Toon posts:

Portable USB Harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn portable USB harddisk. Op de meest gekke momenten gebeurt het dat de schijf opeens disconnect en vervolgens óf weer opnieuw connect, of een delayed write error geeft. Als dat laatste gebeurt, kan ik hem vervolgens ook niet meer connecten, omdat Windows dan zegt dat er iets mis is met de drivers. Ik heb Tweakers een beetje doorgebladerd en het kan een van de volgende dingen zijn:

- USB drivers
- Verkeerde of kapotte kabel
- Niet genoeg voeding
- Iets met de externe behuizing

Nu wil het zo zijn dat de schijf op USB 2.0 werkt, maar dat mijn PC dat wel herkent, maar mijn laptop niet. Vooral dit laatste vind ik gek. Mijn laptop geeft dan soms ook aan dat "this device can perform faster", terwijl ik volgens mij wel een USB 2.0 driver heb geïnstalleerd (dat zijn die Enhanced Host Controllers toch?). Het gekke ook is dat wanneer ik bijvoorbeeld in de Ubuntu Live CD met de harde schijf werk heb ik op zowel mijn PC als mijn laptop geen problemen.

Ik word er echt helemaal gek van, ook omdat ik de oorzaak van het random wel of niet werken van het ding niet kan aanwijzen. In ieder geval zijn dit enkele specs van mijn Laptop en de Portable Hardisk:

- Acer Aspire 5040
- Windows XP SP2

- Iomega Portable Harddisk 80gb (USB / eGo)
- Model: LPHD080-U

Als iemand ideeen heeft over hoe ik dit kan oplossen hoor ik dat graag