Toon posts:

[2003] Exchange servers synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draait er op het netwerk een exchange server die ervoor zorgt dat de outlook gegevens (mail,agenda,adressenboek etc) worden gesynchroniseerd voor de gebruikers.
Hierbij wordt gewoon de email gebruikt van de provider dus de exchange server regelt verder ‘niets’.
Nu is het zo dat er nog een locatie is in Duitsland waar we mee willen samenwerken die eveneens de zelfde exchange/outlook setup gebruikt.
De setup is dus het onderstaande figuur;
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07472/Tekening1.jpg
Het is overigens een klein bedrijf met zo’n 10 werknemers.

Nu is het mijn bedoeling om de 2 servers met elkaar op afstand te synchroniseren zodat locatie 1 bijvoorbeeld het adressenboek van locatie 2 kan zien en aanpassen etc.

Een programma dat ik ben tegengekomen die aan mijn wensen lijkt te voldoen is WANSyncHA Exchange, die kan constant exchange servers mirroren op afstand maar helaas valt dit ruim buiten het budget.
Via google kan ik enkel informatie vinden hoe je een exchange server synchroniseerd met een mobiel apparaat of hoe je remote kan inloggen via outlook webmail maar dat wil ik dus niet.

Iemand hier enig ervaring mee?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

ik zou voor een VPN gaan en dan gewoon via je "lan" syncen.

Bears and Bulls

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om even duidelijkheid te krijgen over wat nou precies je vraag is. Wil je nou een "HA" setup maken waarbij bij uitval van "Locatie 1" de locatie 2 overneemt, of wil je gewoon dat ze elkaars agendas e.d. kunnen kijken? Dat zijn nogal verschillende vragen, maar het noemen van het product WANSyncHA verwart me nogal.

Verder - je zegt dat de Exchange server "niets doet", maar als het de agendas, contacten en mail behandelt, dan doet het toch juist alles?