[2003] GP Menu start XP Client probleem

Pagina: 1
Acties:

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 21:05
Standaard kun je dus bepalen wat er zichtbaar is in het menu start via een Group Policy. Nu is dit geen probleem maar ben ik gestoot op iets wat ik eigenaardig vindt.

Als ik klik op "alle programma's, staan er daar 3 extra mappen nl: bureaublad, application data, mijn documenten. Nu zijn dit mappen die daar feitelijk niet mogen staan. Ik wil deze daar dus weg krijgen.

Actief beleid: tutorial van hier voor de roaming profielen, persoonlijke mappen worden omgeleid, offline bestanden zijn gedeactiveerd en dan nog een policy voor de beperkingen.

Nu heb ik geen idee of dit is door een bepaalde optie in een policy of dat dit standaard gebeurd. Ik heb me al rot gezocht op het internet maar vindt niets bepaald dat zich richt tot dit. Hopelijk kunnen jullie wat meer informatie geven.

Gebruik: Windows Server 2003 R2 Standaard SP2 NL & Windows XP Pro SP2 NL

Met vriendelijke groet,

Shane

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Heb je al gekeken in de 'all users' start menu? Staan die mappen daar niet toevallig?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mappen omgeleid, dus ook het startmenu? En dat misschien niet helemaal naar de goede map, waardoor je nu de inhoud van \\server\users\username\ ziet ofzo? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ShaneV
sanfranjake schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:48:
Mappen omgeleid, dus ook het startmenu? En dat misschien niet helemaal naar de goede map, waardoor je nu de inhoud van \\server\users\username\ ziet ofzo? :)
Wel be dammed, inderdaad, zover had ik nog niet gedacht. Klopt volledig! De 3 mappen dat omgeleid werden naar daar stonden in het menu + de map menu start werd ook naar daar omgeleid. Hmm wist dit niet, heb menu start niet meer omgeleid en probleem is opgelost. Alvast al bedankt :) was nog men enige kopzorgen :)

Ok, voor ik nu het verkeerde doe (zit nog in test omgeving te werken):

Profielpad is bv ==> \\server\profielen\username\
Omgeleide mappen gaan ook naar hier ==> \\server\profielen\username\

Mag dit of is het verstandiger om bv dit te doen \\server\documenten\username\

Met vriendelijke groet,

Shane

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals je het nu doet gaat het goed, ik verwijs die mappen meestal hard naar bijvoorbeeld \\servername.domain.tld\users\%username%\StartMenu etcetera, zodat je minder snel conflicten krijgt bij verschillende talen die allemaal een eigen mapje aanmaken, zoals Mijn Documenten/My Documents :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ShaneV
Okay :)

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Pagina: 1