Hey,
Ik heb dus een tijdje geleden een nieuwe MoBo met geheugen en een processor gekocht:
Moederbord : Asus Striker Extreme, S775, NF680i SLI, ATX
Processor : Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz, 1333MHz, S775,
Geheugen: Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-6400 800MHz x 2 (4 stokjes)
Na dat ik deze heb ingeplugged en de pc opnieuw geinstalleerd heb, kreeg ik problemen met het spelen van games, en dan ook echt alle games, van Peggles to Team Fortress 2, van Bioshock to Ghost Recon. Mijn pc liep vast, een solid freeze als het ware. Niks kon ik meer doen en het enige wat ik kon doen om mijn pc weer te laten draaien was harde reset of helemaal uit zetten en vervolgens weer aan.
Voltages getest van mijn Voeding en die waren goed, Temperaturen waren ook redelijk goed, 54 voor me CPU en mijn geheugen kwam goed uit de Memtest.
Laatst heb ik geprobeerd om met maar 2 gyg op te starten en te gamen en dat ging gelukkig erg goed, geen last meer van freezes, dacht ik.....
Ik had mijn pc aan laten staan tijdens me werk en ik kwam terug en trof tot mijn verbazing een frozen pc aan, die dus eigenlijk in een Idle toestand heeft gestaan de hele dag (buiten IRC). Vervolgens opnieuw opgestart en gamen ging weer goed (peggles).
Mijn PC-configuratie:
Geheugen: Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-6400 800MHz x 2
Grafische Kaart : MSI GeForce 7900 GTO 512Mb, 2xDVI, HDTVo, PCIe
Voeding: CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0
Hard Disks: 3x
Seagate Barracuda 7200.10 250Gb,7200rpm,16M,SATAII
Western Digital 250Gb, 7200rpm, SATA300, 16Mb
IDE 120GB, 8MB
Soundcard: Creative X-Fi Soundblaster
Windows XP64
Nu heb ik een paar ideetjes waar het aan kan liggen,
Voeding, te weinig watjes
Moederbord, te instabiel
Voor de rest zit ik nu eigenlijk een beetje vast met wat ik kan proberen om dit te fixen dus ik hoopte dat ik hier wat antwoorden kon vinden
Ik heb dus een tijdje geleden een nieuwe MoBo met geheugen en een processor gekocht:
Geheugen: Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-6400 800MHz x 2 (4 stokjes)
Na dat ik deze heb ingeplugged en de pc opnieuw geinstalleerd heb, kreeg ik problemen met het spelen van games, en dan ook echt alle games, van Peggles to Team Fortress 2, van Bioshock to Ghost Recon. Mijn pc liep vast, een solid freeze als het ware. Niks kon ik meer doen en het enige wat ik kon doen om mijn pc weer te laten draaien was harde reset of helemaal uit zetten en vervolgens weer aan.
Voltages getest van mijn Voeding en die waren goed, Temperaturen waren ook redelijk goed, 54 voor me CPU en mijn geheugen kwam goed uit de Memtest.
Laatst heb ik geprobeerd om met maar 2 gyg op te starten en te gamen en dat ging gelukkig erg goed, geen last meer van freezes, dacht ik.....
Ik had mijn pc aan laten staan tijdens me werk en ik kwam terug en trof tot mijn verbazing een frozen pc aan, die dus eigenlijk in een Idle toestand heeft gestaan de hele dag (buiten IRC). Vervolgens opnieuw opgestart en gamen ging weer goed (peggles).
Mijn PC-configuratie:
Geheugen: Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-6400 800MHz x 2
Grafische Kaart : MSI GeForce 7900 GTO 512Mb, 2xDVI, HDTVo, PCIe
Voeding: CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0
Hard Disks: 3x
Seagate Barracuda 7200.10 250Gb,7200rpm,16M,SATAII
Western Digital 250Gb, 7200rpm, SATA300, 16Mb
IDE 120GB, 8MB
Soundcard: Creative X-Fi Soundblaster
Windows XP64
Nu heb ik een paar ideetjes waar het aan kan liggen,
Voeding, te weinig watjes
Moederbord, te instabiel
Voor de rest zit ik nu eigenlijk een beetje vast met wat ik kan proberen om dit te fixen dus ik hoopte dat ik hier wat antwoorden kon vinden