"Slipstream" OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Goedendag,

Is het mogelijk om net zoals bij Windows de updates van MacOSX te kunnen "Slipstreamen"?
Ik heb gezocht op google maar daar zijn alleen maar vragen te vinden.

De enige oplossing die ik heb gevonden is eigenlijk de updates tijdens het installatie proces te instaleren in plaats van de updates daadwerkelijk toevoegen aan de installatie dvd.

Weet iemand hiervoor een methode?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

OS X is eigenlijk gewoon UNIX, dus kun je niet gewoon een tar maken met daarin de verschillen ten op zichte van de standaardinstallatie en die er overheen gooien? Of alternatief iets met RSYNC doen? Er zijn heel veel mogelijkheden en over dingen als een register, wat bij Windows problemen op levert, hoef je je geen zorgen te maken :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Zoek eens op "costum OSX DVD" ofzo.

Verwijderd

Er zijn toch telkens aparte dvd's, 10.4.7,10.4.8,10.4.9 etc.. de kleinere updates moet je dan nog binnenhalen, maar dan zitten de grote er wel bij.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
@ dawuss:
Ik zal dit eens gaan proberen. Ben nog niet zolang over op Mac dus heb ik nog niet zoveel verstand van UNIX/MAC OS.

@sanbax:
Nee alleen de 4.0, 4.3 en 4.6 zijn op dvd gekomen de rest moest je los downloaden

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In de Server Admin Tools (10.4.11 of 10.5) zit de applicatie "System Image Utility". Hiermee kun je NetBoot en NetInstall images maken, waarmee je een OS installatie, updates en eventuele applicaties (iLife bijvoorbeeld) kunt integreren in een installatie image. In principe is het de bedoeling dat de image wordt gebruikt om via het netwerk te booten en te installeren. Of het ook werkt als je 'm naar een cd/dvd brandt weet ik niet. Dat is iets wat je zult moeten uitproberen. Zie ook System Imaging and Software Update Administration for Version 10.5 Leopard of for Version 10.4 or Later.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

ik weet dat het wel kan. ik ken iemand die heeft voor mij een speciale mac os 10.4.8 intel installatie cd gemaakt. (dus een intel mac, geen osx86 o.i.d.!) dit op basis van een 10.4.6 disk met hierbij de update naar 10.4.8 die hij automatisch installeert :) !
Pagina: 1