Toon posts:

Freeze Probleem na Install nieuw CPU/RAM/MoBo

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dus een tijdje geleden een nieuwe MoBo met geheugen en een processor gekocht:

Moederbord : Asus Striker Extreme, S775, NF680i SLI, ATX
Processor : Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz, 1333MHz, S775,
Geheugen: Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-6400 800MHz x 2 (4 stokjes)

Na dat ik deze heb ingeplugged en de pc opnieuw geinstalleerd heb, kreeg ik problemen met het spelen van games, en dan ook echt alle games, van Peggles to Team Fortress 2, van Bioshock to Ghost Recon. Mijn pc liep vast, een solid freeze als het ware. Niks kon ik meer doen en het enige wat ik kon doen om mijn pc weer te laten draaien was harde reset of helemaal uit zetten en vervolgens weer aan.

Voltages getest van mijn Voeding en die waren goed, Temperaturen waren ook redelijk goed, 54 voor me CPU en mijn geheugen kwam goed uit de Memtest.
Laatst heb ik geprobeerd om met maar 2 gyg op te starten en te gamen en dat ging gelukkig erg goed, geen last meer van freezes, dacht ik.....

Ik had mijn pc aan laten staan tijdens me werk en ik kwam terug en trof tot mijn verbazing een frozen pc aan, die dus eigenlijk in een Idle toestand heeft gestaan de hele dag (buiten IRC). Vervolgens opnieuw opgestart en gamen ging weer goed (peggles).

Mijn PC-configuratie:

Moederbord : Asus Striker Extreme, S775, NF680i SLI, ATX
Processor : Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz, 1333MHz, S775,
Geheugen: Kingston HyperX DChannel 2GB Kit, PC2-6400 800MHz x 2
Grafische Kaart : MSI GeForce 7900 GTO 512Mb, 2xDVI, HDTVo, PCIe
Voeding: CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0
Hard Disks: 3x
Seagate Barracuda 7200.10 250Gb,7200rpm,16M,SATAII
Western Digital 250Gb, 7200rpm, SATA300, 16Mb
IDE 120GB, 8MB
Soundcard: Creative X-Fi Soundblaster
Windows XP64 :)

Nu heb ik een paar ideetjes waar het aan kan liggen,
Voeding, te weinig watjes
Moederbord, te instabiel

Voor de rest zit ik nu eigenlijk een beetje vast met wat ik kan proberen om dit te fixen dus ik hoopte dat ik hier wat antwoorden kon vinden

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je Intel TAT gestart? Die meet de echte temperatuur van de Core 2 cpu, in tegenstelling tot de BIOS, die met een analoge sensor werkt.

Het gebeurt maar al te vaak dat de heatspreader (het metalen plaatje dat bovenop je CPU vastzit) niet goed gemonteerd is door Intel, waardoor de warmte van de eigenlijke CPU-core niet goed afgevoerd kan worden.

Voeding lijkt me dik zat.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 20-11-2007 10:26 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:41
Heb je je hdd gedefragmenteerd ? Ik had een soortgelijk probleem en dat was mijn oplossing (ik had sinds de aankoop van mijn HDD geen enkele keer gedefragmenteerd

Verwijderd

Topicstarter
aryan schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:29:
Heb je je hdd gedefragmenteerd ? Ik had een soortgelijk probleem en dat was mijn oplossing (ik had sinds de aankoop van mijn HDD geen enkele keer gedefragmenteerd
Dit lijkt me persoonlijk niet nodig, ik heb op een losse HDD, die niet in mijn systeem zat Windows XP geinstalleerd (ik draai nu op 64) en daar had ik de zelfde euvels mee, alhoewel ik het wel zal proberen

Verwijderd

Topicstarter
bverstee schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:25:
Heb je Intel TAT gestart? Die meet de echte temperatuur van de Core 2 cpu, in tegenstelling tot de BIOS, die met een analoge sensor werkt.

Het gebeurt maar al te vaak dat de heatspreader (het metalen plaatje dat bovenop je CPU vastzit) niet goed gemonteerd is door Intel, waardoor de warmte van de eigenlijke CPU-core niet goed afgevoerd kan worden.

Voeding lijkt me dik zat.
OK, die moet ik dan even proberen, thnx

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:38

Heb je die op 2.1V draaien?
dat deed voor mij wonderen...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 16:24
Ik ben erg benieuwd naar welke windows je draait aangezien je met 4 GB geheugen werkt.
Laat maar zie dat je x64 draait :z

[ Voor 20% gewijzigd door Meekoh op 20-11-2007 10:58 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Knetic schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:50:

Ik zal het ff proberen, thnx

Verwijderd

Topicstarter
Knetic schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:50:

Na het probleem weer gehad te hebben na een week ofzo heb ik dit eens geprobeerd, resultaat was dat mijn bios niet eens voorbij de startup kwam, maar gauw weer teruggedraaid dus.

Ik heb uiteindelijk Core Temp aan de praat gekregen dit omdat ik geen intel chipset heb op me moederbord, wat Intel TAT nodig heeft.
Waar moet ik op letten kwa temperaturen?

Edit: Ik heb in Core Temp op het moment 31 graden op core #0 en 28/29 op core #1
Idle is het beide op 20

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 15:01 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Je temps zijn oke, daar ligt het niet aan.
Heb je geprobeerd met maar 1 of 2 latjes ram, 1 hd, graf.kaart, cpu en mobo, dus alleen het noodzakelijke, wellicht dat je voeding net te zwak is of gewoon kaduuk.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:10:
Je temps zijn oke, daar ligt het niet aan.
Heb je geprobeerd met maar 1 of 2 latjes ram, 1 hd, graf.kaart, cpu en mobo, dus alleen het noodzakelijke, wellicht dat je voeding net te zwak is of gewoon kaduuk.
hmm dat is een beetje moeilijk denk ik, de spellen die ik speel werken over het algemeen beter op 2 gyg ( ik had er eerst 4 gyg in zitten) HD's heb ik er al een keer afgehaald en mocht niet baten.

Het enige waar ik een beetje nut van heb gehad is 2 geheugenmodules uit mijn mobo te halen. zelfs nu heb ik nog wel eens een complete freeze, en ik had net (voor het eerst overigens) een freeze van 2 minuten, waarna de pc gewoon weer lekker verder ging (naja lekker :P)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12
bverstee schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:25:
TAT is echt totaal van de kaart. Volgens TAT loopt mijn E6750 bij 3.7 Ghz op -1 en 1 graden op AIR koeling. Coretemp 15 en 16.
Pagina: 1