[XP] Netwerk moet telkens nieuw IP vragen voor inet*

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik zit bij mijn buurman met het volgende. Zijn internet verbinding is zeer instabiel. Hij zit direct op onze glasvezel verbinding zonder router of wat dan ook. Dit is geen enkel probleem. Hij krijgt netjes een ip adres en kan prima op het internet. Het probleem is alleen dat de tijd dat hij gebruik kan maken van internet maar van korte duur is. Na een paar minuten doet hij het niet meer. Ip adres is er nog wel, maar al het verkeer is er gewoon niet meer. Dit was eerder niet het geval. Nu heb ik een kleine workaround gemaakt voor hem door ipconfig /release en ipconfig /renew in een bat bestand te plaatsen en hij die elke keer als het niet werkt draait, maar dat schiet uiteraard niet op, want dit lost het probleem niet op, het steld het alleen met een paar minuten weer uit om vervolgens weer terug te komen.
Nu heb ik al de planning om zijn systeem opnieuw te installeren, maar als er een oplossing is om dit zonder herinstall te doen, zou dat uiteraard een stuk schelen. Iemand bekend met dit probleem en er een oplossing voor heeft? Het is geen probleem van de firewall, aangezien die prima functioneerd en zelfs uitschakelen heeft geen effect gehad.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En wat als je de DHCP uit zet, en een handmatig IP geeft in de juiste range?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dat is niet verstandig omdat het IP wat hij krijgt direct van de ISP is en tevens zijn internet adres. Door een vast adres te geven krijg je problemen op het netwerk waardoor iemand anders weer geen internet kan krijgen of ipconflicten (wordt leuk op internet :P).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:14:
Dat is niet verstandig omdat het IP wat hij krijgt direct van de ISP is en tevens zijn internet adres.
Misschien een keer kijken wat de leasetijd is?
Raakt ie voor het verstrijken van de helft van de leasetijd z'n connectie al kwijt?
Als je een sniffer ertegenaan gooit, zie je dan regelmatig DHCP requests voorbij fietsen?
Andere NIC (met andere drivers) doet het wel netjes?
Andere PC vertoont dit gedrag niet?

Ik noem ook maar wat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Zijn verbinding is al weg lang voordat de lease verlopen zou zijn (lease is iets van een uur ofzo, of langer, maar krijgt dan eigenlijk altijd wel hetzelfde adres). Ik heb mijn laptop er eens aangehangen en daar werkte het wel normaal door. Dit was dan met linux. Maar dan nog, het is opeens dat dit probleem is opgedoken. Volgende week zaterdag gaat zijn schijf schoon, maar zonder dat oplossen is wel een betere oplossing, want je weet niet of het probleem weer terugkomt. Virussen en spyware is hier niet van toepassing. Mijn buurman zit niet op vreemde sites en weet wat hij wel en niet kan/moet doen.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 16:02
Op het moment dat er geen verkeer meer is, is er dan iets vreemds te zien in ipconfig /all? Kan hij op dat moment zijn default gateway nog pingen? Of de DNS-servers?

Whatever

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 20:16
Hero Of Time schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:52:
Virussen en spyware is hier niet van toepassing. Mijn buurman zit niet op vreemde sites en weet wat hij wel en niet kan/moet doen.
Ook al neem je alle maatregelen, je kan altijd slachtoffer worden. Dus zo stellig zou ik het niet verwoorden als ik jou was.

No production networks were harmed during this posting

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
paella schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:25:
[...]

Ook al neem je alle maatregelen, je kan altijd slachtoffer worden. Dus zo stellig zou ik het niet verwoorden als ik jou was.
Ik heb het systeem ook al daarvoor nagekeken (alleen taakbeheer nagelopen) en geen vreemde dingen gezien. Hij draait dan wel norton, maar die zou toch iig iets van spyware moeten tegenhouden.
Sloompie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:19:
Op het moment dat er geen verkeer meer is, is er dan iets vreemds te zien in ipconfig /all? Kan hij op dat moment zijn default gateway nog pingen? Of de DNS-servers?
Ipconfig /all blijft gelijk, er verandert niets tussen toen het werkte en niet meer werkte. Het hele verkeer is dan gewoon plat. Niets wil meer werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk zou ik het niet moeten vragen :)
Maar over welke Windows versie hebben we het?

En wat ik al eerder gevraagd had: andere NIC?
En mocht het XP zijn: WinsockXPfix ook geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Shit, helemaal vergeten :$. Het gaat om XP. Andere NIC heb ik niet zo los liggen. Ik weet nu eigenlijk niet meer of hij er nog een tweede in heeft die hij dan van Casema heeft gehad. WinSockFix nog niet geprobeert. Dat kan ik die zaterdag wel proberen (of eerder als ik tijd heb en er bij kan).

Edit:
Het is een wonder, zonder ook maar iets te doen schijnt het weer normaal te werken. De provider heeft vd week nog eens gebeld en zei dat ze in het systeemvak op een vierkantje moest klikken (vast netwerkverbinding) en daar iets anders aan moest klikken en de adressen die niet van hun waren eruit te gooien. De provider heeft op hun systeem ook iets daarvan weggegooid en het werkt nu weer. Herinstall is uitgesteld, de Fix houd ik achter de hand voor als het weer problemen geeft. Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 46% gewijzigd door Hero of Time op 22-11-2007 12:34 . Reden: Werkt weer, zonder ook maar iets gedaan te hebben. ]

Pagina: 1