"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Zet even je topic op iets duidelijkers dan [Java]. Een antwoord heb ik zo niet voor je, maar een beter topic lokt misschien meer mensen die dat wel hebben.
(deze functionaliteit is natuurlijk een enorm security risk en behoorlijk Windows-only, dus heel waarschijnlijk acht ik het niet dat je in Java iets dergelijks zult vinden)
(deze functionaliteit is natuurlijk een enorm security risk en behoorlijk Windows-only, dus heel waarschijnlijk acht ik het niet dat je in Java iets dergelijks zult vinden)
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Waarom maak je niet gewoon zelf een klasse/library die deze specifieke functie voor je afhandelt? Het klinkt nou niet echt zó complex dat je dat niet zou kunnen maken, noch klinkt het zó omvangrijk dat het teveel tijd in beslag neemt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wil je inloggen op die machine en de ingelogde gebruiker commando's uit laten voeren of wil je een soort van remote method calls doen? In het laatste geval: met welke service op de Windows XP bak wil je verbinding leggen?ari3 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:56:
Ik wil vanuit Java gebruikers aanmaken en wachtwoorden zetten op een Windows XP machine. Het besturingssysteem waar de Java code op gaat draaien is Linux. Nu zoek ik dus een bibliotheek die deze functionaliteit ondersteunt.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Ik wil bijvoorbeeld dit commando kunnen uitvoeren op de Windows machine vanaf een Linux machine.Confusion schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:51:Wil je inloggen op die machine en de ingelogde gebruiker commando's uit laten voeren of wil je een soort van remote method calls doen? In het laatste geval: met welke service op de Windows XP bak wil je verbinding leggen?
code:
1
| net user gebruiker wachtwoord /add |
Normaal doe je dit soort dingen met "rexec", maar suf genoeg hebben Windows 2000/XP/2003 deze service niet meer, NT nog wel.
Inmiddels heb ik Winexe gevonden waarmee je een commando op een remote Windows machine kan aantrappen. Helaas vereist dit installatie van een extra binary (kan wel, maar liever niet natuurlijk). Eventueel zou ik Winexe kunnen starten vanuit Java met Runtime.exec() , maar dat heeft als nadeel dat je commandline foutmeldingen moet gaan parsen indien de exitcodes niet voldoende blijken. Ik heb liever een pure Java implementatie.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Als Microsoft zelf iets aanbiedt, dan zal het in de vorm van DCOM calls zijn. Er zijn wel manieren om die te wrappen, zodat je middels RPC (eventueel XML-RPC of SOAP) de calls uit kunt voeren, maar afgezien van het feit dat de wrappers de foutparsing voor je uitvoeren, biedt het niet veel toegevoegde waarde: je zal zelf de foutcodes/foutmeldingen moeten interpreteren; die worden ook maar in een Exception gewrapped.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Pagina: 1