Toon posts:

VPN Opzetten met Sonicwall via XP client

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik wil graag een vpn tunnel opzetten naar mijn Sonicwall VPN Router.
Nu gebruik je hier normaal gesproken de Global VPN Client van sonicwall voor, wat bij mij ook allemaal werkt. Maar nu wil ik dit graag via de windows xp vpn client opzetten. Maar ik kom er nog niet uit. Ik heb het geprobeerd via PPTP (met IPSEC) en via L2TP.
Heeft iemand ervaring met het opzetten van een XP VPN naar een Sonicwall?

Ik hoor het graag.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welk type gebruik je?

Wat ik nog weet van vroegah toen ik nog wel eens met wat 2040s en TZ170 modellen bezig was:
Ik heb destijds gewoon op de die-hard manier met de IPSec mmc snapin een entry aangemaakt voor de VPN.

PPTP doet niks met IPSec overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 20-11-2007 10:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:36:
Welk type gebruik je?

Wat ik nog weet van vroegah toen ik nog wel eens met wat 2040s en TZ170 modellen bezig was:
Ik heb destijds gewoon op de die-hard manier met de IPSec mmc snapin een entry aangemaakt voor de VPN.

PPTP doet niks met IPSec overigens.
Ik gebruik een TZ170 standard.
Mijn uiteindelijke bedoeling is dat ik ook met een Mac een verbinding op kan zetten. Omdat hier geen Global VPN Client voor is. En VPN Tracker nogal prijzig is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 12:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, die TZ170 kan je toch configureren dat ie fungeert als een IPSec tunnel endpoint?

Pak er een roadwarrior config bij voor de ingebouwde IPsec van Windows en Mac en dan kan je daar ook mee praten.
Al is een Netscreen daar wat makkelijker in ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device