ja doe maar lekker in engels lezen, dat ga je in linux hard nodig hebben 
misschien vind je dit een leuk boek: learning linux in 24 hrs. van Bill Ball (no kidding)
misschien vind je dit een leuk boek: learning linux in 24 hrs. van Bill Ball (no kidding)
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
wat dacht je van Linux Unleashed, van SAMS publishing, die is ook vrij goed, maar wel beetje duur
Boek ?
gewoon doen!
en howto's en manpages lezen
gewoon doen!
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Prefereer toch liever een goed boek boven een howto en manpages, omdat je die lekker naast je neer kan leggen, en je kan er makkelijker aantekeningen enzo bij maken...Op dinsdag 13 februari 2001 18:37 schreef Aaargh! het volgende:
Boek ?
gewoon doen!
Persoonlijk vind ik "Running Linux" van "O'Reilly" wel een goed boek, maar die is wel in het engels
VT's ?Op dinsdag 13 februari 2001 19:13 schreef Petuhr het volgende:
Prefereer toch liever een goed boek boven een howto en manpages, omdat je die lekker naast je neer kan leggen, en je kan er makkelijker aantekeningen enzo bij maken...
X met meerdere terminal windowtjes ?
Ik heb Basiscursus Linux van Academic Service. En die kan ik je dus zeker niet aanraden.
Maar ff offtopic. Ik lees ook liever uit een boek. Ik vind dat zelf toch een stukje makkelijker hoor. Maar zo heeft iedereen z'n eigen smaak.
Maar ff offtopic. Ik lees ook liever uit een boek. Ik vind dat zelf toch een stukje makkelijker hoor. Maar zo heeft iedereen z'n eigen smaak.
Helemaal mee eens... maarruh een howto/manpage kan je toch ook uitprintenMaar ff offtopic. Ik lees ook liever uit een boek. Ik vind dat zelf toch een stukje makkelijker hoor. Maar zo heeft iedereen z'n eigen smaak.
Dat kan ja...Op dinsdag 13 februari 2001 19:23 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
VT's ?
X met meerdere terminal windowtjes ?
Ja, voor ieder onderdeel dat je wilt weten ff een howto/manfile uitprinten.. wordt duur grapje bennik bang...Op dinsdag 13 februari 2001 19:46 schreef capedro het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... maarruh een howto/manpage kan je toch ook uitprinten
In een boek staat globaal de beginselen uitgelegd, en 'als' je er dan dieper op in wilt gaan kan je de howto's / manfiles gaan lezen...
Grtz
Verwijderd
My thought's exactly !Op dinsdag 13 februari 2001 18:37 schreef Aaargh! het volgende:
Boek ?
gewoon doen!
Doen is de beste manier
Linux Unleashed dit boek lijkt mij wel goed.
is dat ook zo?? en is die wel in ned vekrijgbaar??
gelukkig heb ik een snelle netwerk laserprinter staanOp dinsdag 13 februari 2001 22:43 schreef Petuhr het volgende:
Ja, voor ieder onderdeel dat je wilt weten ff een howto/manfile uitprinten.. wordt duur grapje bennik bang...
d'r is toch ook een van-dos-naar-linux overstap howto ?In een boek staat globaal de beginselen uitgelegd, en 'als' je er dan dieper op in wilt gaan kan je de howto's / manfiles gaan lezen...
Ik heb deze ook in m'n boekenkast staan inderdaad.Op woensdag 14 februari 2001 00:08 schreef tinus1983 het volgende:
Linux Unleashed dit boek lijkt mij wel goed.
Kijk op http://www.comcol.nl
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het boek dat je voorbereid op RHCE erg goed. (mits je van plan bent RedHat te gaan gebruiken) ...
Het is de ExamCram vor RHCE.
Dit is een duidelijk boek waar de meeste commando's goed in worden behandeld...
Het is de ExamCram vor RHCE.
Dit is een duidelijk boek waar de meeste commando's goed in worden behandeld...
LOLOp woensdag 14 februari 2001 12:58 schreef Ulx het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
ik heb nou "het complete linux-handboek" liggen van academic service, een pil van 1000 bladzijden waarin echt alles aan bod komt.
En het kopen van boeken dan... is dat dan niet duur :?Ja, voor ieder onderdeel dat je wilt weten ff een howto/manfile uitprinten.. wordt duur grapje bennik bang...
Verwijderd
misschien een beetje nep, maar ik heb "volgens bartjens: Linux" hierin staan de basisgevalletjes ,voor de beginner, stap voor stap uitgelegd, het heeft mij een stuk verder geholpen met linux
Verwijderd
Wat je het beste kunt doen is eerst bekijken wt je wilt gaan doen met linux. Bijvoorbeeld je wilt er file & printsharing mee gaan doen... Dat doe je met samba. Zoek dan de samba howto en werk deze door.
Misschien webserver... ga dan apache installeren. enz.
De beste manier om te leren is om er mee te werken,
By da way. www.linux.org is een goede plaats om je howto's vandaan te halen.
Veel succes.
Misschien webserver... ga dan apache installeren. enz.
De beste manier om te leren is om er mee te werken,
By da way. www.linux.org is een goede plaats om je howto's vandaan te halen.
Veel succes.
Pagina: 1