Off topic reply op flame opmerking. Hoe waarderen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:54

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Hoe moet ik nou de volgende post mae-t.net in 'reviews: Philips' mediacenter onder de loep' modereren.
De reactie is helemaal off topic en is een reactie op een "ongewenst" post.
Moderereer je dit nu als een "-1": overbodige post die alleen verdere off-topic kan stimuleren
of "0" goed bedoeld om een de flame te killen
of "+1" (zoals iemand heeft gedaan) omdat het een waardevolle toevoeging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Waardevolle toevoeging? Niet bij dit nieuwsbericht. De opmerking van Boudewijn hoort er al niet in thuis en zou genegeerd moeten worden eigenlijk, en reacties daarop ook wat mij betreft. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:54

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Dan was mijn -1 dus wel terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

In regel is bij mij de eerste ernstig offtopic -1, behulpzame/zinvolle reacties daarop laat ik liever op 0 staan (flame reacties niet natuurlijk).

Bovenstaand voorbeeld heb ik met 0 gemodereerd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Vind je de reactie in kwestie behulpzaam danwel zinvol?
Ik vind 'm eerder belerend. Niet dat dat per se een slechte zaak is, maar in combinatie met het onderwerp kom ik niet veel verder dan -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik ben ook niet van mening dat hij behulpzaam/nuttig is. De post is gewoon offtopic en onnodig om hem zichtbaar te houden. Waarom zou ik deze post willen lezen?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik vind het wel behulpzaam. Maar aangezien het offtopic is en niet echt uitlegt waarom het anders ligt (wat zover ik weet inderdaad zo is) kan het maximaal een 0 zijn. Maar ik kan ook voorstellen dat mensen een -1 geven. +1 is gewoon te hoog.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik kan hier geen 0 in zien icm het topic. De redenatie om alleen de starter een -1 te geven is ook enigzins nutteloos... Je mag dus een offtopic discussie voeren zolang je maar niet de eerste was?

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
arne schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:25:
Ik kan hier geen 0 in zien icm het topic. De redenatie om alleen de starter een -1 te geven is ook enigzins nutteloos... Je mag dus een offtopic discussie voeren zolang je maar niet de eerste was?
Ik kan me wel situaties voorstellen waarop je een reactie op een off-topic post een 0 geeft. Ik heb geen zin om het erg zwart/wit te bekijken. Het kan best zijn dat het toch wat toevoegt, al is het dan off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
In dit geval vind ik het niks aan het artikel toevoegen, misschien wel aan een mogelijke subdiscussie over het offopic en ongewenst verklaarde onderwerp waar hij op reageert. Blijft een -1 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als de eerste offtopic post op -1 staat dan is de hele opvolgende thread voor de 0 en hoger lezers onzichtbaar, geen verdere FP vervuiling dus.
Verder is het niet zo dat elke offtopic per definitie -1 moet zijn. Ook willen we, voor zover dat redelijk is, een user het voordeel van de twijfelende score geven. Er word immers (algemeen gesproken) moeite gedaan om iets toe te voegen en dat willen we niet rucksightlos naar -1 affakkelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ehm... Botoo... Hoe lang is het geleden dat je de -1 reacties hebt verborgen? Met de nieuwe layout zijn de 0 reacties gewoon zichtbaar, ook als de parent -1 is. Daarmee is er dus wel sprake van FP vervuiling en IMHO dus reden genoeg om ze op -1 te zetten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

botoo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:09:
Als de eerste offtopic post op -1 staat dan is de hele opvolgende thread voor de 0 en hoger lezers onzichtbaar, geen verdere FP vervuiling dus.
Dat is dan nieuw voor mij. Zie bijvoorbeeld dezeen de reacties daarop. (of deze)
Verder is het niet zo dat elke offtopic per definitie -1 moet zijn. Ook willen we, voor zover dat redelijk is, een user het voordeel van de twijfelende score geven. Er word immers (algemeen gesproken) moeite gedaan om iets toe te voegen en dat willen we niet rucksightlos naar -1 affakkelen.
Een beetje offtopic is goed, maar het enige doel van deze post is, in mijn ogen, het verbeteren van een conclusie/mening van iemand anders.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dirk schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:21:
Ehm... Botoo... Hoe lang is het geleden dat je de -1 reacties hebt verborgen? Met de nieuwe layout zijn de 0 reacties gewoon zichtbaar, ook als de parent -1 is. Daarmee is er dus wel sprake van FP vervuiling en IMHO dus reden genoeg om ze op -1 te zetten.
:o
0 is ei'k nog nooit mijn default geweest dus heb ik altijd alle reacties gezien, tbh is dat zichtbare in -1 threads mij volledig ontgaan :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, een 0 reply op een -1 blijft gewoon zichtbaar.

Je kunt je afvragen of het niet handig is de thread inderdaad wel onzichtbaar te maken. Met het huidige uitklap systeem is het makkelijk genoeg weer zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja botoo, wanneer je het middeleeuwse systeem nog in gedachte had kan ik de 0-normering voor alle posts in reactie op een offtopic-post opeens begrijpen :p
Maar het blijft nu gewoon FP vervuiling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:57:
Inderdaad, een 0 reply op een -1 blijft gewoon zichtbaar.

Je kunt je afvragen of het niet handig is de thread inderdaad wel onzichtbaar te maken. Met het huidige uitklap systeem is het makkelijk genoeg weer zichtbaar te maken.
Juist niet.

Er zijn veel goede reacties op onzin-berichten. Berichten die zelfs op +1 of +2 thuis kunnen horen. Deze berichten horen gewoon zichtbaar te zijn!
En offtopic-berichten zijn absoluut niet verboden. Of de regels moeten gisteren opeens veranderd zijn....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik heb ook niemand over een verbod van offtopic berichten gehoort... Ongewenst, dat dan weer wel.

Pagina: 1