Access point zonder draad

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nu heb ik sinds een maandje de Linksys WRT54GL zeer te vreden.

Voorheen had ik een Router BESFR41 en een Access Point WAP54G (deze is geflasht met HyperWAP voor meer bereik te krijgen).

Nu wilde ik mijn Access Point WAP54G eens van de zolder gaan halen en het volgende ermee gaan doen:

De Access Point WAP54G wil ik ergens beneden neerzetten (boven staat mijn Linksys WRT54GL).

De Access Point WAP54G komt alleen op stroom er komt dus geen CAT5 kabel achter in (het is in dit huis helaas niet mogelijk om de kabels zooi moo weg te werken dat je niets meer ervan ziet).

Antenne A van WAP54G krijgt verbinding van WRT54GL (draadloos)
Antenne B van WAP54G geeft draadloos verbinding

WRT54GL zit dus een wachtwoord op (alleen voor mij)
WAP54G geen wachtwoord (is voor iedereen toegangkelijk)

De Access Point WAP54G wil ik dan als een soort hotspot laten werken alleen waarop moet ik hem instellen? Hij moet namelijk mijn SSID naam van de WRT54GL hebben....

Als het mogelijk is wil ik ze 2 aparte namen geven.
WRT54GL als SSID naam: #1
WAP54G als SSID naam: #2

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:22
Wat is je doel precies? Wil je beneden beter ontvangst hebben voor je wireless clients? (Laptop/PC)
Dan kan je het beste de WAP54G instellen als repeater.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Om dit te bereiken moet je gaan googelen naar "bridge mode". Daarmee kun je een draadloze router / AP koppelen op een ander, zonder UTP.

Gevolg is wel een verlies van 50% van de snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijn op 19-11-2007 23:56 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Nijn schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:55:
Om dit te bereiken moet je gaan googelen naar "bridge mode". Daarmee kun je een draadloze router / AP koppelen op een ander, zonder UTP.

Gevolg is wel een verlies van 50% van de snelheid.
Dan is ie dus bridge, waarbij ie dus ontvangt vanaf een AP, maar niet zelf verder zend. Dan is het dus wifi in, utp uit.

Als versterker gebruiken moet je WDS gebruiken. Inderdaad met 50% verlies in doorvoersnelheid (per WDS node)

• RobbyTown
  • Niet online
Nu heb ik het MAC van de LAN ingevoerd bij Wireless Repeater alleen hoe kan de WAP54G nu draadloos toegang kirjgen tot mijn WRT54GL als daar een WPA wachtwoord opzit? Bij de WAP54 G heb ik namelijk nergens een vakje waar het wachtwoord ingevuld moet worden.

WDS heb ik niet op mijn accesspoint

"Wireless Repeater" mode, this device will only communicate with another
Linksys Access Point (WAP54G) and Linksys Wireless-G Router (WRT54G)

Ik heb de GL versie, ik kan het dus wil schudden met mijn idee. Of moet toch een berg kabels gaan leggen ;(

[ Voor 59% gewijzigd door RobbyTown op 20-11-2007 01:11 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:13
GL is hetzelfde als G, alleen wat meer geheugen...

kan je hier even nalezen, wrt54GL = wrt54G Versie 4...

http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

• RobbyTown
  • Niet online
Ik heb van alles en nog wat gedaan, zodra de UTP van mijn AP eruit gaat is er geen internet.

Ik heb/ga een kabel naar beneden aanleggen. Dan komt mijn AP maar voor te liggen in plaats van achter maar het werkt dan wel.

Verwijderd

vandeMeulenhof schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:16:
Ik heb van alles en nog wat gedaan, zodra de UTP van mijn AP eruit gaat is er geen internet.

Ik heb/ga een kabel naar beneden aanleggen. Dan komt mijn AP maar voor te liggen in plaats van achter maar het werkt dan wel.
De beste manier is de firmware van je router upgraden,dat heeft het bij mij allessinds gedaan.Alhoewel ik moet toegeven dat de setup nog niet perfect werkt.
Pagina: 1