[VISTA] Diskcopy

Pagina: 1
Acties:

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-02 13:41
Hallo,

Is het mogenlijk om een HDD van 149 Gbyte te copieren naar een van 250 Gbyte zodat alles geinstalleerd blijft? Het is namelijk zo'n klereklus om een paar spellen met alle extra scenery weer opnieuw te installeren en mijn PC draait op dit moment als nooit te voren.

Alleen een beetje meer ruimte zou mij goed doen.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:56
Ik denk dat je beter een programma als norton ghost kan gebruiken. Die kan een image maken van je schijf en dat op een andere schijf zetten. Op die manier is je data daarna identiek. Zo kan je zelfs een geinstalleerde windows overzetten naar een grotere schijf zonder opnieuw te hoeven installeren.

• Frazzy
Gaat dat dan ook met een verschil van grootte bij de 2 disks?

Verwijderd

Frazzy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:13:
Gaat dat dan ook met een verschil van grootte bij de 2 disks?
Ja, dat kan. Zie de poster boven je :)
olof schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:12:
Zo kan je zelfs een geinstalleerde windows overzetten naar een grotere schijf zonder opnieuw te hoeven installeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Frazzy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:09:
Is het mogenlijk om een HDD van 149 Gbyte te copieren naar een van 250 Gbyte zodat alles geinstalleerd blijft?
Ja, maar wat heb je zelf dan uitgezocht dat je van mening bent dat dit niet zou kunnen?

We stellen het hier wel op prijs als je zelf een beetje moeite wil doen voor je topic, en niet verwacht dat dit je helpdesk is voor al je snelle vraagjes.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Frazzy
Ik stel het op prijs dat er mensen zijn die gewoon even een antwoord kunnen geven.

Ik heb natuurlijk zelf rondgekeken en ik dacht mij te herrineren dat ik bij eenzelfde actie zo'n 10-15 jaar terug nog 2 identieke schijven nodig had.

Dit en het feit dat er op de sites die ik heb bekeken alleen windows vermeld zag staan en geen windows Vista deed mij beslissen om even na te vragen op een site waarvan ik doorgaans het gevoel heb dat mensen weten waar ze het over hebben en dat ze graag anderen ook een stapje verder willen helpen.
Ik wist niet dat ik jou daarmee op je teentjes zou trappen.....

Bedankt voor de antwoorden iig. Ik begrijp dat ik dus beter niet gewoon kan kopieren maar Norton Ghost kan gebruiken.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kijk eens naar de ultimate bootdisk, daar zitten ook een zwik tools in om dit voor je te doen. Is nog gratis ook.

Hier kon uw advertentie staan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Frazzy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:17:
Dit en het feit dat er op de sites die ik heb bekeken alleen windows vermeld zag staan en geen windows Vista deed mij beslissen om even na te vragen op een site waarvan ik doorgaans het gevoel heb dat mensen weten waar ze het over hebben en dat ze graag anderen ook een stapje verder willen helpen.
Klopt :)
alleen hebben we dat onderhand zo vaak gedaan dat de vraag al een aantal keren beantwoord is. Dat houdt dan ook in dat je dat met de zoekfunctie terug kan vinden :)
Ik wist niet dat ik jou daarmee op je teentjes zou trappen.....
Stalen neuzen ;)

Maar buiten Ghost zijn er meerdere mogelijkheden, vandaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1