Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
SX 762 van Siemens gaat niet regelmatig down
Je lijn is brak, bel je ISP.
@Oceria: het is een ADSL-modem.
@Oceria: het is een ADSL-modem.
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2007 00:34 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
waarschijnlijk staat je modem zo ingesteld, dat hij bij "inactiviteit" automatisch de verbinding verbreekt. Vroeger was dat heel handig, want zo voorkwam je een enorme telefoonrekening. Op het moment dat een van je programma's weer een data pakketje verzendt, wordt de verbinding weer opnieuw opgebouwd. Schijnbaar is dat na 20 seconden.
Controleer of je modem inderdaad zo 'n setting heeft en zet het uit. In de handleiding staat wel hoe dat moet.
Controleer of je modem inderdaad zo 'n setting heeft en zet het uit. In de handleiding staat wel hoe dat moet.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Ligt er aan via welk ADSL netwerk je bent aangesloten natuurlijk welk modem daar 'lekker' op werkt. Als je een Sweex koopt en die werkt niet lekker samen met het ADSL netwerk waarover je verbinding loopt kan je dit soort klachten krijgen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb de SX 762, die gaat soms een week goed en soms ieder half uur plat. Ben al in de weer met Abel. Die heeft al aangegeven dat het Siemensmodem veel problemen geeft.CodeCaster schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:29:
SX 762 van Siemens gaat niet regelmatig down
Vandaar dat ik een "nood" modem heb gekocht om te zien hoe deze gaat. Verbazingwekkend dat precies iedere 5 minuten dit gebeurt du ben van mening dat een instelling niet goed staat.
Maar welke, er zijn er zoveel . . . .
De handleiding is om te janken. Daar staat globaal alleen in wat je providerinstellingen moeten zijn. Opzich al boeiend want Abel kwam natuurlijk weer niet voor. Dus de instellingen die Abel me heeft gestuurd in de Sweex gezet.Oceria schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:33:
waarschijnlijk staat je modem zo ingesteld, dat hij bij "inactiviteit" automatisch de verbinding verbreekt. Vroeger was dat heel handig, want zo voorkwam je een enorme telefoonrekening. Op het moment dat een van je programma's weer een data pakketje verzendt, wordt de verbinding weer opnieuw opgebouwd. Schijnbaar is dat na 20 seconden.
@ CodeCaster: mijn Thomson 510 had ook zo'n setting en het was toch echt een adsl modem.
@TS: je modem moet ergens bij de instellingen voor de verbinding een optie hebben om de verbinding altijd aan te laten, of alleen bij vraag in te bellen.
Je opmerking dat het modem na 5 minuten 20 seconden down was deed me daar aan denken, maar dat is niet het enige probleem. Als je siemens op onregelmatige tijden uitvalt, kan het zijn dat je modem zelf brak is, maar ook de lijn kan slecht zijn. Controleer de attenuation waardes in je modem. Ik weet niet precies wat die waard is maximaal mogen zijn, maar dat zou je provider je moeten kunnen vertellen.
Controleer in ieder geval het volgende:
@TS: je modem moet ergens bij de instellingen voor de verbinding een optie hebben om de verbinding altijd aan te laten, of alleen bij vraag in te bellen.
Je opmerking dat het modem na 5 minuten 20 seconden down was deed me daar aan denken, maar dat is niet het enige probleem. Als je siemens op onregelmatige tijden uitvalt, kan het zijn dat je modem zelf brak is, maar ook de lijn kan slecht zijn. Controleer de attenuation waardes in je modem. Ik weet niet precies wat die waard is maximaal mogen zijn, maar dat zou je provider je moeten kunnen vertellen.
Controleer in ieder geval het volgende:
- er mogen geen telefoons voor de ADSL splitter aangesloten zijn
- gebruik geen lange kabels tussen de hoofdaansluiting en de splitter, en tussen de splitter en het modem. Hou een maximum van 2 meter aan.
- controleer alle stekkers en zorg dat ze goed contact hebben. Controleer ook of ze op de juiste draadjes zijn aangesloten
- controleer alle kabels op kabel breuken, gebruik voor kabels tussen het modem in de computer tenminste Cat5 kwaliteit
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Pagina: 1