Nu heb ik sinds een maandje de Linksys WRT54GL zeer te vreden.
Voorheen had ik een Router BESFR41 en een Access Point WAP54G (deze is geflasht met HyperWAP voor meer bereik te krijgen).
Nu wilde ik mijn Access Point WAP54G eens van de zolder gaan halen en het volgende ermee gaan doen:
De Access Point WAP54G wil ik ergens beneden neerzetten (boven staat mijn Linksys WRT54GL).
De Access Point WAP54G komt alleen op stroom er komt dus geen CAT5 kabel achter in (het is in dit huis helaas niet mogelijk om de kabels zooi moo weg te werken dat je niets meer ervan ziet).
Antenne A van WAP54G krijgt verbinding van WRT54GL (draadloos)
Antenne B van WAP54G geeft draadloos verbinding
WRT54GL zit dus een wachtwoord op (alleen voor mij)
WAP54G geen wachtwoord (is voor iedereen toegangkelijk)
De Access Point WAP54G wil ik dan als een soort hotspot laten werken alleen waarop moet ik hem instellen? Hij moet namelijk mijn SSID naam van de WRT54GL hebben....
Als het mogelijk is wil ik ze 2 aparte namen geven.
WRT54GL als SSID naam: #1
WAP54G als SSID naam: #2
Voorheen had ik een Router BESFR41 en een Access Point WAP54G (deze is geflasht met HyperWAP voor meer bereik te krijgen).
Nu wilde ik mijn Access Point WAP54G eens van de zolder gaan halen en het volgende ermee gaan doen:
De Access Point WAP54G wil ik ergens beneden neerzetten (boven staat mijn Linksys WRT54GL).
De Access Point WAP54G komt alleen op stroom er komt dus geen CAT5 kabel achter in (het is in dit huis helaas niet mogelijk om de kabels zooi moo weg te werken dat je niets meer ervan ziet).
Antenne A van WAP54G krijgt verbinding van WRT54GL (draadloos)
Antenne B van WAP54G geeft draadloos verbinding
WRT54GL zit dus een wachtwoord op (alleen voor mij)
WAP54G geen wachtwoord (is voor iedereen toegangkelijk)
De Access Point WAP54G wil ik dan als een soort hotspot laten werken alleen waarop moet ik hem instellen? Hij moet namelijk mijn SSID naam van de WRT54GL hebben....
Als het mogelijk is wil ik ze 2 aparte namen geven.
WRT54GL als SSID naam: #1
WAP54G als SSID naam: #2
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe