Hoi,
Ik heb een probleem met een BRI interface. Het verhaal:
We zijn bij een klant bezig om een Cisco CallManager 6 setup uit te rollen. De klant heeft nu een Siemens centrale die eruit gaat. Aan de oude centrale zitten de volgende koppelvlakken:
- 1x E1 (ISDN30);
- 2x BRI (ISDN2) voor GSM Dialers;
De E1 aansluiten op de Voice Router (Cisco 2821) is geen probleem. We kunnen dus naar buiten bellen en gebeld worden. Echter, de GSM Dialers aansluiten op de Voice router is wel een probleem. We kunnen niet in de config komen van de GSM Dialers (te oud, geen support, geen documentatie
) maar we weten dat ze wel werken. Nu heb ik met DEBUG ISDN Q921 gezien dat de GSM Dialers een ISDN Switch verwachten (NT dus ipv TE). Ik heb dus één van de BRI poorten op de Voice Router in NT mode gezet:
Bovenstaande setup geeft echter de volgende foutmelding:
Nu weet ik dat je bij E1, T1 en Serials je Clock source goed moet zetten (DCE/DTE verhaaltje). Nu zou ik hier dus clock source internal willen zetten, alleen kan dat commando dus niet op een BRI . . .
Ik ben inmiddels al een week of twee aan het zoeken en kom er niet uit. Bij Cisco sturen ze me telkens naar een document over een Cisco 1750/1751 router en die kent het TDM commando. De 2821 kent dat commando alleen niet dus die kan ik ook niet gebruiken . . .
Voor de volledigheid de IOS versie: 12.4.3g
Ik heb een probleem met een BRI interface. Het verhaal:
We zijn bij een klant bezig om een Cisco CallManager 6 setup uit te rollen. De klant heeft nu een Siemens centrale die eruit gaat. Aan de oude centrale zitten de volgende koppelvlakken:
- 1x E1 (ISDN30);
- 2x BRI (ISDN2) voor GSM Dialers;
De E1 aansluiten op de Voice Router (Cisco 2821) is geen probleem. We kunnen dus naar buiten bellen en gebeld worden. Echter, de GSM Dialers aansluiten op de Voice router is wel een probleem. We kunnen niet in de config komen van de GSM Dialers (te oud, geen support, geen documentatie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| interface BRI0/1/0 no ip address isdn switch-type basic-net3 isdn overlap-recieving isdn point-to-point-setup isdn protocol-emulate network isdn layer1-emulate network isdn incoming-voice voice isdn bind-l3 ccm-manager service mgcp isdn static-tei 0 |
Bovenstaande setup geeft echter de volgende foutmelding:
code:
1
| (datum): BRI0/1/0: !!!CHECK CLOCK SOURCE!!! and the interface is disabled due to Lost framing count of 41 in the past 4 msec. |
Nu weet ik dat je bij E1, T1 en Serials je Clock source goed moet zetten (DCE/DTE verhaaltje). Nu zou ik hier dus clock source internal willen zetten, alleen kan dat commando dus niet op een BRI . . .
Ik ben inmiddels al een week of twee aan het zoeken en kom er niet uit. Bij Cisco sturen ze me telkens naar een document over een Cisco 1750/1751 router en die kent het TDM commando. De 2821 kent dat commando alleen niet dus die kan ik ook niet gebruiken . . .
Voor de volledigheid de IOS versie: 12.4.3g
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest