[lease] Fiat Bravo of Seat Leon

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 16:05
Na veel lezen en uitzoekwerk ben ik intussen een klein mapje met lease-offertes.
Uiteindelijk zijn er voor mij 2 auto's overgebleven waar ik tussen twijfel om te leasen.
Dat is de Seat Leon 1.9 TDI Sportstile of de Fiat Bravo 1.9 JTD Edizione Prima.

alletwee hebben ze plus en minpunten die ongeveer tegen elkaar opwegen.
Qua prijs verschillen ze erg weinig, dus verwaarloosbaar.
De seat is bijna 50 euro duurder in de lease.

Wie kan mij helpen, want het is een erg moelijke keus ;) (luxepositie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Misschien zou het handig zijn als je die plus en minpunten even tegen elkaar wegzet :P

Zelf zou ik nooit voor Fiat gaan, ik vind de wegligging kut en de stoelen zitten voor geen meter.

Seat zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar de 2.0 TDI ABT Leon die wij hier hebben ligt wél strak op de weg en rijdt érg vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb je er zelf al in gereden?? Toen ik voor de keuze stond, ben ik zelf naar enkele dealers gereden, en heb proefritten gemaakt met m'n opties. Uiteindelijk mocht ik de keuze toch maar niet zelf maken, maar met een proefrit weet je altijd meer.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Heb je al een proefrit gemaakt in beide auto's? Dan weet je in elk geval hoe beide auto's rijden en welke van de twee je beter bevalt.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
jmderonde schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:32:
Na veel lezen en uitzoekwerk ben ik intussen een klein mapje met lease-offertes.
Uiteindelijk zijn er voor mij 2 auto's overgebleven waar ik tussen twijfel om te leasen.
Dat is de Seat Leon 1.9 TDI Sportstile of de Fiat Bravo 1.9 JTD Edizione Prima.

alletwee hebben ze plus en minpunten die ongeveer tegen elkaar opwegen.
Qua prijs verschillen ze erg weinig, dus verwaarloosbaar.
De seat is bijna 50 euro duurder in de lease.

Wie kan mij helpen, want het is een erg moelijke keus ;) (luxepositie)
Maak een (uitgebreide) proefrit bij de dealer en kies de auto die het beste bij je past / het fijnste rijt.

Welke jij moet kiezen kunnen wij natuurlijk nooit voor jou bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:34:
Misschien zou het handig zijn als je die plus en minpunten even tegen elkaar wegzet :P

Zelf zou ik nooit voor Fiat gaan, ik vind de wegligging kut en de stoelen zitten voor geen meter.

Seat zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar de 2.0 TDI ABT Leon die wij hier hebben ligt wél strak op de weg en rijdt érg vlot.
Ach ja, ik heb sinds twee weken juist een Fiat Bravo Sport omdat de wegligging zo goed is, en de stoelen prettig zitten... Smaken verschillen zou ik dus zeggen, sowieso Fiat in het algemeen afschrijven is niet van deze tijd, sinds de Grande Punto is er toch heel wat veranderd daar.

Ik zou zeggen lees deze auto week trio test een keer, daar worden de bravo, astra en golf getest. Heb je iig een vergelijking van wat auto's in dezelfde klasse... http://local.fiat.nl/pdf/triotestBravo.pdf

Echter moet je zeker proefritjes gaan maken want zoals ik al zei, smaken verschillen nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 02:06

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben zelf voor een Seat Leon gegaan. Model spreekt me aan, ligt heerlijk op de weg, rijdt vlot, luxe etc :)

ik vind 50 euro verschil tussen beide auto's trouwens wel erg veel :). Sowieso moet je even andere velgen nemen bij de sportstyle dan de standaard velgen, dus reken dat er ook maar bij ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 18:04

klaaz

it's me!

Ik zou ondanks de lease toch voor duitse techniek gaan... Al realiseer ik mij direct dat ik daarmee erg generaliseer en Fiat hoogstwaarschijnlijk erg te kort doe. Ik vindt de grande punto dan wel weer erg mooi, de Bravo kan ik me niet eens voor de geest halen... ;)

Waarmee ik wel impliceer dat de Fiat een stuk exclusiever is (en waarschijnlijk blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

klaaz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:04:
Ik zou ondanks de lease toch voor duitse techniek gaan... Al realiseer ik mij direct dat ik daarmee erg generaliseer en Fiat hoogstwaarschijnlijk erg te kort doe. Ik vindt de grande punto dan wel weer erg mooi, de Bravo kan ik me niet eens voor de geest halen... ;)

Waarmee ik wel impliceer dat de Fiat een stuk exclusiever is (en waarschijnlijk blijft).
Goed advies trouwens, doe maar een Leon, zodat mijn bravo wat exclusiever blijft ;)

En een crappy phone picture vergelijking van een leon en mijn bravo:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/FIAT/Bravo_Leon.JPG

De lijnen van de auto's zijn net wat anders, maar lijken toch wel redelijk op elkaar. Allebei mooie auto's though.

[ Voor 7% gewijzigd door majoh op 20-11-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 09:14
Ik ben zelf een sucker voor het design van de bravo. Die auto klopt gewoon! Ik moet helaas zeggen dat ik er nog nooit in gereden heb, dus mijn tip zou toch ook zijn om gewoon een uitgebreide proefrit te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
EQJim schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:31:
Ik ben zelf een sucker voor het design van de bravo. Die auto klopt gewoon! Ik moet helaas zeggen dat ik er nog nooit in gereden heb, dus mijn tip zou toch ook zijn om gewoon een uitgebreide proefrit te maken!
Dank voor de tips!
Ik heb in alletwee al gereden.
Het onderstel van de sportstyle in combi met de sportstoelen is perfect.
Op het onderstel van de bravo heb ik niets aan te merken, en op de stoelen heb ik als optie een verstelbare lendensteun.

Verders moet ik er 160.000km inzitten, dus vind ik een duurdere radio belangrijker als velgen. Alletwee de modellen staan standaard op leuk lichtmetaal.

De leon is 50 euro duurder in de lease en mist t.o.v. de bravo:
- automatische airco met 2 zones
- navigatie ( pictogrammen tussen de klokken)
- bluetooth handsfree
- USB aansluiting ( voor bijvoorbeeld MP3)
- voice control van beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Tja, als je zegt dat de Leon en duurder is en opties mist, en dat je ze allebei fijn vind rijden, lijkt mij de keuze makkelijker.

Wil je een Leon met meer opties kun je ook naar de businessline kijken. Volgens mij ongeveer even duur, alleen dan ook met navigatie, parkeersensoren en automatisch inklapbare buitenspiegels...

Snap eerlijk gezegd doel van het topic niet zo. Ik neem aan dat je je eigen mening toch goed moet kunnen vormen aan de hand van de testritjes die je zelf gemaakt heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
majoh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:54:
Snap eerlijk gezegd doel van het topic niet zo. Ik neem aan dat je je eigen mening toch goed moet kunnen vormen aan de hand van de testritjes die je zelf gemaakt heb??
Gelukkig zie ik dit doel wel, namelijk dat ik nu van anderen misschien nog niet bedachte voor en nadelen hoor, waardoor ik mezelf een beter beeld kan vormen.

[ Voor 27% gewijzigd door jmderonde op 20-11-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

jmderonde schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:50:
[...]

De leon is 50 euro duurder in de lease en mist t.o.v. de bravo:
- automatische airco met 2 zones
Ik heb nog nooit iemand gezien die daar serieus gebruik van maakte. Naar mijn mening een onnodig iets. :)
- navigatie ( pictogrammen tussen de klokken)
Bedoel je nu de navigatie, of de toevoeging pictogrammen tussen de klokken? Dat laatste lijkt mij niet heel nodig, dat eerste is alleen nodig als je nu vaak de kaart moet gebruiken, of regelmatig gebruik maakt van een los navigatiesysteem. Bedenk wanneer je het gebruikt, en of je de patsfactor ook belangrijk vindt.
- bluetooth handsfree
Bel je veel in de auto? Zo ja, is deze heel gemakkelijk. Nooit meer inpluggen, altijd hands-free (en dus geen boetes meer). Hou wel rekening met het feit dat je jouw telefoon dan regelmatig moet opladen.
- USB aansluiting ( voor bijvoorbeeld MP3)
Luister je nu veel radio, of luister je nu al mp3-cd's? Zo ja, dan is dit heel makkelijk in gebruik, en milieuvriendelijk. Bovendien kan je elke dag een nieuwe lading meenemen, terwijl je niet elke keer cd's hoeft te kopen. Aanrader!
- voice control van beide
Voice-control hoeft niet zolang de bediening in de Leon gebruiksvriendelijk genoeg is. Maar, ook hier geldt: als je van gadgets houdt, kan dit belangrijk zijn.

Ik vermoed dat je als tweaker een aantal van deze opties stiekem best wel belangrijk vindt. Als de rest volgens jou dan niet uitmaakt, en de Leon ook nog is 50 euro duurder is (kom je dan in de eigen bijdrage?), dan zou ik gewoon Fiat gaan rijden. Eventueel kun je die 50 euro nog opvullen met leukere velgen/zwaardere motor/andere leuke opties.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Die tests in die bladen schijnen ook niet zo veelzeggend te zijn. De meeste autojournalisten hechten meer waarde aan hun relatie met de fabrikant van de auto dan aan hun reputatie op journalistiek gebied.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn vriendin heeft een Leon en ik heb een lange proefrit gemaakt in de Fiat (150 pk JTD sport). Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor de Fiat gaan (150 pk diesel dan wel :P)

Voordelen Seat:
- Kwalitatief Uitstekend
- grote harde stoelen
- ligt strak op de weg

Nadelen van de Seat:
- die 1.9 TDi motor is rumoerig
- interieur ziet er wat goedkoper uit
- teveel bandengeluid (hangt natuurlijk ook van de banden af)
- geen middenarmsteun standaard

Voordelen van de Fiat:
- Blue and me (werkte echt leuk)
- Motor is een stuk prettiger en soepeler, voelt wel minder krachtig aan maar is dat niet
- styling interieur en exterieur (die Sport ziet er in het Maseratieblauw fantastisch uit :9~ )
- is gewoon een modernere auto

Nadelen van de Fiat:
- afwerking niet altijd top (kijk maar eens onder de motorkap of in de achterbak...)
- helt iets meer over in bochten

Ik rij zelf trouwens een Golf V 2.0 TDi DSG :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

spk2go schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:
[...]

Ik heb nog nooit iemand gezien die daar serieus gebruik van maakte. Naar mijn mening een onnodig iets. :)
[X] spk2go rijdt nooit lange afstanden met zijn vriendin/vrouw.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
spk2go schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:
[...]

[...]

Bedoel je nu de navigatie, of de toevoeging pictogrammen tussen de klokken? Dat laatste lijkt mij niet heel nodig, dat eerste is alleen nodig als je nu vaak de kaart moet gebruiken, of regelmatig gebruik maakt van een los navigatiesysteem. Bedenk wanneer je het gebruikt, en of je de patsfactor ook belangrijk vindt.

[...]

Bel je veel in de auto? Zo ja, is deze heel gemakkelijk. Nooit meer inpluggen, altijd hands-free (en dus geen boetes meer). Hou wel rekening met het feit dat je jouw telefoon dan regelmatig moet opladen.

[...]

Luister je nu veel radio, of luister je nu al mp3-cd's? Zo ja, dan is dit heel makkelijk in gebruik, en milieuvriendelijk. Bovendien kan je elke dag een nieuwe lading meenemen, terwijl je niet elke keer cd's hoeft te kopen. Aanrader!

[...]

Voice-control hoeft niet zolang de bediening in de Leon gebruiksvriendelijk genoeg is. Maar, ook hier geldt: als je van gadgets houdt, kan dit belangrijk zijn.

Ik vermoed dat je als tweaker een aantal van deze opties stiekem best wel belangrijk vindt. Als de rest volgens jou dan niet uitmaakt, en de Leon ook nog is 50 euro duurder is (kom je dan in de eigen bijdrage?), dan zou ik gewoon Fiat gaan rijden. Eventueel kun je die 50 euro nog opvullen met leukere velgen/zwaardere motor/andere leuke opties.
die 2 zones gebruik je idd nooit. ik vermeld het voor compleetheid. Ik vind de term automatisch veel belangrijker. die leon heeft halfautomatisch, dan heb je termostaatknop.
De navigatie is een schermpje tussen de klokken, met alleen pictogrammen, dus geen groot scherm met een kaart. getest en werkt prima.
Ik bel erg veel in de auto, en heb een hekel aan carkit, wanneer je voor iedere nieuwe telefoon een nieuwe houder moet kopen. Bluetooth is dus geniaal! Voor mij een grote pro!
Standaard zit er een USB stick bij de bravo met daarop de kaarten voor navigatie. Het is dus ideaal als ik een (veel) grotere USB stick koop en daar een gedeelte van m'n muziekverzameling opzet. nu moet ik steeds (al dan niet MP3-)cd's branden.

Voice control heeft een hoog gadget gehalte, maar schijnt erg goed te werken!

die 50euro gaat idd in eigen bijdrage vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

jmderonde schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:44:
[...]

die 2 zones gebruik je idd nooit. ik vermeld het voor compleetheid. Ik vind de term automatisch veel belangrijker. die leon heeft halfautomatisch, dan heb je termostaatknop.
De navigatie is een schermpje tussen de klokken, met alleen pictogrammen, dus geen groot scherm met een kaart. getest en werkt prima.
Ik bel erg veel in de auto, en heb een hekel aan carkit, wanneer je voor iedere nieuwe telefoon een nieuwe houder moet kopen. Bluetooth is dus geniaal! Voor mij een grote pro!
Standaard zit er een USB stick bij de bravo met daarop de kaarten voor navigatie. Het is dus ideaal als ik een (veel) grotere USB stick koop en daar een gedeelte van m'n muziekverzameling opzet. nu moet ik steeds (al dan niet MP3-)cd's branden.

Voice control heeft een hoog gadget gehalte, maar schijnt erg goed te werken!

die 50euro gaat idd in eigen bijdrage vallen!
Dan heb je voor jezelf toch al lang de keuze gemaakt? Je moet 50 euro per maand betalen, terwijl je minder krijgt. De stoelen waren bij beide goed, het onderstel was bij beide goed. Ik had in jouw geval al lang en breed gekozen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
daar heb je zeker gelijk in. maar omdat die seat zo veel meer populair is dan de fiat was ik toch wat onzeker. het zou kunnen dat die seat op een ander vlak veel beter is!

ik ga nog wat details afronden en de fiat bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
  • Laatst online: 30-06 13:07
Ach ik heb twee jaar geleden een Seat Leon 2.0 TDI DSG genomen voornamelijk omdat het een DSG is en dat is gewoon het einde. Als ik nu zo kiezen zou de Bravo ook een leuke optie zijn, voor mij maakt de prijs niet zo veel uit, als freelancer betaal ik het toch hoe dan ook zelf. Los daarvan lijkt me in jouw geval de keuze niet zo moeilijk. Voor jouw leasebedrag zou ik gewoon lekker voor de Bravo gaan als je de auto op zich lekker vind.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik wist het wel, ging mooi voor die Brav, veel meer bij de tijd en nog niet zo veelvuldig op de snelweg aanwezig. Dat je de Leon meer ziet heeft ook te maken met dat het model al een stuk langer op de markt is (en wellicht ook deels omdat VAG auto's altijd goed vertegenwoordigd zijn in de leasemarkt). Voor die 50 euro p.m. kan je leuke opties nemen, dat Skydome dak is erg mooi bijvoorbeeld, had dit graag op mijn Punto gehad ... maar ja je kan niet alles hebben :)
Zou ook zeker dat spoilerpakket er bij nemen, maakt hem toch wat meer af en kost niet teveel.

"Jammer" trouwens dat dat Maserati Blue enkel op de Sport leverbaar is, geweldig die kleur! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 20-11-2007 15:58 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:57:
"Jammer" trouwens dat dat Maserati Blue enkel op de Sport leverbaar is, geweldig die kleur! _/-\o_
ja, idd! De andere kleuren zijn wat minder sprekend. Dus kom je al snel uit op dat techno grey, of zwart.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 22:14
Ik ga straks een Nissan Qasqai rijden.
Leuke wagen, rijd erg lekker en veel opties!

Wel een lange levertijd :(

wijze woorden

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 19:46
leon!!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zou die Leon niet met de 105 PK diesel nemen, die is niet vooruit te branden, of je moet hem chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik heb een Leon diesel gehad. (ouder model).
Die pk's zijn meer dan voldoende, tenzij je 10 seconder eerder in de file wilt staan.

Ik heb geen ervaring met huidige model, maar de vorige Leon is mij echt werkelijkwaar uitstekend bevallen. Een vriend van mij heeft de nieuwe leon (105 pk) en die is er uitermate tevreden over.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Leon. De Bravo ziet er ook erg mooi uit, maar uit eindelijk gaat het praktische zaken. Je auto kan nog zo mooi zijn, als ie klote rijdt heb je er niks aan. Vraag jezelf het volgende af:
1. welke heeft de beste rijeigenschappen
2. welke biedt goede opties (airco, cruisecontrol en armsteun voor is echt een must)
3. welke biedt voldoende ruimte
4. welke spreekt je het meest aan

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
ff mijn mening :P

Leon: beste rijeigenschappen, is gewoon een golfV/A3 dus goede kwaliteit. en ziet er van buiten erg goed uit. Het interieur is alleen om te janken, echt el cheapo zal in de bravo iets mooier zijn, maar ook niet fantastisch.
2.0TDI heel mooi blok na het chippen wat zelfs onder garantie kan. 1.9TDI blok standaard niks aan, maar na chippen rijd het goed door.
Zelf heb ik met de 2.0FSI 150PK met sportpakket gereden en de van der velde getunede 2.0TFSI met 260PK (bekend uit diverse auto bladen etc) De diesels uit de leon ken ik in de golf4,golf5 en A3.

Bravo: Rijd goed maar totaal niet boeiend. Redelijke motor maar word je ook niet warm van. Ziet er verder heel goed uit van buiten, maar wel minder stoer dan de leon. voordeel dat je hem nu nog wat minder ziet dan de leon. Verder weet ik niet hoe dat in de toekomst er uit gaat zien. Interieur is een stuk beter dan die van de leon, maar ook niet echt super maar wat verwacht je voor die prijs (Dan bedoel ik de prijs zonder btw en bpm, want daarvoor verkoopt fiat hem)
Gereden met de bravo 1.9 diesel

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 23-11-2007 11:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bierkameel schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:56:
Ik zou die Leon niet met de 105 PK diesel nemen, die is niet vooruit te branden, of je moet hem chippen.
Best een trage kutbak ja. Hij gaat maar 190 en loopt in 11 sec naar de 100 :) Daar sta je natuurlijk gigantisch mee voor }:O bij verjaardagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:10:
[...]
Best een trage kutbak ja. Hij gaat maar 190 en loopt in 11 sec naar de 100 :) Daar sta je natuurlijk gigantisch mee voor }:O bij verjaardagen.
dat zegt ie toch, niet vooruit te branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 10:26
[...]
Nou niet overdrijven: die van mij (1.9 TDI Sport-Up) haalt maar 185 volgens de GPS :) 105 PK is iig genoeg om iets sneller dan de rest van het verkeer te zijn, voor het echte doorrijden pak ik mijn Suzuki Bandit 1200 wel :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik weet het collega ;) Ik heb er ook helemaal geen moeite mee, maar ik reageerde net zoals Bierkameel deed. Bij een benzinemotor zou ik erover vallen, de 1.9 TDi heeft echter genoeg koppel om even snel in te halen. Een 50-80 of 80-120 sprintje gaat net zo traag als een 206 GTi die eigenlijk ook niet echt vooruit te branden is.

Ik zou zelf niet meer zo snel gaan kijken naar een Leon, in ieder geval niet een met een sportonderstel. Daar ben ik inmiddels redelijk op aan het afknappen, ik weet dat het beter kan bij bijvoorbeeld Ford of Volvo. De Fiat heb ik nog nooit gereden, wel nog een keer van plan. Ik vind het verschil tussen de Fiat en Seat wel erg groot. Ik kan me herinneren dat het bij mij een stuk lager lag, de EB van een vergelijkbare Fiat is sowieso hoger. Dat de uiteindelijke prijs dan in het voordeel is van de Bravo vind ik apart. Qua styling vind ik het een hele mooie auto, ook binnenin.

Ik zou zeker een proefrit gemaakt hebben in de Bravo, heb jij dat ook al gedaan jmderonde voor je ging bestellen? En wat is het uiteindelijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 10:26
Ik zou ook niet snel meer het sportonderstel nemen....maar ja, wilde perse die goddelijke stoelen hebben :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

LM gaat heeft de 'ouwe lullen'-bak, de Skoda Octavia 1.9 TDI Business Edition. Zeflde motor en daar is niks traags aan. Als je ´m laat chippen (rond de 400 euro en kan met behoud van garantie) is 'ie echt vlot zat!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
[...]
Ik vraag me af wat je met zo'n snelle auto moet:
Zelf heb ik een Golf III 1.9D, zonder turbo. Aantal PK's bestaat uit 2 cijfers, ding is officieel niet vooruit te branden. Echter, als ik volgas optrek, zit ik bijna tegen de bumper van de TDI van mijn voorligger. Die 130PK motoren die zo trots met 3 rode letters op de achterkant van een golf worden afgebeeld zijn dan wel stoer, maar je moet nog steeds het gas intrappen om je hok vooruit te laten gaan. Doe je dat niet, dan heb je een oude roestbak zonder turbo op je bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
LordMorgoth schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:36:
LM gaat heeft de 'ouwe lullen'-bak, de Skoda Octavia 1.9 TDI Business Edition. Zeflde motor en daar is niks traags aan. Als je ´m laat chippen (rond de 400 euro en kan met behoud van garantie) is 'ie echt vlot zat!
goeie chip bij JD is tussen de 700 a 800. Als nog geen geld voor de PK en NM winst :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
waar kan je tegenwoordig nog in NL hard rijden?
Constant file....

Ik vind trekkracht inmiddels achterhaald (ik word zo te zien ook een jaartje ouder).
Hij moet vooral fijn rijden. Ik kan wel veel PK's hebben, als het kreng niet lekker rijdt, dan houdt het op..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Zosas schreef op zondag 25 november 2007 @ 09:24:
Constant file....
Precies... Daarom heb ik een Golf 2.0 TDi met DSG bak. Ideaal in de file: niet meer schakelen. Maar als ik wel door wil/kan rijden is dat dankzij de 140 pk geen probleem. En ik kan nog zelf schakelen ook als ik dat wil.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

SeatRider

Hips don't lie

Sabelhout schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:29:
[...]

Nou niet overdrijven: die van mij (1.9 TDI Sport-Up) haalt maar 185 volgens de GPS :) 105 PK is iig genoeg om iets sneller dan de rest van het verkeer te zijn, voor het echte doorrijden pak ik mijn Suzuki Bandit 1200 wel :)
Mijn ex 1.9TDI sport-up ging 205 op de GPS, en geeft dan geen krimp. Wat een fantastisch onderstel was dat zeg.

Edit: met hierboven. 2.0TDI met DSG is super, had ik daar weer voor. Hmm, van een 2.0TDI+DSG via een 1.9TDI naar een Skoda Fabia op G3. Ergens gaat er iets mis :)

[ Voor 15% gewijzigd door SeatRider op 25-11-2007 10:39 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09

Kluus

Gang is alles

Constant file....

Ik vind trekkracht inmiddels achterhaald (ik word zo te zien ook een jaartje ouder).
Hij moet vooral fijn rijden. Ik kan wel veel PK's hebben, als het kreng niet lekker rijdt, dan houdt het op..
Ik twijfelde tussen de Toyota Auris D-4D 1.4 (90 pk) en de Toyota Auris D-4D-F 2.0 (128 pk), maar na in beide een proefrit te maken was dit toch wel behoorlijk doorslaggevend voor mij. Want naast dat die 128 pk lekkerder optrok enzo vond ik hem op normale constante snelheden ook fijner rijden omdat ie minder hoefde te werken... (komt natuurlijk mede om dat de 90 pk een 5 versnellingsbak heeft en de 128 pk 6).

Conclusie van mij was dus dat een sterkere motor wel degelijk verschil kan maken in het rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
trekkracht vind ik wel een comfort iets, ik blijf me suf schakelen in mijn Grande Punto met 1.4 16v (95pk, 6bak) en om een beetje vaart te maken moet ik altijd terugschakelen. Diezelfde motor is er ook met 120pk turbo gekoppeld aan een 5 bak en door z'n trekkracht is die veel schakelluier te rijden, lijkt me ideaal, want de auto bevalt prima op zich alleen die motor ...

En mensen moeten toch eens buiten de randstad denken ;)
* Speedy rijd elke dag filevrij naar kantoor 75km verderop :Y)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Fijn rijden == voldoende trekkracht :) Veel pk's = niet gelijk aan veel trekkracht. Naar verhouding heeft mijn Leon maar weinig pk's, maar door het koppel rijdt het wel fijn. Ik kan heel lui rijden, bij 2000 toeren schakelen, maar toch vlot doorrijden. Rijstijl voor een oudere die niet van toeren maken houdt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 26-06 19:23
Ik heb een Leon 2.0FSI en die is ook qua trekkracht geweldig. Vanaf 1500 toeren in elke (van de 6) versnelling pakt ie gemakkelijk op, echt een auto om zeer schakellui te rijden (in de stad in de 4 door de bocht, geen probleem). Je krijgt bijna het idee dat je in een diesel rijdt zo makkelijk pakt die motor op.
Ga je eens verdiepen in het verschil tussen vermogen en trekkracht en wat beide voor effect hebben op het rijden.

[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 26-11-2007 11:38 ]

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 19:11

robhof

Lembongan view

Mijn vriendin en ik hebben onlangs diverse proefritten gemaakt en hebben vooral genoten van de Leon 2.0tdi (businessline - dus zonder sportonderstel); heerlijke wegligging, meer dan voldoende vermogen en een perfect schakelende 6-bak. Die hebben we dus ook besteld! :)

Overigens vonden wij de Leon met sportonderstel te stug, de businessline is al vrij hard geveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb het sportonderstel (2.0FSI Sportup), ik hou van een hele strakke wegligging en het gevoel dat je contact met de weg hebt (ja óók bij snelwegritten, misschein dan nog wel meer .. ) :) .

Een 2.0TDI 140 of 170pk vind ik juist wat minder fijn rijden omdat het veel te bruuks gaat met die moderne diesels: tot 1800 toeren niks, dan knalt alle 300-400nm koppel er ineens in en vanaf 3000-3500 toeren is het weer weg. Zo'n 140pk gaat nog wel, maar zo'n 170pk TDI dat trek ik niet, niet in de eerste 3-4 versnellingen. Bij de lange versnellingen is dat effect natuurlijk minder. Eigenlijk vind ik diesels tot 130pk nog het fijnste in het dagelijks gebruik.

Verder goeie motoren hoor, en bijna elk merk heeft daar wel last van naarmate de PKs toenemen.

Dan rijdt zon 2.0TFSI fijner (had ik die maar genomen, achteraf toch liever gehad :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
robhof schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:10:
Mijn vriendin en ik hebben onlangs diverse proefritten gemaakt en hebben vooral genoten van de Leon 2.0tdi (businessline - dus zonder sportonderstel); heerlijke wegligging, meer dan voldoende vermogen en een perfect schakelende 6-bak. Die hebben we dus ook besteld! :)

Overigens vonden wij de Leon met sportonderstel te stug, de businessline is al vrij hard geveerd.
Het sportonderstel van de Leon vond ik wel lekker. heb ook het verschil niet gevoeld met de gewone.
De 2.0tdi businessline kwam veel te duur in de lease.
De sportstoelen van de Sportstyle zitten echt geniaal!

De stoelen van de Bravo Edizione Prima zijn minder, maar te bestellen met verstelbare lendensteun, en dan naar eigen wens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De sportstoelen van Seat zijn inderdaad geweldig. Ze zitten bijna net zo lekker als de Recaro's in mijn Delta en beter dan zo'n beetje alle auto's waar ik ooit in gezeten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

stefijn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:03:

Een 2.0TDI 140 of 170pk vind ik juist wat minder fijn rijden omdat het veel te bruuks gaat met die moderne diesels: tot 1800 toeren niks, dan knalt alle 300-400nm koppel er ineens in en vanaf 3000-3500 toeren is het weer weg. Zo'n 140pk gaat nog wel, maar zo'n 170pk TDI dat trek ik niet, niet in de eerste 3-4 versnellingen. Bij de lange versnellingen is dat effect natuurlijk minder. Eigenlijk vind ik diesels tot 130pk nog het fijnste in het dagelijks gebruik.
Of je leert autorijden ;)

De Volvo van mijn pa heeft dat ook. De turbo begint pas laat te werken, onder de 2000 toeren wil je echt vol gas rijden. Maar dan komt de turbo er in en als je vol gas blijft rijden dan schiet je naar voren.
Dat leer je aanvoelen en vlak voordat de turbo inkomt haal ik mijn voet al van het gas zodat de acceleratie niet te hard toeneemt.

Overigens wordt dat probleem ook door tuners onderkend. Vaak wordt de motor in lage versnellingen geknepen omdat (zoals je zegt) 300++ Nm bij < 2000 toeren wat veel is. Onder bepaalde omstandigheden zelfs te veel voor een ASR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De nieuwere turbo auto's worden wel steeds beter. Dat "nieuwe" 2.0TFSI blok van audi/VW is ook heel fijn, turbo gaat er al in net onder de 2000 toeren. Ook helpt de FSI techniek om meer koppel onderin de toeren te krijgen.
Wat stefijn al zegt over de 2.0fsi 150pk non turbo. Die heeft idd al redelijk wat koppel onderin voor een atmosferische motor.
Fijnste turbo auto's waar ik mee heb gereden zijn overigens de 335i en de 911 997 Turbo. Bijde gebruiken 2 verschillende leuke technieken om onderin lekker veel koppel te hebben. Hopelijk gaat de turbo techniek uit de 997 ook in betaalbare auto's komen (dus variabele turbo techniek zoals in de huidige diesels)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
[Maar dan komt de turbo er in en als je vol gas blijft rijden dan schiet je naar voren.
Dat leer je aanvoelen en vlak voordat de turbo inkomt haal ik mijn voet al van het gas zodat de acceleratie niet te hard toeneemt. ]
Ik snap ook wel hoe het werkt hoor :)

Ik heb het niet over turbomotoren, ik heb het over turbodieselmotoren. Ik vind een benzinemotor met een turbogat geen probleem, omdat een benzinemotor meestal na het turbogat nog een relatief lange adem heeft. Een diesel niet, daar moet je in een fractie tijd al weer opschakelen.
Daarbij doet een dieselmotor relatief nog veel minder als de turbo nog niet werkt (dan is het alleen maar een "simpele" trage slappe diesel terwijl een benzinemotor al redelijk vermogen heeft als de turbo nog niet werkt), dus het verschil tussen werkende turbo of (nog) niet werkende turbo is veel groter bij een diesel. Dus (nogmaals): onder de 1800 toeren helemaal NIKS, bij 1800 ineens max koppel en bij 3000 moet je al weer opschakelen omdat het vermogen al weer rap inzakt.

Je rijdt in een dikke diesel gewoon minder gemakkelijk "comfortabel" (zeker voor passagiers) omdat je gewoon beter op moet letten dat je niet vol gas moet intrappen als je in het verkeerde toerengebied zit.

En ja hoor, ik ook kan zijdezacht rijden in een 170pk diesel, geen probleem. Effe in het simpel: doe mij maar een 300pk turbobenzinemotor met een dik turbogat, en een 130pk turbodiesel (meer dan zat)

Trouwens, er zijn natuurlijk wel betere diesels wat dat betreft, bijv. de BMW biturbo's, minder turbogat, of Peugeot, maar de VAG-motoren hebben daar flink last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 30-11-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

stefijn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:55:
Ik heb het niet over turbomotoren, ik heb het over turbodieselmotoren.
Ik ook. En de motor in die Volvo is ook een VAG motor (de oude 2.5 liter 5-cilinder Audi TDI)

[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 30-11-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Maasluip schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:49:
[...]
Ik ook. En de motor in die Volvo is ook een VAG motor (de oude 2.5 liter 5-cilinder Audi TDI)
Dat was geadresseerd aan Kappenou die refereerde aan de betere turbomotoren (benzine) en dat die steeds beter worden. Dat klopt, maar ik vind dat dieselmotoren steeds "slechter" worden narmate de vermogens stijgen (en dan heb ik het niet over 3liter monsters, maar over 2.04cil diesels met 170-200pk, en met "slechter" dat ze steeds minder comfortable te rijden zijn).
het zijn eigenlijk gewoon flink opgefokte motoren, en dat merk in rijgedrag. Met een 170pk Leon TDI rijd je niet echt lekker in files. Ken trouwens "genoeg" mensen die hun Golfje hebben laten chippen om dat er later weer uit te halen omdat het niet meer "rijdbaar" is.

[ Voor 47% gewijzigd door Stefke op 30-11-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
stefijn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:02:
[...]
Ken trouwens "genoeg" mensen die hun Golfje hebben laten chippen om dat er later weer uit te halen omdat het niet meer "rijdbaar" is.
Volgende keer weer naar een fatsoenlijke chipper toe :) Die kan een chip op maat maken zodat je koppel veel minder snel erin komt en ook minder snel weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
stefijn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:02:
[...]

Dat was geadresseerd aan Kappenou die refereerde aan de betere turbomotoren (benzine) en dat die steeds beter worden. Dat klopt, maar ik vind dat dieselmotoren steeds "slechter" worden narmate de vermogens stijgen (en dan heb ik het niet over 3liter monsters, maar over 2.04cil diesels met 170-200pk, en met "slechter" dat ze steeds minder comfortable te rijden zijn).
het zijn eigenlijk gewoon flink opgefokte motoren, en dat merk in rijgedrag. Met een 170pk Leon TDI rijd je niet echt lekker in files. Ken trouwens "genoeg" mensen die hun Golfje hebben laten chippen om dat er later weer uit te halen omdat het niet meer "rijdbaar" is.
De snelste diesel waar ik tot nu toe mee heb gereden is de A5 3.0TDI Quattro. Ik moet zeggen dat ik het niet leuk vond rijden (het blok, de auto zelf wel) Een redelijke diesel in een wat lichtere auto is leuk. Maar met zo'n dikke snelle diesel moet je te snel schakelen. Misschien als je een 3.0TDI automaat hebt voor veel file en werk verkeer ok.. Maar hand geschakeld is niks

Ik moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk was van de 335i, 400 Nm @ 1300 tpm O+ en ja ik ben audi fan.

[ Voor 46% gewijzigd door KappeNou op 30-11-2007 16:36 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
Grappig om te zien dat hier een topic over is. Heel veel mensen zitten hierover te twijfelen.
Ik ben zelf voor de Bravo gegaan. Deze keuze gemaakt vanwege de exclusiviteit ( we hadden al 3 seat's op 25 man :D ), mooie interieur ( vond de Leon wat kaaltjes en goedkoop ).

Ik denk dat beide auto's een zegen zijn om te rijden. De exclusiviteit heeft me over de streep getrokken om de Bravo te kiezen in ieder geval! Nog 1.5 maand wachten tot mijn Bravo Edizione Prime 1.9 met 115pk diesel binnen komt. Heb als extra het HiFi systeem besteld. Heb het alleen ingebouwd gezien op een Punto Sport, helaas niet gehoord maar twijfel er niet zo aan dat het slecht klinkt.
Iemand ervaring met dit HiFi systeem?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Weet niet of het precies het zelfde is als op de GP, maar op mijn GP heb ik het extra hifi-systeem genomen (Interscope) en dat klinkt top! Mag ook wel voor 450 euro voor wat speakertjes en een versterker, maar het geluid is echt heel goed voor een autoradio in deze klasse. Heb het zelf ook op de gok genomen en heb er in ieder geval geen spijt van gehad dat ik die optie gekozen heb (wel spijt dat ik NIET het glazen dak heb laten zetten :P)

Je zal met eigen knutselwerk vast beter geluid kunnen krijgen, maar dan kost het a) meer geld b) je kofferbak

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 07-12-2007 12:11 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Bbfreak schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:57:
Grappig om te zien dat hier een topic over is. Heel veel mensen zitten hierover te twijfelen.
Ik ben zelf voor de Bravo gegaan. Deze keuze gemaakt vanwege de exclusiviteit ( we hadden al 3 seat's op 25 man :D ), mooie interieur ( vond de Leon wat kaaltjes en goedkoop ).

Ik denk dat beide auto's een zegen zijn om te rijden. De exclusiviteit heeft me over de streep getrokken om de Bravo te kiezen in ieder geval! Nog 1.5 maand wachten tot mijn Bravo Edizione Prime 1.9 met 115pk diesel binnen komt. Heb als extra het HiFi systeem besteld. Heb het alleen ingebouwd gezien op een Punto Sport, helaas niet gehoord maar twijfel er niet zo aan dat het slecht klinkt.
Iemand ervaring met dit HiFi systeem?
Is dat dezelfde die standaard in de sport zit? (4 speakers, 4 tweeters, subwoofer) Zo ja, ik ben zeeeeeeeer tevreden met de set. Goede bas, goed vol geluid, kan flink hard. Lekker de sjonnie uithangen in de file... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
Yep dat is degene die standaard in de Sport zit :) Can't wait!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Pagina: 1