Toon posts:

Wat kost een router aan energie?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, middag of avond, even een vraagje. Ik heb zojuist een draadloze router aangesloten opdat de buurvrouw gebruik kan maken van mijn internetverbinding. Ik heb echter geen zin im er nog eens geld te gaan toeleggen ook dus ik vraag me af wat een router aan verbruik kost. Het is een SMC barricade, 9V, 1000 mA (staat op de adapter). Mijn dank is groot.

Groet,
Frank

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

9V x 1A = 9 Watt. Dit is de outputwaarde, en er zal nog een kleine waarde bij opgeteld moeten worden, in verband met efficiëntie van de omzetting van AC naar DC.
Laten we voor de handigheid zeggen dat er nog eens 3 watt bijkomt. gebruikt het apparaat 12 Watt. per uur zit je dan op 0,012 KWh. op jaarbasis is dit dan: 0.012*24*365 = 105 KWh. De prijs van 1 KWh incl transport en netwerkkosten moet je zelf maar even opzoeken.

@ onderbuurman.. zit er bij jou 10 cent per KWh al transportkosten etc opgeteld??

[ Voor 54% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 20-11-2007 11:00 ]

Hier staat tekst

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Rekenen we even fijn met 10 W, is dat makkelijk te doen.

10Watt * 24 uur * 365 dagen = 87,6 kWh
Tegen de huidige prijs van stroom is dat dus 87,6 * €0,10 = nog geen 9 euro per jaar.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12

Sick Nick

Drop the top!

Als je buurvrouw je internet gebruikt zou ik gewoon de rekening 50/50 doen? Je zal van haar weinig last hebben waarschijnlijk plus daarmee dek je je stroomkosten (plus aanschaf wlan router) prima.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De berekening is correct, alleen stroom kost tegenwoordig wel iets meer dan dat. Ik reken tegenwoordig met 1,40 euro per watt, dus 14 euro.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

@Kuhlie: Ik neem ff aan dat je kWh bedoelt, €1,40 per Watt is met een stofzuiger van 750W geen geintje meer :+

Wat Sick Nick zegt is ook goed mogelijk: voor beiden een goede deal (zij het volledig in tegenstemming met je contract met je ISP)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1