Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SQL] Alleen tot een bepaalde datum weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen data weergeven die binnen een bepaalde periode aflopen.

Voorbeeld data
01-12-2007
15-12-2007
01-01-2008

Van de 3 data wil ik degene laten zien die binnen een maand voorkomen. Gezien de datum van vandaag zouden dat de bovendste 2 moeten zijn.

Ik ben al bezig geweest met het onderstaande

<?php
SELECT * FROM klanten WHERE CONCAT(factuur_datum) > DATE_SUB(CURDATE()
?>

Ik weet zelf dat die dan alles laat zien. Kan alleen niet vinden hoe je dat kan limiteren.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21
MET de dateadd functie moet je dat wel lukken. Welke database draai je?

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 21:48

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Inderdaad, kun je de DATE_ADD voor gebruiken. En je query klopt niet helemaal, je bent op het laatst al een haakje vergerten en volgens mij hefet die concat weinig nut..

Verwijderd

Topicstarter
Kwam nog wat achter de query...hierdoor staat het haakje er niet. CONCAT kan inderdaad weg.

Ga nu even in de DATE_ADD functie duiken.

Bedankt.

Verwijderd

BETWEEN werkt toch ook gewoon met datums?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:11:
Ik wil alleen data weergeven die binnen een bepaalde periode aflopen.
'data' die 'aflopen'? Wat in vredesnaam bedoel je? Het rijtje dat je weergeeft is niet 'aflopend' geordend, voorzover al duidelijk is wat 'aflopend' bij datums betekent.
Voorbeeld data
01-12-2007
15-12-2007
01-01-2008

Van de 3 data wil ik degene laten zien die binnen een maand voorkomen. Gezien de datum van vandaag zouden dat de bovendste 2 moeten zijn.
Hoezo 'gezien de datum van vandaag'? 01-01-2008 komt ook binnen een maand voor. Heb je altijd drie datums waarvan er twee binnen een maand liggen of kunnen er ook 600 datums verdeeld over vele maanden zijn? Wat wil je in dat geval laten zien?
Ik weet zelf dat die dan alles laat zien. Kan alleen niet vinden hoe je dat kan limiteren.
"WHERE date > begindatum AND date < einddatum"?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1