dagen op de andere config. Betere resultaten/antwoorden ga je niet krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 20-11-2007 12:43 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De Dempsey is nog gebaseerd op de NetBurst architectuur, waar de Clovertown op de Core architectuur bouwt. Dit gaat denk ik afhangen van waar je de nadruk op legt: de Dempsey zal het op de single-threaded spplicaties winnen denk ik vanwege zijn simpelweg hogere relatieve (waarbij ik denk aan de performance/MHz, ongeacht de architectuur) kloksnelheid, waar de Clovertown de Dempsey zijn achterste zal laten ruiken in de multithreaded tests.

Een echt antwoord zul je pas hebben als je daadwerkelijk zelf gaat benchmarken, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Een paar daagjes testen zou je ook zonder waterkoeling kunnen doen en er gewoon even de stockcooling op zetten tot je er uit bent. Of heb je dat hele watercoolingsysteem al liggen? :P

[ Voor 99% gewijzigd door Ultraman op 20-11-2007 13:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me erg duidelijk. Je hebt de CPUs, je hebt een systeem waar ze in kunnen, je weet zelf welke dingen voor jou relevant zijn. Dan ben jij ook bij uitstek degene om te testen. Beetje loze topic dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.