Gebruikerslijst AD en NTFS permissies printen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 19:06
Ik ben op zoek naar een tooltje om de gebruikerslijst van Active Directory en de bijbehorende NTFS permissies per user te kunnen printen.

Als ik in Google zoek, kom ik alleen uit met rechtenstructuren voor het printen waarvan de rechten worden ingesteld vanuit AD. Ook op GoT kan ik eigenlijk geen goede reslutaten vinden.

Is er iemand die weet hoe ik een dergelijke output kan bewerkstelligen?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
De NTFS rechten worden niet in AD opgeslagen, maar in het filesystem van betreffende server/computer. Een tooltje wat je even zomaar alle NTFS rechten geeft die een gebruiker heeft op basis van AD zul je ook niet tegenkomen.
Voor de NTFS rechten kun je bijvoorbeeld Security Explorer gebruiken, maar ook SysInternals (nu van Microsoft) heeft daar wel wat voor. Op de File&Disk Utillity pagina van SysInternal staat b.v. AccessEnum.
Je zou een script kunnen maken waarin je alle servers in opneemt waar je de NTFS rechten van wilt weten en die desnoods koppelen aan de AD user voor meer gedetaileerde info over betreffende gebruiker...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

VelhaChica in "Rechtenrapportage" stelt dezelfde vraag overigens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device