Ik heb een class aangemaakt (clock.cs) die een timer bevat en om de minuut een clock op de verschillende forms moet setten. Deze classe heb ik static gedeclareerd in Program.cs.
Bij mijn eerste formulier die opgeroepen wordt als het programma start, zet ik het volgende:
Hierbij zal de klok beginnen tellen en om de minuut de clock setten.
Wanneer ik ga debuggen en het eerste formulier verschillende keren zal oproepen, dan zal de clock niet om de minuut setten. Hij zal zoveel keer setten in een minuut als zoveel keer het eerste formulier werd opgeroepen.
Dus maakt hij volgens mij telkens op nieuw een nieuwe instantie.
Hoe kan ik eigenlijk het zelfde object aanroepen, zonder telkens een nieuw object te maken van class clock.
Bij mijn eerste formulier die opgeroepen wordt als het programma start, zet ik het volgende:
C#:
1
| Program.clock = new clock(); |
Hierbij zal de klok beginnen tellen en om de minuut de clock setten.
Wanneer ik ga debuggen en het eerste formulier verschillende keren zal oproepen, dan zal de clock niet om de minuut setten. Hij zal zoveel keer setten in een minuut als zoveel keer het eerste formulier werd opgeroepen.
Dus maakt hij volgens mij telkens op nieuw een nieuwe instantie.
Hoe kan ik eigenlijk het zelfde object aanroepen, zonder telkens een nieuw object te maken van class clock.